سه شنبه 19 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار احمد منصوری هم به علت عارضه قلبی درگذشت، مرگ پنج فرمانده سپاه در عرض چند ماه

کلمه ـ سردار احمد منصوری، نهمين سرداری است که طی سال گذشته تاکنون دار فانی را وداع می گويد.

پيش از اين طی زمستان سال گذشته، وفا غفاريان٬ عباس مهری٬ احمد سياف‌زاده و منصور ترکان چهار فرمانده سابق سپاه پاسداران همگی در اوايل پنجاه سالگی خود به فاصله چند روز در گذشتند.

اين در حالی بود که سردار سرتيپ پاسدار سيدمحمد علی موسوی، معاون اطلاعات نيروی زمينی سپاه نيز چند ماه پيشتر در ۴۷ سالگی جان به جان آفرين تسليم کرده بود.

سال گذشته همچنين خبر از تصادف جاده ای سه سردار سپاه در رسانه ها خودنمايی می کرد. سرهنگ پاسدار سيدعلی شادمهر و دو تن از همراهان آن مرحوم از فرماندهان جبهه و جنگ بوده پس از بازگشت از يک ماموريت در خراسان کشته شدند.

مراسم ترحيم سردار احمد منصوری (معاون سابق آموزش نمايندگی ولی فقيه در سپاه) جمعه ۲۲ ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سپاه نيوز، مراسـم ترحیـم هفتمين روز درگذشت وی نيز در روز جمعه ۲۲/ ۲/ ۹۱ از ساعت ۱۷تا۳۰/۱۸ در همان مسجد (مسجد جامع قلهک) برگزار خواهد شد.

سردار سرتيپ دوم پاسدار مرحوم احمد منصوری، معاون سابق آموزش نمايندگی ولی فقيه ۱۶ ارديبهشت ماه به دليل عارضه قلبی دعوت حق را لبيک گفت و به جمع همسنگران شهيد خود پيوست.

در پی درگذشت سردار احمد منصوری معاون سابق آموزش نمايندگی ولی فقيه در سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و محسن رضايی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، پيام تسليتی صادر کردند.

سردار سرتيپ دوم پاسدار مرحوم احمد منصوری فرزند ماشاءالله متولد سال ۱۳۲۶ فعاليت سياسی خويش را از سال ۱۳۴۱ و همزمان با شروع نهضت اسلامی به رهبری امام خمينی (ره) و در زمانی که محصل دبيرستانی بوده است آغاز کرده و در سال ۱۳۴۴ به دليل عضويت در گروه ملل اسلامی دستگير و به چهار سال حبس محکوم می‌شود.

وی پس از سه سال و پنج ماه از زندان آزاد شده و به همکاری با گروه‌های مسلح اسلامی مانند گروه حزب الله ادامه می‌دهد تا اين که در سال ۱۳۵۲ به مدت هفده روز بازداشت می‌‌شود.

مرحوم احمد منصوری در سال ۱۳۴۲ به عضويت انجمن اسلامی دانش آموزان تهران درآمده و در سال‌های ۵۱ و ۵۲ در مساجد و منازل به تدريس دروس عربی و فعاليت‌های سياسی می‌پردازد.

او در سال ۱۳۵۴ بار ديگر بازداشت شده و به يازده سال زندان محکوم می‌‌شود تا اين که با اوج‌گيری مبارزات مردم عليه رژيم ستم شاهی در آبان ماه ۱۳۵۷ از زندان آزاد می‌شود.

پس از پيروزی انقلاب اسلامی، بلافاصله به عضويت کميته انقلاب اسلام درآمده و مسئوليت کميته صنايع نظامی پارچين را بر عهده می‌گيرد و سپس در دهم مرداد ماه ۱۳۵۸ وارد سپاه شود.

وی در دوره خدمت خود در سپاه در سنگرهای زير به ايفای نقش و مسئوليت پرداخت: مربی عقيدتی پادگان امام علی (ع)، مسئول آموزش عقيدتی ـ سياسی پادگان امام حسين (ع)، مسئول آموزش عقيدتی ـ سياسی سپاه تهران، جانشين آموزش معاونت عقيدتی ـ سياسی نمايندگی ولی فقيه در سپاه، سرپرست عقيدتی سياسی نمايندگی ولی فقيه در سپاه، مسئول طرح و برنامه نمايندگی ولی فقيه در سپاه، مسئول معاونت مستقل آموزش ستاد نمايندگی ولی فقيه در سپاه و جانشين تأييد صلاحيت ستاد نمايندگی ولی فقيه در سپاه، مرحوم سردار منصوری در سال ۱۳۸۳ به عنوان مدير نمونه در ستاد نمايندگی ولی فقيه در سپاه برگزيده می‌شود.

روحش شاد و يادش گرامی باد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016