شنبه 27 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مراسم سالگرد شهادت بهنود رمضانی با دخالت نيروهای امنيتی و بازداشت تعدادی لغو شد، دانشجونيوز

آخرين گزارش ها از اولين مراسم سالگرد شهادت بهنود رمضانی، دانشجوی شهيد، حاکی از آن است که با هجوم نيروهای امنيتی و بازداشت اعضای خانواده و دوستان نزديک اين مراسم لغو شده است.

به گزارش دانشجونيوز، درحالی که قرار بود از ساعت ۱۴:۳۰ روز جمعه مراسم اولين سالگرد شهادت بهنود رمضانی دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل در محل دفنش در روستای قراخيل قائم شهر برگزار شود، اين مراسم با دخالت نهادهای امنيتی حکومت ايران لغو شده است.

بر اساس اين گزارش، اداره اطلاعات روز سه شنبه پدر بهنود رمضانی و پس از چند ساعت مادر و عمه ی اين دانشجوی شهيد را احضار و از آن ها می خواهد که مراسم سالگرد بهنود را لغو کنند اما زمانی که با مخالفت آن ها مواجه می شود اين سه نفر را در بازداشت نگه می دارد که همچنان نيز در بازداشت به سر می برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين گفته می شود مامورين اطلاعات برای افزايش فشارها روز پنج شنبه درب مسجد امام حسين روستای قراخيل که قرار بود محل برگزاری مراسم باشد را نيز قفل کردند.

با اين وجود برخی از اعضای خانواده رمضانی و دوستان بهنود مصمم به برگزاری مراسم می شوند اما ساعتی پيش از شروع مراسم هشت اتومبيل نهادهای امنيتی که حاوی مامورين لباس شخصی بوده اند وارد روستا شده و با ايجاد جو رعب و وحشت افراد غيربومی و کسانی که از نظر آن ها مشکوک بوده اند را مورد مواخذه قرار دادند.

در حالی که دوستان و نزديکان بهنود رمضانی بر سر مزار وی در امامزاده روستا بوده اند، ۱۲ نفر از مامورين امنيتی با ورود به امامزاده ضمن جمع آوری تعداد زيادی از تلفنهای همراه حضار، همه ی آن ها را از امامزاده اخراج کردند. اين افراد با شناخت قبلی از دوستان نزديک بهنود حداقل سه نفر از آنها را بازداشت کردند که تاکنون اطلاعی از سرنوشت آنها حاصل نشده است.

گفتنی است بهنود رمضانی قراء دانشجوی ترم دو رشته مکانيک دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل در شب چهارشنبه سوری (۲۴ اسفند ۸۹) توسط نيروهای بسيجی و يگان ويژه پليس به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بلافاصله جان سپرد.

در همين راستا روز سه شنبه انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل نيز به مناسبت اولين سالروز کشته شدن بهنود رمضانی بيانيه ای صادر کرده بود.

در بخشی از بيانيه دانشجويان آمده بود: «خانواده ی رمضانی انسانيت را معنی کرده و از حالا از حق قانونی خود برای اعدام متهمين گذشتند و مثل شما به قتل درمانی اعتقادی ندارند. آن ها خواهان کشف حقيقت هستند و حق دارند از قاتلين بپرسند که چرا و به چه جرمی فرزندشان را در عنفان جوانی کشتند؟ بل پايانی باشد بر اين خونريزيها. بدانيد که يقينا اين خونهای به ناحق ريخته روزی دامان تان را خواهد گرفت.»

يک فعال دانشجوئی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل که خواست نامش فاش نشود پيشتر در مصاحبه با دانشجونيوز گفته بود: متاسفانه نکته ی تاسف برانگيز اينست که از زمان کشته شدن بهنود رمضانی مسئولين دانشگاه نوشيروانی بابل حتی يک بار هم با خانواده اين دانشجو ملاقات نکرده و به آنها تسليت نگفته اند. همچنين مسئولين اين دانشگاه اجازه برگزاری هيچگونه مراسمی در اين دانشگاه را نداده و تصاوير اين دانشجو که توسط دانشجويان بر ديوارها نصب شده بود را کنده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016