سه شنبه 5 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چين هم واردات نفت از ايران را کاهش داد

کلمه ـ بدنبال نزديک شدن به زمان تحريم های اتحاديه اروپا، ميزان واردات نفت چين از ايران در مارس ۲۰۱۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد کاهش پيدا است.

به گزارش پايگاه اينترنتی بلومبرگ ميزان واردات نفت چين از ايران طی ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد کاهش داشته و به کمتر از ۱٫۰۸ ميليون تن رسيده است .

بر اساس اين گزارش پراناب مخرجی وزير دارايی هند نيز گفت اين کشور واردات نفت از ايران را نسبت به سال ۲۰۱۱ ميلادی از ۲۲ ميليون تن در سال به ۱۴ ميليون تن رسانده است .

ژاپن ، سومين مشتری بزرگ نفت ايران نيز ميزان خريد نفت از اين کشور را تا ۷۷ درصد کاهش داده و به ۷۵ هزار بشکه در روز رسانده است . کره جنوبی نيز از کاهش ۴۰ درصدی واردات نفت از ايران خبر داده است . آمريکا پيش از اين ژاپن و ده کشور عضو اتحاديه اروپا را از تحريمهای وضع شده بر ضد ايران معاف کرده است .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتحاديه اروپا نيز که در سال ۲۰۱۱ ميلادی حدود ۱۸ درصد نفت صادراتی ايران را خريداری کرده است قصد دارد از ابتدای جولای واردات نفت از ايران را متوقف کند .

رويترز نيز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد اندونزی و فيليپين واردات نفت از ايران را متوقف کرده اند . ترکيه و هند نيز به دنبال جايگزين کردن بخشی از نفت وارداتی خود از ايران هستند . آمريکا تا ژوئن به مشتريان بزرگ نفت ايران مهلت داده است تا واردات نفت از اين کشور را به طور چشمگيری کاهش دهند .

محمد سيمسک، وزير دارايی ترکيه، هفته پيش در حاشيه نشست وزير دارايی در واشنگتن در مصاحبه با رويترز تاکيد کرد ترکيه از تحريم های سازمان ملل پيروی می کند. ترکيه هنوز برای پيروی از تحريم های آمريکا و اروپا بر ضد ايران اقدامی انجام نداده است .

وزير دارايی هند نيز گفت دهلی نو برای پرداخت پول نفت وارداتی از ايران با مشکلات زيادی روبرو است و در حال بررسی کليه گزينه ها هستيم . گيتا ويرجاوان ، وزير بازرگانی اندونزی ، نيز گفت آمريکا از دولت اندونزی در خصوص واردات نفت از ايران سوال کرده است و ما مقامهای واشنگتن را متقاعد کرده ايم که هيچ نفتی از ايران وارد نمی کنيم . سفارت فيليپين در واشنگتن نيز اعلام کرد فيليپين که سال گذشته ۵٫۹ ميليون بشکه نفت از ايران وارد کرده‌ بود امسال تا پايان مارس نفت از ايران وارد نکرده ‌است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016