دوشنبه 28 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واگذاری يک پروژه ملی ديگر به قرارگاه خاتم سپاه

کلمه ـ در حالی که امروز قرار است احمدی نژاد طرح شيرين سازی و انتقال آب دريای خزر به استان سمنان با پيمانکاری قرارگاه خاتم الانبياء سپاه پاسداران را کلنگ بزند، گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت يک پروژه ديگر را نيز که در آن ارقام نجومی صرف خواهد شد، به اين قرارگاه واگذار کرده است.

به گزارش کلمه، پروژه سد بختياری که از آن با عنوان بلندترين سد بتنی جهان ياد شده، با کنار گذاشتن يک پيمانکار چينی، به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبيا واگذار شده است. رقم دقيق برآورد شده برای اين طرح هنوز اعلام نشده، اما با توجه به مطرح شدن عنوان پرطمطراق «بلندترين سد بتنی جهان»، به نظر می‌رسد يکی از هنگفت‌ترين هزينه‌های قابل تصور برای يک طرح عمرانی در سطح ملی، در اين پروژه مطرح باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش‌تر گفته شده بود که چينی‌ها به طور کامل از اين طرح کنار گذاشته شده‌اند، اما اکنون مشخص شده که با وجود واگذاری پروژه به قرارگاه خاتم سپاه، اين قرارگاه از شرکت چينی کمک خواهد گرفت.

به گفته معاون وزير نيرو، اين پروژه در يکی دو هفته آينده با حضور احمدی نژاد کلنگ می‌خورد. قرارگاه خاتم الانبياء سپاه، تنها در يک سال اخير چندين پروژه بزرگ ملی را از آن خود کرده و به گفته کارشناسان، به کمک موقعيت خاص سپاه و نيز تسهيلات ويژه‌ی دولتی از جمله ترک تشريفات مناقصه و واگذاری‌های خارج از روال، امکان رقابت را از بخش خصوصی نيز سلب کرده است.

بر اساس گزارش ها، سد بختياری به ارتفاع ۳۱۵ متر در مسير رودخانه بختياری در استان لرستان و در دامنه های جنوب غربی کوه های زاگرس احداث خواهد شد. احداث اين سد به فاصله حدود ۵۰ کيلومتری بالادست سد دز پيش بينی شده و ايجاد بزرگترين مخزن ذخيره مصنوعی آب کشور به ظرفيت ۴٫۸ ميليارد مترمکعب نيز از جمله اهداف اين طرح اعلام شده است. همچنين پيش بينی شده تا با احداث نيروگاهی ۱۵۰۰مگاواتی در سد بختياری، انرژی توليدی آن در ساعت به ۳۰۰۰ گيگاوات برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016