دوشنبه 14 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: توافق امنيتی ايران و روسيه در سال ۹۱

خبرگزاری فارس: مصطفی محمدنجار گفت: برای مبارزه موثرتر در امر مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با تروريسم، اشرار و جرايم سازمان يافته به دنبال توافق امنيتی با روسيه، کشورهای آسيای ميانه و منطقه هستيم.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، مصطفی محمد نجار وزير کشور با اشاره به برنامه های اين وزارتخانه در سال ۹۱ اظهار داشت: در استانهای مرزی کشور بحث ارتباط و همکاری بيشتر با کشورهای همسايه و همجوار در دستور کار استانداران قرار دارد تا بازارچه های مرزی فعال شده و تبادلات وارداتی و صادراتی بيشتری انجام شود. اين امر به بهبود معيشت مرزنشينان و امنيت بيشتر در اين نقاط کمک قابل توجهی خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در صحنه مبارزه با مواد مخدر نيز در سال جاری سعی خواهيم کرد، ارتباط با کشورهای افغانستان و پاکستان فعالتر شود و همچنين با روسيه، کشورهای آسيای ميانه و منطقه برای مبارزه موثرتر در امر مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با تروريسم، اشرار و جرايم سازمان يافته به دنبال توافق امنيتی هستيم تا هر چه بيشتر گسترش يابد و مردم از اين امنيت به نحو احسن برخوردار شوند.

نجار تصريح کرد: در حوزه سياسی نيز مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را پيش رو داريم و حضور گسترده مردم را دنبال می کنيم.

وزير کشور در ادامه به موضوع تقسيمات کشوری اشاره کرد و گفت: نظر رئيس جمهور اين است که خدمات در نقاط مختلف کشور توسعه يابد و در اين راستا بايد بحث تقسيمات کشوری را ارتقا دهيم. در بخش عمران شهری و روستايی، همين طور در بحث گسترش فضای سبز، مديريت پسماند، آب شرب و حمل و نقل شهری نيز برنامه های ويژه ای تدارک ديده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در نقاط مختلفی که مشکلاتی در بحث عمران و آبادانی دارند، تکميل و راه اندازی پروژه های عمرانی شهر و روستا دنبال خواهد شد. در حوزه امنيتی نيز برنامه های گذشته بايد تداوم يابد و در جهت بومی کردن امنيت و مشارکت جويی و جامعه محوری حرکت کنيم.

محمدنجار در پايان گفت‌وگوی خود با پايگاه اطلاع‌رسانی دولت به برنامه های دولت در حوزه مديريت بحران اشاره کرد و گفت: در بحث مديريت بحران و حوادث نيز نقشه جامع خطر پذيری در حال تکميل است که بر اساس پهنه بندی در کشور، متناسب با حوادث هر منطقه آمادگی لازم نيز برای مقابله با بحران ايجاد شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016