چهارشنبه 27 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه سال زندان برای پدر رامين رمضانی، از قربانيان اعتراضات انتخاباتی ايران

کلمه ـ دادگاه انقلاب مهدی رمضانی، پدر شهيد رامين رمضانی از شهدای جنبش سبز، را به سه سال حبس تعزيری محکوم کرد.

اين اولين بار است که پدر يکی از داغديدگان حوادث پس از انتخابات به زندان محکوم می شود و اين در حالی است که سرنوشت پرونده قتل فرزند وی همچنان در تعليق و نامشخص است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار کلمه، مهدی رمضانی توسط شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه به سه سال زندان محکوم شده و در حال حاضر در انتظار رای دادگاه تجديدنظر است.

پدر شهيد رامين رمضانی در آذرماه ۱۳۸۹ بر سر مزار فرزند ۲۲ ساله اش بازداشت شد. در آن روز تعدادی از خانواده های شهدای حوادث پس از انتخابات برای بزرگداشت سالروز تولد امير ارشد تاجمير از شهدای عاشورای ۸۸ در بهشت زهرا گرد هم آمده بودند. آنها پس از پايان مراسم، بر سر مزار رامين رمضانی حاضر شده بودند که با هجوم نيروهای امنيتی روبه‌رو شدند و نهايتا پدر شهيد رمضانی به همراه تعدادی ديگر از بستگان شهدای جنبش سبز دستگير شدند.

مهدی رمضانی از آن زمان برای مدت حدود يک ماه و نيم در بازداشت بود، تا آنکه در نهايت در ۲۱ دی ماه با وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی آزاد شد. دادگاه وی در تاريخ بيست و سوم فروردين برگزار شد و قاضی مقيسه او را به سه سال حبس محکوم کرد.

او چند روز قبل از بازداشتش، در مصاحبه ای با کلمه گفته بود: من قاتل فرزندم را نه آن بسيجی که کسی می دانم که فرمان قتل اين بچه ها را صادر کرد. بعد از کشته شدن رامين به ديدن آقای ظفرعلی براتلو معاونت اجتماعی – امنيتی استانداری تهران رفتم. او گفت که در آن روز ناچار شده اند دستور شليک بدهند. او گفت وقتی شهر شلوغ شد ابتدا به دستور مقامات بالاتر به نيروهای مستقر در ميدان گفته است ۴۰ دقيقه با گلوله پلاستيکی و مشقی مردم را پراکنده کنند اما وقتی ديده اند که فايده ای ندارد دستور رگبار را صادر کرده اند. اين آقا در چشمان من نگاه کرد و اين حرفها را زد.

رامين رمضانی ۲۲ ساله يکی از اولين نفراتی بود که در روز ۲۵ خرداد ۸۸ در جريان راهپيمايی ميليونی و مسالمت آميز مردم، از پايگاه بسيج هدف شليک گلوله قرار گرفت و شهيد شد. درباره چگونگی کشته شدن او، اينجا را بخوانيد: رامين رمضانی، گلوله جنگی و حکم تيری که قابل انکار نيست

بر اساس گزارش خبرنگار کلمه، حکيمه شکری و ندا مستقيمی، دو تن از مادران عزادار پارک لاله نيز که همراه با مهدی رمضانی در بهشت زهرا بازداشت شده بودند، به سه سال زندان محکوم شده اند و آنها نيز در انتظار رای دادگاه تجديدنظر هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016