چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه اعتراضی کانون روزنامه نگاران کانادايی برای آزادی بيان در ارتباط با زندانی سياسی محمد سليمانی‌نيا به سفارت ايران در اوتاوا

جناب آقای شيخ حسنی،

اين نامه از سوی سازمان روزنامه‌نگاران کانادايی برای آزادی بيان (CJFE) خطاب به شما نوشته می‌شود. اين سازمان غيرحکومتی و غيرانتفاعی‌ست و برای پيشبرد و پشتيبانی از آزادی مطبوعات و آزادی بيان در سراسر جهان کار می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


CJFE به اين وسيله نگرانی جدی خود را در باره‌ی سلامتی و وضعيت محمد سليمانی‌نيا، مترجم ادبی و کارشناس اينترنت که از تاريخ ۱۰ ژانويه‌ی ۲۰۱۲ بازداشت شده، اعلام می‌دارد.

بنا به گزارش انجمن جهانی قلم آقای سليمانی‌نيا در پی احضار به دادگاه انقلاب تهران بازداشت شده؛ و پس از بازرسی خانه‌اش در کرج، کامپيوتر و برخی از لوازم شخصی او را ضبط کرده‌اند. خانواده‌ی سليمانی‌نيا گمان دارند که او را در سلولی انفرادی در زندان اوين نگه داشته‌اند، اما از موقعيت او اطلاع موثقی ندارند.

از آنجايی که تاکنون هيچ اتهام رسمی به سليمانی‌نيا زده نشده، گمان می‌رود که او به دليل استفاده از حق آزادی بيان، که يکی از حقوق يادشده در اعلاميه جهانی حقوق بشر است، بازداشت و مجازات شده است. بنابر گزارش کميته‌ی پشتيبانی از روزنامه‌نگاران، شمار روزنامه‌نگاران در بند در ايران در حال حاضر بيش از هر کشور ديگری در جهان است. بنا به بنياد جبهه‌ی الکترونيک نيز ايران از نظر شمار وبلاگ‌نويسان دربند نيز رتبه‌ی نخست را دارد. زندانی کردن افراد برای خاموش کردن صدای آن‌ها تاثير ناگواری بر حق آزادی بيان دارد و نقض حقوق بشر به شمار می‌آيد.

هنرمندان، روزنامه‌نگاران، نويسندگان، وبلاگ‌نويسان، و کوشندگان حقوق بشری در ايران پيوسته به دليل استفاده از حق آزادی بيان خود تحت فشار و آزار قرار دارند. از اين رو CJFE نگرانی خود را در باره‌ی امنيت اين گروه ابراز می‌دارد. ما از حکومت ايران می‌خواهيم که هرچه زودتر محمد سليمانی‌نيا را آزاد کند و حق آزادی بيان او و ديگر ايرانيان را محترم بدارد.

با سپاس از توجه شما و به اميد دريافت پاسخ از شما


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016