چهارشنبه 16 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اصغر فرهادی برنده اولين جايزه رسانه‌ای اتحاديه اروپا

دويچه وله ـ کمسير امور آموزش، فرهنگ و جوانان اتحاديه اروپا اعلام کرد که نخستين جايزه رسانه‌ای اين اتحاديه به اصغر فرهادی فيلمساز ايرانی تعلق خواهد گرفت. فرهادی اين جايزه را در ۲۰ ماه مه سال جاری در جشنواره کان دريافت می‌کند.

اندرولا واسيليو، کمسير امور آموزش و پرورش، جوانان، فرهنگ و چند زبانی اتحاديه اروپا روز چهارشنبه ۴ آوريل (۱۶ فروردين) اعلام کرد که اصغر فرهادی به‌عنوان اولين گيرنده جايزه رسانه‌ای اتحاديه اروپا برگزيده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين جايزه روز يکشنبه ۲۰ مه در شصت‌وپنجمين جشنواره فيلم کان به فرهادی اعطا خواهد شد.

جايزه رسانه‌ای اتحاديه اروپا به‌خاطر پروژه‌‌ی مشترک فرهادی و الکساندر موله گی از کمپانی فيلمسازی "ممنتو" به اين دو اعطا می‌شود. اين جايزه توسط داوران مستقل و اعضای کميسيون آموزش، فرهنگ و زبان و جوانان اتحاديه اروپا به پروژه‌هايی داده خواهد شد که سهمی متعهدانه در توسعه چند فرهنگی ايفا کرده باشند.

بودجه اين جايزه برای فاصله زمانی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ مبلغی معادل ۹۰۰ ميليون يوروست که به ابتکارها و پروژه‌های سمعی بصری مربوط با مسائل فرهنگی و مناسبات انسانی تعلق می‌گيرد.

خانم واسيليو اعلام کرده که از اهدای اين جايزه به فرهادی مفتخر است، زيرا فيلم جديد وی به هويت فرهنگ پرمايه و باز اروپايی در زندگی روزمره می‌‌پردازد: « فرهادی پس از موفقيت جهانی با فيلم جدايی، به سوژ‌ه‌ای متعهدانه در مورد جهانشمولی برابری روی آورده است.»

فرهادی در واکنش به دريافت جايزه رسانه‌ای اتحاديه اروپا گفته است: « در جهانی که سياستمداران در صدد تبديل رنگين‌کمان زيبای تنوع فرهنگی به دايره‌ای از اختلاف‌ و درگيری هستند، دريافت اين جايزه پيامی بسيار دلگرم‌کننده است.» وی با سپاس از انتخاب خود افزوده که اين جايزه نويد چشم‌اندازی شفاف از مبادله و احترام متقابل فرهنگی است.

گفته می‌شود که داستان فيلم مشترک فرهادی و الکساندر موله‌گی به موقعيت اجتماعی رابطه پيچيده يک دختر ايرانی و پسری از شمال آفريقا می‌پردازد.

فرهادی شهرت خود نزد اروپاييان را با فيلم "در باره الی" به دست آورد و اين آوازه را با دريافت جايزه گلدن گلوب و اسکار بهترين فيلم خارجی بخاطر فيلم " جدايی سيمين از نادر" به سطح جهانی رساند. فيلم "در باره الی" در جشنواره برليناله سال ۲۰۱۱ به دريافت جايزه خرس نقره‌ای نائل شد و "جدايی سيمين از نادر" نيز در سال ۲۰۱۲ جايزه خرس طلايی اين فستيوال را ربود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016