چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اجرای حکم حبس مهسا امرآبادی

ندای سبز آزادی: مهسا امرآبادی روزنامه نگار و همسر مسعود باستانی برای اجرای حکم خود به زندان اوين فراخوانده شد.

به گزارش ندای سبز آزادی اين روزنامه نگار که پيش از اين به يک سال حبس تعزيری محکوم شده بود روز گذشته برای اجرای حکم خود به زندان اوين فراخوانده شده و امروز پس از معرفی خود به دادسرای شهيد مقدس اوين برای اجرای حکم به زندان اوين منتقل شده است.

امرآبادی همسر مسعود باستانی، از زندانيان سياسی و روزنامه‌نگاران اصلاح طلب است که در حال حاضر در زندان رجايی شهر به سر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهسا امرآبادی ، در خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و بيش از ۶۰ روز را در زندان به‌سر برد. برای بار دوم به همراه با فخرالسادات محتشمی‌پور و شهين جهادی در جريان اعتراضات جنبش سبز در ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ در اعتراض به حبس خانگی ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان بازداشت شد که پيش از عيد نوروز ۱۳۹۰ آزاد شد.

امرآبادی در ۲۲ خرداد ۱۳۹۰، به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام از طريق مصاحبه و گزارش‌ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی مقيسه به يک سال حبس محکوم شد.

مسوولان نگاه خود را تغيير دهند

در همين حال، مريم نقی، مادر مهسا امرآبادی در گفت و گويی با وبسايت "کلمه" از مسئولان خواست که نگاهشان را تغيير دهند و از حبس و زندانی کردن اين جوانان دست بردارند.

مادر اين روزنامه نگار زندانی گفت: مهسا پس از تلفنی که روز گذشته از سوی دادستانی داشت، صبح امروز به همراه پدرش به زندان اوين رفت. به او گفته شد بعلت تغيير قاضی پرونده او بايد برای اجرای حکمش در زندان بماند.

وی از مسئولان قضايی کشور خواست در حال حاضر که مهسا در اوين است، حداقل مسعود باستانی همسر زندانی او را هم از زندان رجايی شهر به اوين منتقل کنند.

خانم نقی می گويد: برايمان خيلی سخت است که هر هفته بخواهيم برای ديدار عزيزانمان به رجايی شهر و اوين برويم. حداقل اگر هر دو در يک زندان باشند، راحت تر می توانيم آنان را ملاقات کنيم.

مادر مهسا امرآبادی با بيان اين نکته که هيچيک از جرم هايی که برای مهسا و مسعود گفته اند را نمی پذيرد می گويد: اينها بچه های اين مملکت هستند و دلشان برای اين کشور سوخته است. اينها خارجی نيستند و مسئولان بايد نگاهشان را تغيير دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016