دوشنبه 21 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقام نظامی سابق سوری: ایران به سربازان اسد جنگ خیابانی آموزش می دهد

دبی - العربيه.نت - سرتيپ ستاد عقيل هاشم، از افسران بازنشسته ی ارتش سوريه، به وضوح افشا کرد که افسران بيگانه و بخصوص ايرانی ها در حال آموزش دادن نيروهای سوری اند. اين آموزشها عمدتاً شامل فنون رزم و بويژه جنگهای خيابانی است.

اين افسر سوری عاليرتبه به تجارب و خبرگی سپاه پاسداران در سرکوب تظاهرات و خواباندن اعتراضات در ايران اشاره کرد و گفت: تلاش مربيان نظامی و امنيتی ارسال شده از ايران با توجه به خستگی روحی و نوميدی خود سربازان رژيم اسد، نتيجه ی چندانی نخواهد داشت.

سرتيپ عقيل هاشم روز شنبه ۷-۴-۲۰۱۲ در مصاحبه با برنامه ی "حدث اليوم" (رويداد روز) در تلويزيون "العربيه الحدث" (العربيه – رويداد) نسبت به يک فيلم ويديويی اظهارنظر کرد که اين شبکه به طور انحصاری به دست آورده و پخش کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در نوار پخش شده از "العربيه الحدث" يک سرلشکر سوری به نام بديع ديده می شود که برای "گارد رياست جمهوری" سخنرانی نموده و رازها و روشهايی در سرکوب تظاهرات را بازگو می کند.

اين نوار که مخفيانه فيلمبرداری شده و به بيرون از سوريه ارسال گشته است، نشان می دهد که سرلشکر بديع عناصر گارد رياست جمهوری را تشويق و رفتارشان را تاييد می کند. او به اين افراد وعده ی پاداش و اتومبيل می دهد.

اين افسر عاليرتبه به اعضای گارد مژده می دهد که نيروهای جديدی به کمکشان خواهند آمد. ليکن – به گفته ی او – بايد آموزش لازم را در داخل سوريه يا خارج از اين کشور ببينند.

وی که به نظر می رسد در دمشق يا حومه ی آن با عناصر گارد ديدار کرده، در باره ی اينکه اعطای مرخصی به افراد با مشکل مواجه شده است می گويد: ما نگران آنيم که افرادمان ربوده شوند.

ذوميدی و خستگی روحی ارتشيان اسد
سرتيپ عقيل هاشم که در پاريس بسر می برد، در مصاحبه با "العربيه الحدث" اظهارداشت: به وضوح می توان ديد و متوجه شد که ارتشيان اسد روحيه ی خود را باخته اند. اينکه آنها خيلی دير توانستند تسلط بر باباعمر (از مناطق حمص) را به دست آورند، ناشی از آن بود که مقاومت و توان رزمی ارتش آزاد بالا بود و اعتماد به نفس سربازان اسد کاهش يافته بود.

او گفت: تعداد افراد و حجم تسليحات ارتش حکومتی سوريه بسيار بالاتر و فراتر از ارتش آزاد و گروههای مسلح متحد با آن بود و اصلاً قابل قياس نبود.

اين فرمانده بازنشسته ارتش سوريه افزود: ارتش آزاد دليرانه جنگيد و کاری کرد که الگو و زبانزد جهانيان گشت.

وی با تاکيد بر اينکه "موضع کشورها و مجامع بين المللی پس از آن مقاومت و نحوه ی سقوط باباعمرو به دست نيروهای اسد بود که تغيير کرد"، گفت: آينده، اين مقطع از تاريخ سوريه را با آب طلا بر صفحه ای تابناک خواهد نوشت".

سرتيپ عقيل هاشم همچنين اظهارداشت: اگر نيروهای حکومت می گويند که با گروهکهای مسلح درگير هستند، چرا مناطق مسکونی را با توپ و تانک مورد تهاجم قرار می دهند؟

او ادامه داد: بمباران از مسافت دور (۱۵ الی ۲۵ کيلومتری)، اکنون به شيوه ی اصلی حملات اسدی ها به مردم و خانه هايشان تبديل شده است. لذا می بينيم مرگ، پير و کودک و جوان را درو می کند و زن و مرد نمی شناسد. اما همين گلوله باران از دور، وحشت از رويارويی با ارتش آزاد را نشان می دهد.

گفتنی است در نوار ويديويی گارد رياست جمهوری، افسری به نام "شادی" از سرلشکر "بديع می پرسد: چرا با جابجايی نيروی توپخانه ی تحت امرش موافقت نمی شود، که جواب می شنود: زيرا بايد ۸۰% از نيروهای توپخانه، در دفاع از نهاد رياست جمهوری بکار رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016