شنبه 6 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فتوای قتل، ترويج تروريسم حکومتی است، تروريسم حکومتی را محکوم می کنيم، انجمن همبستگی فعالان تبعيدی (هفت) ايران

بيانيه انجمن همبستگی فعالان تبعيدی(هفت) ايران در محکوميت صدور حکم قتل شاهين نجفی توسط مراجع دينی

روحانيون حاکم بر سرنوشت مردم ايران در سه دهه سلطه سياسی دينی خود در هر برهه از تاريخ کشور اين اجازه را به خود داده اند که هر حکم ظالمانه ای را بر عليه حقوق شهروندان و حقوق جمعی ملت ايران جاری و ساری سازند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فتوای قتل شهروندان ايرانی و حتی خارجی نمونه فاجعه آميزی از فرهنگ سياسی – مذهبی حاکم بر کشورمان است. در اين فضای مسموم، متاسفانه به نام دين، زندان و شکنجه و اعدام و ترور علاوه بر توجيه قانونی پشتوانه دينی و روحانی پيدا کرده است. بر مدعيان دفاع از حقوق انسانها و آزادی بيان روا نيست که فريب عوام فريبی های حکومت را خورده و در دفاع از مظاهر دين به هر شکل در موضع دفاع از روحانيون حکومتی قرار گيرند. بر همين اساس است که تمام زندانيان سياسی ، فعالان حقوق بشری ، روزنامه نگاران ، دانشجويان ، زنان مبارز و کارگران بی مزد در کشور ما قربانی بی ترحم سلطه حاکمان دينی شده اند. به خوبی آگاه هستيم تا اين بساط ظلم و ستم بر همين پاشنه بچرخد اعتراضات فردی و اجتماعی در هر شکلی عصيانی امکان بروز دارد. ما شاهد بوده ايم که با قتل جوانان معترض ما در جنبش سبز، مردم شعار ضد حکومت دينی سر داده اند و با رهبر بلامنازع رو درو به جدال پرداخته اند. اکنون ديگر زمان اتخاذ سياست های دو پهلو نيست. زمان دفاع از اعتبار و حيثيت و جان شهروندان در مقابل تروريسم حکومتی است که فرمان قتلش نه از کانونهای ارگان رسمی حکومتی که از دالانهای حوزه ها و از سوی روحانيونی صادر می شود که مسئوليت ترور شهروندان را از شانه حاکميت و شخص خامنه ای که در راس امور است بر می دارند. خامنه ای همانگونه که در طول تاريخ خون بار جمهوری اسلامی بارها و بارها فرمان قتل جوانان اين مرز و بوم را صادر کرده اين بار نيز با سکوت خود مهر تاييدی بر اين احکام قرون وسطايی می گذارد و دستش را به خون آلوده می کند. هوشيار باشيم و فريب تبليغات حکومتی را که يکبار نيز در روز عاشورای خونين به نام توهين به امام حسين کشتار راه انداخته و با برنامه ها و تبليغات وسيع خود سعی در وارونه جلوه دادن اعتراضات به حق مردمی ما کردند و به نام دين و هتک حرمت عاشورا معترضين را محارب جلوه دادند نخوريم. نگذاريم از احساسات ما سوء استفاده کنند و در اين راه با پشتوانه ی مردمی پيروز شوند. نگذاريم تاريخ فاجعه آميز ترور هموطنان ما بار ديگر تکرار شود.تکرار هر جنايتی اينبار تنها بر عهده حکومت نيست بلکه در حدود مسئوليت تمام کسانی است که دفاع از حقوق فردی و اجتماعی مردم کشورمان را وظيفه خود تلقی می نمايند.
انجمن همبستگی فعالان تبعيدی ايران ضمن محکوم نمودن فتوای ارتداد هنرمند جوان کشور ما شاهين نجفی از سوی برخی روحانيون مرتجع در جمهوری اسلامی، اعلام می دارد دفاع از شاهين نجفی، دفاع از حق آزادی بيان و بستن در به روی جنايات غير رسمی است. ما هشدارانه از همه هموطنان مان می خواهيم در دفاع از آزادی بيان به دفاع از هنرمند جوان کشورمان شاهين نجفی و شاهين نجفی هايی که بدليل نداشتن اين حق در زندان های جمهوری اسلامی زير شکنجه هستند يا دست به اعتصاب غذا می زنند و به شيوه های مرموز جان می بازند برخيزند ، پيش از آنکه فتوای شوم مرگ به سرانجام تاسف بار بيانجامد.
داشتن حق آزادی بيان يکی از پايه ای ترين و اصلی ترين حقوق انسانيست و يکی از بند های قوانين بين المللی حقوق بشر، و هيچ کس ، هيچ کس حق دخل و تصرف در آن را ندارد. تمام انسان ها اين حق را دارند که عقيده و نظر خود را خواه خوشايند ، خواه ناخوشايند ، بدون ترس و واهمه از دستگيری و مرگ و تهديد بيان کنند.تنها راه برون رفت از اين مصائب، اتحاد همه ی نيروهای دموکرات و فرد فرد ما ايرانيانی است که سال هاست به اعتقاداتمان توهين شد و تاب آورديم.

همراه شو عزيز ، تنها نمان به درد
کاين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمی شود.
انجمن همبستگی فعالان تبعيدی (هفت) ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016