دوشنبه 14 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخست وزیر لیبی خواستار آتش بس میان قبایل شهرسبها شد

يورونيوز ـ با گذشت حدود یک هفته از درگیری‌های خونین قبیله‌ای در شهر سبها، عبدالرحیم الکیب، نخست وزیر لیبی با سفر به این شهر خواستار ادامه آتش بس و توقف درگیری‌های قومی در این شهر شد.

شهر سب‌ها در ۷۵۰ کیلومتری جنوب طرابلس واقع است و در گیری میان قبیله تیبو و شبه نظامیان سب‌ها طی یک هفته گذشته حدود صد و پنجاه کشته و بیش از چهارصد مجروح برجای گذاشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخست وزیر لیبی در جمع مردم این شهر گفت: «حمله به زندگی و سرزمین شهروندان یک منطقه از سوی گروههای قبیله ای بر اساس قانون اعمال خشونت به شمار می‌رود و دولت این خشونتها را تحمل نخواهد کرد و با آنها مقابله می‌کند.»

قبیله تیبو، سیاه پوستانی از اهالی منطقه چاد هستند و گفته می‌شود حملات از سوی این گروه به دنبال سرقت یک خودرو از سوی شبه نظامیان سبها آغاز شده است.

درگیری‌های قبیله‌ای در لیبی نگرانی‌هایی را برای دولت در زمینه برقراری ثبات در این کشور بعد از سقوط حکومت معمر قذافی، رهبر سابق لیبی ایجاد کرده است.
ماه گذشته نیز دهها نفر در درگیری‌های قبیله‌ای در منطقه کفره در جنوب شرقی لیبی کشته شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016