دوشنبه 1 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نفت: تا چهار سال آينده توليد نفت ايران ۱.۵ ميليون بشکه‌ افزايش خواهد يافت


وزير نفت با اشاره به افزايش ۱.۵ ميليون بشکه‌ای توليد روزانه نفت ايران تا ۴ سال آينده از ثبت رکوردهای جديد گازی در پارس جنوبی خبر داد و اعلام کرد: با دستور وزير نفت به برخی از کارکنان صنعت نفت در بند ماهشهر پاداش ويژه‌ای اختصاص می‌يابد.

به گزارش خبرنگار مهر از بندر ماهشهر، رستم قاسمی امروز در مراسم افتتاح سه طرح جديد پتروشيمی با بيان اينکه در حال حاضر قرارداد طرح توسعه ۱۰ ميدان مشترک نفت و گاز ايران امضا و عمليات اجرايی اين پروژه‌ها آغاز شده است ، گفت:‌ به زودی عمليات اجرايی ۸ طرح توسعه مشترک ميادين نفت و گاز کشور آغاز می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير نفت با اعلام اينکه تا پايان شهريور ماه امسال يک ميدان مشترک نفت و گاز معطل و بدون برنامه توسعه وجود نخواهد داشت، تصريح کرد: پيش بينی ‌می‌شود تا ۴ سال آينده ظرفيت توليد روزانه نفت ايران حدود ۱.۵ ميليون بشکه افزايش يابد.

اين عضو کابينه دولت دهم با تاکيد بر اينکه هم اکنون برنامه اجرايی و زمان بندی افزايش توليد نفت ايران نهايی شده است، اظهار داشت: با توسعه ميادين گازی تا پايان برنامه پنجم توسعه ظرفيت توليد روزانه گاز ايران به يک ميليارد و ۴۷۰ ميليون متر مکعب افزايش می‌يابد.

اين مقام مسئول با اشاره به امضای قرارداد توسعه ۳۵ ماه تمامی فازهای پارس جنوبی به ارزش تقريبی ۲۱ ميليارد دلار، تاکيد کرد: در حال حاضر طرح توسعه تمامی فازهای پارس جنوبی در دست اجرا بوده و حتی رکوردهای جديدی برای توسعه اين ميدان مشترک گازی به ثبت رسيده است.

وی از شکسته شدن رکود ساخت پالايشگاه های جديد گاز در عسلويه توسط پيمانکاران داخلی خبر داد و يادآور شد: برای نخستين بار در مدت ۲۱ ماه در ساخت يک پالايشگاه گاز ۶۲ درصد پيشرفت اجرايی حاصل شده است.

قاسمی با بيان اينکه اين رکورد جديد با وجود افزايش تحريم‌های بين‌المللی به دست آمده است، اظهارداشت: پيش از اين شرکت‌های همچون توتال فرانسه هم به چنين رکوردهايی دست پيدا نکرده بودند.

وزير نفت از افتتاح ۷۰ طرح جديد نفت، گاز و پتروشيمی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال يکهزار روستای جديد از نعمت گاز طبيعی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به وضعيت گازرسانی به روستاها در ايران در مقايسه با کشور گازخيزی همچون روسيه، توضيح داد: هم‌اکنون ۵۰ درصد روستاهای روسيه گاز ندارند، اين در حالی است که در کشور ۵۷ درصد جمعيت روستايی از نعمت گاز طبيعی بهره مند هستند.

اين عضو کابينه دولت از آغاز عمليات اجرايی ۴ کارخانه جمع‌آوری گازهای همراه تا شهريور ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تا ۱.۵ سال آينده ۱۷ ميليون متر مکعب گازهای همراه جزيره خارک به متانول تبديل می‌شوند.

وزير نفت با اشاره به پرداخت پاداش ويژه به کارگران، کارکنان و مديران مجتمع پتروشيمی اروند با دستور رئيس جمهور، تاکيد کرد: با دستور رئيس جمهوری قرارداد تمامی کارکنان پيمانکاری صنعت نفت تعيين تکليف می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016