چهارشنبه 16 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد نخست وزير ترکيه از برخورد سازمان ملل در برابر سوريه

بی بی سی ـ رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه ضمن انتقاد از شورای امنيت سازمان ملل متحد برای نداشتن اتحاد در برابر سوریه آنها را به حمايت غير مستقيم از فشار عليه مردم سوريه متهم کرد.

آقای اردوغان می گوید شورای امنیت سازمان ملل متحد با "دستانی بسته" ایستاده است در حالی که "مردم سوریه هر روز در حال کشته شدن هستند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای اردوغان به نمایندگان مجلس ترکیه گفت که ترکیه به مردم سوریه پشت نخواهد کرد.

روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند که دو بار از تصویب قطعنامه علیه سوریه در شورای امنیت جلوگیری کرده اند.

روسیه می گوید سوریه قول داده است تا دهم آوریل ( ۷ روز دیگر) نیروهای خود را از شهرها خارج کند.

سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد می گوید در حال صدور بیانیه ای است که در آن از طرح صلح کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای حل مسئله سوریه حمایت کند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم رایس گفته است که در دو روز آینده، این بیانیه توسط ۱۵ کشورعضو شورای امنیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آقای عنان در روز دوشنبه گفت که دولت سوریه با کاستن عملیات نظامی از اول آوریل (دو روز پیش) موافقت کرده است و قرار است تا ۱۰ آوریل به این عملیات خاتمه بخشد.

اما خانم رایس می گوید عملکرد دولت سوریه از اول آوریل دلگرم کننده نبوده است.

او گفت، اگر مقامهای دولت سوریه از این فرصت استفاده کرده تا به حملات خود شدت دهند، به جای اینکه از خشونت بکاهند. شورای امنیت باید هر چه سریعتر به عملکرد آنها پاسخ دهد.

او همچنین تفرقه بین کشورها برای تصمیم گیری نهایی بر سر سوریه را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار بی بی سی، خانم رایس همچنین گفته که اگر دولت سوریه به تعهدات خود نسبت به طرح صلح آقای عنان عمل نکند و به حملات نظامی خود ادامه دهد، ممکن است محاسبات دیپلماتیک متحدان سوریه هم تغییر کنند.

دیدار نیروهای حافظ صلح

در همین حال، ناصرعبدالعزیز الناصر، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، پیشنهاد داده است که ، آقای عنان، ۱۳ آوریل درباره ماموریت خود به نمایندگان کشورها توضیح دهد.

در دمشق هم جیکوب کلینبرگر، رئیس صلیب سرخ جهانی با مقامهای ارشد سوری دیدار کرده است تا خواستار دسترسی آسان تر امدادگران به نواحی نیازمند کمک شود.

او همچنین خواستار آتش بسی دو ساعته در روز شده است.

وزیر خارجه روسیه می گوید دولت سوریه به آنها اطلاع داده است که برای خاتمه بخشیدن به ناآرامیها طرح صلح کوفی عنان را مورد اجرا قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016