چهارشنبه 16 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد سیف زاده برای سومین بار در دادگاهش شرکت نخواهد کرد

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ همسر و وکیل محمد سیف زاده با اظهار اینکه دادگاه این وکیل و فعال حقوق بشر مجددا برای بار سوم در تاریخ ۲۱ فرودین ماه تمدید شده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« آقای سیف زاده در این دادگاهش نیز شرکت نخواهد کرد و دلایلش همان دلایل قبلی است که دادگاه انقلاب را صالح به رسیدگی این پرونده نمی داند. چون دادگاه کیفری استان با حضور هیات منصفه صالح به رسیدگی جرائم مطبوعاتی و سیاسی است. ایشان مثل قبل شرکت نخواهد کرد و از من نیز به عنوان وکیلش خواسته است تا قبل از شروع دادگاه لایحه ای که نوشته است را تحویل دهم و در دادگاهش شرکت نکنم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد سیف زاده، وکیل و از موسسان کانون مدافعان حقوق بشر که در فرودین ماه سال گذشته در اورمیه توسط نیروهای امنیتی به اتهام خروج غیر قانونی از مرز بازداشت شد در دوران حبسش به دلیل نوشتن نامه ی به محمد خاتمی، رییس جمهور سابق ایران و نوشتن دو مقاله انتقادی درخصوص “نحوه عفو در قانون” و “تعریف جرم سیاسی” و همچنین امضا چند بیانیه ای جمعی در زندان متهم به تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی شده است. دادگاه این پرونده اولین بار در تاریخ ۲۱ دی ماه سال ۹۰ بود که این وکیل از حضور در دادگاهش امتناع کرد و فقط وکیلش لایحه دفاعیه او را به دادگاه تحویل داد. اما مجددا دادگاه این پرونده در تاریخ ۲۱ اسفند ماه تجدید شد و اکنون برای بار سوم موکول به ۲۱ فرودین ماه شده است.

این وکیل در آبان ماه سال ۸۹ نیز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران به ۹ سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در نهایت دادگاه تجدید نظر در سال گذشته حکم او را به دو سال حبس کاهش داد. در حالیکه همچنان منتظر رای پرونده خروج غیرقانونی خود و نوشتن مقالات و نامه به خاتمی است.

فاطمه گلزار در خصوص آخرین وضعیت جسمی محمد سیف زاده گفت:« ما برای مرخصی عید او تقاضا کرده بودیم که متاسفانه با آن موافقت نشد. روز ۱۴ فرودین در واقع آخرین دیدار من از او در سال جدید است که حالش خوب بود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016