چهارشنبه 23 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوفی عنان خواهان دخالت ایران در پایان دادن به بحران سوریه شد

يورونيوز ـ کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب درمورد بحران سوریه برای گفتگو با مقامهای ایران از جمله وزیر خارجه این کشور وارد تهران شد.

تلویزیون دولتی سوریه همزمان با دیدار آقای عنان از تهران اعلام کرد که نیروهای ارتش روز پنجشنبه عملیات نظامی را متوقف می کنند.

آقای عنان در دیدار با علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران به عنوان یکی از متحدان دولت سوریه تلاش کرد تا طرح آتش بس خود را یک گام دیگر به اجرا نزدیک تر کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کوفی عنان پس از دیدار با علی اکبر صالحی گفت: «من از ایران به دلیل حمایتش سپاسگزاری می کنم. با توجه به رابطه ویژه ایران با سوریه این کشور می تواند نقشی در راه حل سوریه داشته باشد.»

وزیر امور خارجه ایران گفت: «ما خیلی خوشحالیم که در پیشنهاد جناب آقای کوفی عنان هیچ بحثی از رفتن راس حکومت و تغییر حکومت در سوریه نیست. بلکه این است که طرفین بنشینند صحبت کنند و مجال لازم برای تغییرات داده بشود.»

بر اساس برنامه پیشنهادی آقای عنان که دولت سوریه هم با آن موافت کرده است، قرار بود روز سه شنبه نیروهای ارتش از مناطق مسکونی عقب نشینی کنند و دو روز بعد از آن آتش بس برقرار شود.

این در حالی است که تصاویر منتشر شده به وسیله شهروندان حمص نشان می دهد که گلوله باران ارتش در این شهر در روز سه شنبه همچنان ادامه داشت.

شورای ملی سوریه که یکی از گروه های عمده مخالف بشار اسد است پیش تر خواهان دخالت بیشتر جامعه بین المللی در بحران سوریه شده بود.

سخنگوی این سازمان می گوید: «به نظر من یک دخالت واقعی از طرف جامعه بین الملل لازم است تا رژیم سوریه دیدگاهش را عوض کند. امید زیادی وجود دارد که اگر رژیم سوریه ببیند از طرف قدرتهای بزرگ حمایت نمی شود، با جامعه جهانی همکاری کند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016