سه شنبه 10 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخست‌وزير دولت موقت ليبی: در ليبی جديد حقوق‌بشر نقض نمی‌شود، ايلنا

عبدالرحمن الکيب، يک استاد دانشگاه و تاجر است که بيشتر عمر خود را خارج از ليبی سپری کرد و برای سرنگونی قذافی به انقلابيون کمک مالی کرد. او فارغ‌التحصيل دکترای مهندسی برق از دانشگاه ايالت «نورث کارولينا» آمريکا است.


ايلنا: شورای ملی انتقالی ليبی در رای‌گيری خود در برابر خبرنگاران «عبدالرحيم الکيب» را به عنوان نخست‌وزير دولت موقت ليبی انتخاب کردند.

به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، در اين رای‌گيری ۲۶ نفر از ۵۱ عضو شورای ملی انتقالی ليبی به الکيب رای دادند.

همچنين ۹ نفر برای اين پست نامزد شده بودند که در ميان آن‌ها «محمود الجبريل» رئيس دفتر اجرايی شورای ملی انتقالی ديده نشد.

الکيب به دنبال انتخابش به عنوان نخست‌وزير دولت موقت ليبی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «دولتی ايجاد می‌کند که به حقوق انسان احترام می‌گذارد و ليبی جديد اجازه نخواهد داد که حقوق‌بشر در آن نقض شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخست‌وزير جديد ليبی که استاد دانشگاه در طرابلس است، افزود: «انقلابيون خلع سلاح می‌شوند و شبه‌نظاميان مسلح نيز با احترام تمام منحل می‌شوند.»

وی گفت: «من بر اين باورم که انقلابيون برای برقراری ثبات در کشور در کنار من قرار می‌گيرند.»

الکيب در ادامه افزود که اين مرحله چالش‌های خاص خود را دارد و وعده داد که دولت جديد به شکل خوبی با شورای ملی انتقالی ليبی همکاری می‌کند و به خواسته‌های همه ليبی‌ها گوش فرا می‌دهد.

نخست‌وزير جديد ليبی در مورد تشکيل دولت موقت ليبی، گفت: «دولت موقت تا دو هفته ديگر تشکيل می‌شود و اولويت آن بازسازی و کمک به زخمی‌ها و خانواده‌های شهدا و مفقودان است.

عبدالرحمن الکيب، نخست‌وزير جديد ليبی يک استاد دانشگاه و تاجر است که بيشتر عمر خود را خارج از ليبی سپری کرد و برای سرنگونی «معمر قذافی» ديکتاتور اين کشور به انقلابيون کمک مالی کرد. او فارغ‌التحصيل دکترای مهندسی برق از دانشگاه ايالت «نورث کارولينا» آمريکا است و در آمريکا، قطر و امارات متحده عربی زندگی کرده است.

در نخستين واکنش به انتخاب الکيب به عنوان نخست‌وزير جديد ليبی «فرانکو فراتينی» وزير خارجه ايتاليا، اظهار اميدواری کرد که نخست‌وزير جديد در هدايت کشور به سمت ساختن ليبی دموکرات و بهبود اقتصادی موفق شود. فراتينی از آمادگی کشورش برای حمايت از ليبی برای موفقيت در مرحله انتقالی خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016