سه شنبه 22 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با ادامه درگيری ها در سوريه، جهان با نگرانی پايان خشونت ها را انتظار می کشد

بيژن برهمندی ـ راديو بين المللی فرانسه ـ ارتش سوريه قرار است از نيمه شب امشب بوقت محلی از شهر ها خارج شود و مطابق توافقات نقشه کوفی عنان، نيروهای مسلح اپوزيسيون نيز تا شش صبح روز پنج شنبه فرصت دارند تا آتش بس را بمورد اجرا بگذارند.

"ارتش آزاد سوريه" امروز اعلام کرد که تنها زمانی تن به آتش بس خواهد داد که شاهد خروج نيروهای نظامی از مراکز شهر ها باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز چند ساعت مانده به پايان مهلت کوفی عنان برای آغاز عمليات عقب نشينی نيروهای نظامی سوريه از مراکز شهری، وزير خارجه سوريه صبح امروز در مسکو شروع اين عقب نشينی ها در منطقه حمص را به جهانيان اعلام داشت.

بدنبال انتشار اين خبر ، سرگئی لاوروف- وزير خارجه روسيه، در مقابل رسانه ها ظاهر شد و با تکرار سخنان همتای سوری خود، اظهار نظر کرد که از طرف سوريه به او اطمينان داده شده است که ارتش سوريه بقصد تحقق برنامه کوفی عنان عمليات عقب نشينی از چند منطقه در کشور را آغاز کرده است.
وزير خارجه روسيه در عين حال دمشق را فراخواند که با «تحرک بيشتری» اين کار را انجام دهد.

سخنگوی دولت چين نيز که امروز صبح از وجود تيراندازی های ارتش سوريه در مرزهای ترکيه اظهار نگرانی ميکرد، همزمان اطلاعيه ای را بطور مجدد قرائت کرد که در آن چين اظهار اميدواری کرده است طرف های درگير به تعهدات خود در تأمين آتش بس و عقب نشينی قوای نظامی پايبند بمانند.

سه کشور ديگر عضو شورای امنيت در اين مورد، واکنش بمراتب تند تری از خود نشان دادند.

فرانسه اظهارات وليد معلم، وزير خارجه سوريه در مسکو را دروغ محض خواند و آنرا غير قابل قبول توصيف کرد.

انگلستان نيز تأکيد کرد که هيچ خبری از عقب نشينی ارتش سوريه در دست ندارد.

در واشينگتن سخنگوی وزارت خارجه اظهار نظر کرد که بشار اسد تنها بدنبال وقت کشی است و هيچ انگيزه ای برای تعهد به قول و قرارهايش ندارد.

ارتش سوريه قرار است از نيمه شب امشب بوقت محلی از شهر ها خارج شود و مطابق توافقات نقشه کوفی عنان، نيروهای مسلح اپوزيسيون نيز تا شش صبح روز پنج شنبه فرصت دارند تا آتش بس را بمورد اجرا بگذارند.
"ارتش آزاد سوريه" امروز اعلام کرد که تنها زمانی تن به آتش بس خواهد داد که شاهد خروج نيروهای نظامی از مراکز شهرها باشد.

آخرين گزارش ها حاکيست که علی رغم پذيرش آتش بس از سوی دولت دمشق، در زدوخوردهای امروز ٥٤ نفر ازجمله ٢٨ غير نظامی جان خود را از دست داده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016