سه شنبه 26 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حدادعادل: مرتضوی گفت مايلم ‌زودتر محاکمه شوم و به قوه‌قضائيه برگردم

خبرگزاری فارس: نماينده مردم تهران ‌در پاسخ به نامه مرتضوی تأکيد کرد: مرتضوی به بنده گفت‌ حال که من تصميم به استعفا گرفته‌ام، مايلم به قوة قضائيه برگردم و چون در حال حاضر در حالت «تعليق» قرار دارم، مايلم هرچه زودتر محاکمه شوم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به نامه‌ اخير سعيد مرتضوی پاسخ داد.

متن کامل نامه حدادعادل را در ادامه می‌خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسمه تعالی

توضيح درباره نامه مورخ ۲۵/۲/۹۱ مرتضوی

آقای مرتضوی در نامه‌ای که حاوی اعتراض و شکايت ايشان از آقای احمد توکلی نماينده محترم مجلس است و در تاريخ ۲۵/۲/۹۱ منتشر شده، نکاتی مطرح کرده‌اند که اينجانب توضيحات زير را درباره آن نکات ضروری می‌دانم.

۱ـ آقای مرتضوی اظهار داشته‌اند که لفظ «قول شرف» را نه در جلسه‌ای که با من داشته‌اند و نه در جلسه‌ای که با آقای توکلی داشته‌اند بکار نبرده‌اند. بديهی است که هر قولی «قول شرف» است، چه کلمة «شرف» به دنبال قول بيايد و چه نيايد. آنچه مسلم است اين است که آقای مرتضوی با قبول استدلال‌های اينجانب، قبول کردند که استعفا کنند و قول دادند که به هر صورت استعفا کنند و در همان جلسه که آقای زاکانی هم در آن حضور داشتند، متن استعفای خود را نوشتند و به رؤيت بنده و آقای زاکانی رساندند. آقای مرتضوی در صحبت با اينجانب، استعفای خود را منوط و مشروط به موافقت وزير کار و رئيس جمهور محترم نکردند.

۲ـ آقای مرتضوی در بخشی از نامة ۲۵/۲/۹۱ خود نوشته‌اند:

«جناب آقای حدادعادل نيز در ازای اين اعلام آمادگی برای استعفا چندين قول به من دادند که در اين متن قابل ذکر نيست و در آخرين جلسة مشترک نيز فرمودند پيگير آن هستم و با وجود تلاش آقای حدادعادل هيچ يک از آنها تا به حال عملی نشده است.»

از اين عبارات آقای مرتضوی ممکن است چنين استنباط شود که خدای نکرده معامله‌ای صورت گرفته و اينجانب وعده و و وعيدی به ايشان داده‌ام که عملی نشده است و از نظر آقای مرتضوی بيان آن قول‌ها که داده‌ام، به مصلحت نيست.

حقيقت اين است که آقای مرتضوی در همان جلسة ديدار و گفتگوی بنده و آقای زاکانی با ايشان در تاريخ ۲۶/۱/۹۱ ، بعد از آنکه پيشنهاد بنده را پذيرفتند و قول دادند که استعفا کنند و متن استعفای خود را هم نوشتند، به بنده گفتند حال که من تصميم به استعفا گرفته‌ام مايلم به قوة قضائيه برگردم و چون در حال حاضر در حالت «تعليق» قرار دارم، مايلم هرچه زودتر محاکمه شوم و از حال تعليق و بلاتکليفی خارج شوم و بتوانم بعد از صدور حکم دادگاه، به قوة قضائيه بازگردم. اينجانب به ايشان قول دادم که برای تأمين مقصود ايشان که تسريع در رسيدگی و محاکمه بود، اقدام کنم و متعاقب آن جلسه تقاضای ايشان را، که معقول و منطقی می‌دانستم به اطلاع رياست محترم قوة قضائيه رساندم. اين همة آن چيزی بوده که ميان بنده و ايشان گذشته است.

۳ـ آقای مرتضوی در قسمت ديگری از نامة خود نوشته‌اند:

«جناب آقای حداد عادل حتی در آخرين تماسی که با هم داشتيم توقع ترک پست و خدمت از اينجانب نداشته و ندارند و تدبير ايشان اين بود که به گونه‌ای اقدام شود که موجب تحريک برخی نمايندگان نشود.»

اينجانب در تماسها و ملاقات‌هايی که بعد از جلسه ۲۶/۱/۹۱ با آقای مرتضوی داشتم دربارة اخبار و شايعات دال بر حضور ايشان در دفتر کارشان سؤال کردم. ايشان توضيح دادند که چون رئيس جمهور استعفای مرا نپذيرفته و فرد ديگری به جای من انتخاب نشده است و روزانه در حدود هفتاد نفر از کارمندان تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعی بازنشسته می‌شوند و اگر من احکام آنها را امضا نکنم از حيث دريافت مستمری ماهانه از سازمان دچار مشکل می‌شوند. اينجانب به ايشان گفتم در همين حدود و به شکلی که نمايندگان تصور نکنند آقای مرتضوی بر خلاف قول خود عمل کرده، کار مردم را راه بيندازند تا موضوع عملی شدن استعفای ايشان محقق شود.

اميدوارم اين توضيحات برای کسانی که مايلند از حقيقت موضوع آگاه شوند مفيد باشد.

غلامعلی حداد عادل
۲۶/۲/۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016