دوشنبه 25 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمادگی ايران برای خريد هفت ميليون تن گندم از قزاقستان

امکان واردات گندم بين تجار دو کشور به منظور واردات و صادرات اين کالا وجود دارد و ايران هم آمادگی خود را برای بازاريابی اين کالا به منظور جذب مشتری هم در اروپا و هم در کشورهای حوزه خليج فارس اعلام ‌می‌کند‌.

ايلنا: معاون وزير صنعت و معدن و تجارت با بيان اينکه در کشورما بالغ بر ۱۱ ميليون تن ظرفيت سيلويی وجود دارد گفت: ‌می توانيم ۱۱ ميليون تن گندم را در سيلوهای ايران به صورت کاملا بهداشتی نگهداری کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، عباس قبادی در ديدار صبح امروز با هيات قزاقستانی به منظور افزايش همکاری‌های ترانزيتی ميان دو کشور با اشاره به اينکه امکان آن وجود دارد که بخش عمده غلات قزاقستان از طريق ايران به کشورهای حوزه خليج فارس صادر شود، خاطرنشان کرد: اولويت همکاری‌های ما برای ترانزيت، خريد گندم از کشور قزاقستان و ترانزيت اين کالا از طريق خاک ايران است.

رييس سازمان غله کشور تصريح کرد: امکان واردات گندم بين تجار دو کشور به منظور واردات و صادرات اين کالا وجود دارد و ايران هم آمادگی خود را برای بازاريابی اين کالا به منظور جذب مشتری هم در اروپا و هم در کشورهای حوزه خليج فارس اعلام ‌می‌کند‌.

معاون بازرگانی دولتی با اشاره به اينکه بايد به غلات توجه ويژه‌ای بشود خطاب به رييس راه آهن قزاقستان گفت: با توجه به اينکه ظرفيت بارگيری گندم در بندر اکتائو در قزاقستان ضعيف و يا محدود است خواستار توسعه بيشتر ظرفيت اين بندر در کشور قزاقستان هستيم.

قبادی در بخش ديگر اظهاراتش با بيان اينکه روند خريد ايران از قزاقستان ادامه دارد گفت: اگر بتوانيم يک بانک مشترک بين ايران و قزاقستان به منظور تسهيل در گشايش اعتبارات و توسعه فعاليت‌های اعتباری ايجاد کنيم، تاثير بسزايی در تسهيل تجارت بين دو کشور خواهيم داشت.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ايران در مجموع آمادگی خريد گندم به ميزان ۷ ميليون تن از کشور قزاقستان را دارد.

وی در پايان خاطرنشان کرد: از ميزان مذکور دو ميليون تن گندم برای مصارف داخلی و پنج ميليون تن به منظور ترانزيت صورت ‌می‌گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016