پنجشنبه 10 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديپلمات ايرانی: پنج ايرانی ربوده شده در سوريه، در ترکيه هستند

پرس تی وی ـ به گزارش پرس تی‌وی، گفته می‌شود پنج مهندس ايرانی ربوده شده توسط تروريست‌های مسلح در سوريه در نزديکی شهر حمص، آزاد شده و اکنون در ترکيه هستند.

يک ديپلمات ايرانی در ترکيه روز پنجشنبه (۱۰ فروردين) به خبرنگار پرس تی‌وی گفت که اطلاعات تاييد نشده که به دست سفارت ايران در آنکارا رسيده است، نشان می‌دهد که پنج مهندس ايرانی ربوده شده توسط نيروهای مخالف سوری اکنون در شهر جنوبی "ختای" هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين منبع که خواست نامش فاش نشود افزود که سفارت ايران اين اطلاعات را از طريق تماس با مقامات محلی در اين شهر ترکيه به دست آورده است.

با اين وجود، اين منبع تاکيد کرد که اين اطلاعات غيررسمی هستند و وزارت امور خارجه ترکيه آن را هنوز تاييد نکرده است.

وی تاکيد کرد سفارت ايران برای به دست آوردن جزئيات موقعيت اين مهندسان و بازگرداندن هر چه سريع‌تر آنها به کشورشان اين موضوع را با دقت پيگيری می‌کند.

پنج مهندس برق، روز چهارشنبه، ۲۵ آذر (۲۱ دسامبر) در مسير خود به نيروگاه برق شهر حمص سوريه، توسط مردان مسلح ناشناس ربوده شدند.

اين مهندسان در ساخت کارخانه برق ۴۵۰ مگاواتی جندر طی دو سال گذشته همکاری داشته‌اند.

وليد المعلم، وزير امور خارجه سوريه در ۲۶ دسامبر (۱۹ آذر) به علی اکبر صالحی، همتای ايرانی خود اطمينان داد که دمشق تمام تلاش خود را برای يافتن ايرانيان ربوده شده در کوتاه‌ترين زمان ممکن و بازگرداندن آنها به آغوش خانواده‌شان انجام خواهد داد.

سوريه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی‌ها بوده است.

مخالفان و کشورهای غربی نيروهای امنيتی را به کشتار غيرنظاميان متهم می‌کنند اما دمشق خراب‌کاران و گروه‌های تروريستی مسلح را عامل اصلی اين کشتارها می‌داند و معتقد است که اين ناآرامی‌ها از سوی کشورهای غربی هدايت می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016