پنجشنبه 25 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه روسی: آمریکا از روسیه خواست به ایران هشدار دهد، راديو فردا

ایالات متحده آمریکا از کشور روسیه درخواست کرده به تهران هشدار دهد مذاکرات پیش رو، «آخرین شانس» برای پیش گیری از تهاجم نظامی علیه تاسیسات اتمی در ایران است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه روسی «کامرسانت» نوشته است: «هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، به همتای روسی خود، سرگئی لاوروف، گفته که گفت و گو میان ایران و قدرت های جهان «آخرین شانس» ایران برای حل و فصل این بحران است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این گزارش می افزاید: از آن جایی که واشینگتن با جمهوری اسلامی رابطه دیپلماتیک ندارد، «کلینتون از لاوروف خواسته است این مسئله را به مقام های ایران تفهیم کند.»

گفت و گوی وزیران خارجه دو کشور آمریکا و روسیه این هفته در نیویورک و پس از جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه در همان روز صورت گرفت.

روزنامه کامرسانت می‌نویسد تصمیم گیری درباره تاریخ و محل دقیق برگزاری مذاکرات با ایران در جریان است. احمد داووداغلو، وزیر خارجه ترکیه، ماه پیش گفت که انتظار دارد گفت و گو ها حداکثر در ماه آوریل انجام شوند.

گزارش روزنامه روسی کامرسانت اطلاعات دقیق تری راجع به نوع اقدام نظامی که در مقابل ایران قرار دارد ارائه نمی دهد اما به نظر دیپلمات های روسی در سازمان ملل اشاره می کند که باور دارند «اکنون مسئله این است که اسرائیل چه زمانی به ایران حمله می کند نه این که آیا حمله می کند یا خیر.»

روزنامه کامرسانت می گوید ارتش روسیه هم اکنون برای دفاع از کشور در برابر تأثیرات سوء مناقشه نظامی احتمالی مانند هجوم جنگ زده ها به جمهوری آذربایجان در همسایگی روسیه در حالت «آماده باش» قرار دارد.

این روزنامه روسی در ادامه از طرح ریزی برنامه «فوق سری» کمیسیون ویژه روسیه برای محافظت از امنیت شهروندان این کشور در صورت اجرایی شدن اقدام نظامی علیه ایران خبر می دهد.

در همین ارتباط «سرگئی ریابکف»، معاون وزیر خارجه روسیه، به کامرسانت گفته است که دولت روسیه هر آنچه در توان دارد را به کار خواهد بست تا بحران موجود با استفاده از ابزارهای سیاسی حل شود. این مقام روسی در عین حال تصریح کرده که «تشدید تنش ها آشکار است.»

معاون وزیر خارجه روسیه در نهایت خاطر نشان می کند: «جنگ حلال مشکلات نیست، بلکه یک میلیون مشکل تازه ایجاد خواهد کرد که با تبعاتی جدی کشورهای بسیاری را درگیر خواهند کرد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016