دوشنبه 1 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاريس: ادبيات زنان در ايران، فضايی برای باليدن، سخنرانی فرزانه ميلانی، شنبه ۲۶ ماه مه

انجمن گفتگو و دموکراسی
نشست هشتاد و سوم

ادبيات زنان در ايران، فضايی برای باليدن

آفرينش ادبی زنان در ايرانِ دو دهۀ اخيرو شکوفايی چشمگير آن اغلب مورد سنجش و تحسين پژوهشگران و منتقدان ادبی قرار گرفته است. بسياری آثار ادبی نويسندگان زن ايران را اينه ای توصيف کرده اند که نه تنها تلاش ها، درد ها و اميدهای آنان را بازتاب می دهد بلکه گويای پيچيدگی ها وتناقضات جامعه معاصر ايران نيز هست. شايد بتوان گفت که اين ادبيات کلام بی حجاب زنان ايران امروز است.
حضور خانم فرزانه ميلانی، نويسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه ويرجينيا، در پاريس را مغتنم شمرديم تا در بارۀ جايگاه ادبيات زنان در حرکت آزادی طلبانۀ آنان در ايران کنونی صحبت کنند.
ايشان برای معرفی تاره ترين کتابشان که تحت عنوان Les Mots sont mes armes به زبان فرانسه ترجمه ودر پاريس منتشر شده است، چند روزی در پاريس خواهند بود.
مسئلۀ آفرينش ادبی زنان و تلاش در راه کسب آزادیِ حرکت، موضوع اصلی اين کتاب است که ابتدا به زبان انگليسی در آمريکا منتشر شده است.

زمان: روز شنبه،۲۶ ماه مه ۲۰۱۲ ساعت ۱۹ و سی دقيقه
مکان: 75 Bd Vincent Auriol, 75013 PARIS
مترو خط ۶ ايستگاه Chevaleret



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016