سه شنبه 15 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: کنفرانس اخير استانبول "کنفرانس رشوه‌دهندگان به اسرائيل" ‌است

خبرگزاری فارس: رئيس مجلس تأکيد کرد: نام واقعی ‌کنفرانس اخير استانبول "‌کنفرانس رشوه‌دهندگان به اسرائيل برای تنفس جديد" است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در نطق پيش از دستور خود در نخستين جلسه علنی مجلس در سال جديد با اشاره به کنفرانس اخير در استانبول اظهار داشت: اين کنفرانس که بر آن نام دوستان سوريه نهاده‌اند، کنفرانس دوستان سوريه نيست و در واقع نام آن، "رشوه دهندگان به اسرائيل برای تنفس جديد" است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* دولت انگليس ۵۰۰ هزار پوند برای ايجاد اغتشاش در سوريه اختصاص داده است

وی افزود: با توجه به اينکه دولت انگليس ۵۰۰ هزار پوند برای ايجاد اغتشاش در سوريه اختصاص می‌دهد، ايالات متحده با پرروی از کمک به تخريب داخلی سوريه سخن می‌‌گويد و برخی کشورهای منطقه که بعضاً با داشتن نظام ديکتاتوری اخيراً متوجه نحوه دموکراسی در سوريه شده‌اند و با کمک نظامی قصد به‌‌هم‌‌ريزی منطقه و ايجاد ضعف در مقاومت عليه رژيم صهيونيستی را دارند، بهتر می‌توان به نام واقعی اين کنفرانس رسيد.

رئيس مجلس شورای اسلامی همچنين تصريح کرد: سخنان وزير خارجه آمريکا در ايجاد سپر موشکی مشترک به کشورهای خليج فارس پرده ديگری از ماجراجويی آنها را نشان می‌دهد. اين شخص در سخنان خود به کشورهای سنی مذهب اشاره کرده است که البته اگر عاقل بود، نبايد اين قدر با صراحت حرف می‌زد اما به هر تقدير همان چيزی را به زبان آورده که در طرح آنها برای ايجاد نزاع فرقه‌ای جاسازی شده است.


* جمهوری اسلامی سال‌ها با تخيلات آمريکا زندگی کرده است

وی با تاکيد بر اينکه جمهوری اسلامی سال‌هاست با اين تخيلات آمريکا زندگی کرده است، گفت: ما بارها به کشورهای منطقه گوشزد کرده‌ايم که آنها با بزرگ‌نمايی قصد چپاول ثروت آنها و فروش سلاح به آنها را دارند وگرنه سپر موشکی چه نفعی برای کشورهای منطقه دارد.

رئيس قوه مقننه با طرح اين سؤال که آيا جز اين است که آنها با پول‌ اين کشور‌ها قصد ايجاد امنيت برای اسرائيل را دارند، گفت: حالا اين خانم وزير اين تصميم مرموزانه را در لفافه شيعه و سنی بسته‌بندی کرده است؛ مگر حمايت ايران از فلسطين و حماس و مردم مصر و ملت تونس و ليبی به دليل مذهب بوده است!؟


* برای جمهوری اسلامی دفاع از مظلوم در مقابل اقدامات ظالمانه آمريکا يک اصل است

لاريجانی با بيان اينکه اين ملت‌ها همگی سنی هستند، تاکيد کرد: برای جمهوری اسلامی دفاع از مظلوم در مقابل اقدامات ظالمانه آمريکا يک اصل است و به همين دليل با همه کشورهای همسايه و اسلامی روابط برادرانه تعريف کرده است.


* مسئله کنفرانس استانبول اصلاحات در سوريه نيست

وی اهالی کنفرانس استانبول را مورد خطاب قرار داد و پرسيد: اگر شما نگران دموکراسی در منطقه هستيد، چرا نسبت به ديکتاتوری وحشيانه در بحرين و اوضاع ديکتاتوری‌ها در برخی کشورهای ديگر سکوت می‌کنيد؟

رئيس مجلس همچنين با بيان اينکه مراقب باشيد در شرايط انزوای سياسی رژيم صهيونيستی با اين‌گونه حاشيه‌روی‌ها فضای تنفسی برای اسرائيل فراهم نکنيد، تصريح کرد: با توجه به اينکه هنوز کوفی عنان طرح خود را پيگيری می‌کند که اين کنفرانس، ساز ديگری زده است، مسئله شما اصلاحات در سوريه نيست.

لاريجانی با بيان اينکه مجلس شورای اسلامی از اصلاحات دموکراتيک در سوريه حمايت می‌کند، تاکيد کرد که مجلس، توطئه‌گری و ماجرا‌جويی با شعار دروغين حمايت از دموکراسی را محکوم می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016