دوشنبه 1 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نفتکش های ايران با پوشش پرچم های خارجی نفت سوريه را قاچاق می کنند

دبی- اسامه صادق - العربيه.نت فارسی - روزنامه فايننشال تايمز روز يکشنبه ۲۰-۵-۲۰۱۲ در گزارشی اعلام کرد نفتکش های وابسته به جمهوری اسلامی ايران با پوشش پرچم های ديگر کشورها ، نفت سوريه را به بنادر ايرانی قاچاق می کنند.

اين روزنامه بريتانيايی گزارش داد به اسنادی دست يافته است که نشان می دهد يک نفتکش ايرانی نفت سوريه را از اين کشور به سمت دريای عمان و سپس به ايران منتقل کرده است.

کشورهای غربی بويژه آمريکا ، ايران را به حمايت مالی و نظامی از رژيم بشار اسد برای سرکوب معترضان متهم می کنند.

بر اساس اين گزارش نفتکش ايرانی در ماه مارس گذشته با برافراشتن پرچم مالت به بندر طرطوس سوريه وسپس به بندر بانياس اين کشور رسيده بود اما پس از فاش شدن اين اقدام و لغو امتياز از سوی مالت اين نفتکش مجبور شد پرچم بوليوی را برافرازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش روزنامه فايننشال تايمز می افزايد اين نفتکش در اصل وابسته به ايران و يک شرکت هندی است اما در ۲۷ مارس به هدف استتار و دور زدن تحريم های اتحاديه اروپا عليه سوريه و ايران مالک آن يک شرکت خارجی به نام " اوريس مارين " اعلام شد ولی پس از مدتی نام مالک آن تغيير يافت.

منابع مطلع می گويند مالک واقعی اين نفتکش معلوم نيست. اين نفتکش در۱۳ آوريل گذشته پس از عبور از کانال سوئز مصر در خليج عدن لنگر انداخت.

روزنامه فايننشال تايمز افزوده است نفتکش پس از آن با عبور از تنگه هرمز در بندر خارک لنگر انداخت اما هنوز محموله خود را تخليه نکرده است.

پس از آغاز اعتراضات در سوريه و سرکوب شديد معترضان کشورهای غربی بويژه اتحاديه اروپا که ۹۵% نفت سوريه را می خريدند با تصويب تحريم هايی بر ضد دمشق اقتصاد سوريه را با مشکلات جدی روبرو کردند.

کارشناسان می گويند شکاف در قوانين اروپا ، آمريکا و نيز سازمان ملل متحد فرصتی را برای کشورهايی که مفاد تحريم های بين المللی را امضا نکرده اند ، بوجود آورده است تا از طريق قرار دادن پرچم کشورهای خود بر روی نفتکش های ايرانی به سودی دست يابند.

کريس پيکاپ وکيل و کارشناس اقتصادی در شرکت " فريش فيلدز " می گويد ايران برای گريز از مراقبت های بين المللی پی در پی در حال تغيير برنامه چگونگی نقل وانتقال دريايی خود بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016