یکشنبه 7 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار کتاب "جنبش دانشجويی در دو دهه ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰" نوشته ابراهيم يزدی

ميزان: پس از انتشار کتاب شصت سال صبوری و شکوری (اولين جلد از کتاب خاطرات دکتر ابراهيم يزدی) جهت پاسخ به علاقمندان در خصوص ارجاعات بخشهايی از اين کتاب به کتاب «جنبش دانشجويی در دو دهه ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰» که در خصوص فعاليتهای دوران دانشجويی می‌باشد، اين کتاب نيز در فضای مجازی منتشر شده و در اختيار دوستداران آن قرار می‌گيرد تا در تکميل جلد اول خاطرات استفاده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چاپ اول اين کتاب توسط انتشارات قلم در سال ۱۳۸۳ انجام شده است. نگارنده که خود در يکی از حساسترين و پرشور‌ترين دوران تاريخ جنبش دانشجويی، يعنی در دوران نهضت ملی شدن صنعت نفت به رهبری شادروان دکتر مصدق، در سالهای ۱۳۲۸ تا ۱۳۳۲ به عنوان نماينده منتخب دانشجويان در شورای مرکزی سازمان (ملی) دانشجويان دانشگاه تهران فعال بوده در مقدمه کتاب انگيزه اوليه در تدوين اين مجموعه را پاسخ به درخواست آقای عماد الدين باقی برای اعلام نظر در خصوص مجموعه‌ای تحت عنوان «جنبش دانشجويی ايران» که توسط آقای باقی گردآوری شده بود ذکر می‌کند.

ابراهيم يزدی در مقدمه کتاب می‌افزايد: «جنبش دانشجويی در ايران در طی دو دهه مورد بحث از ۱۳۲۰ تا ۱۳۴۰ به طور مستقيم تحت تاثير تحولات و تغييرات سياسی، اجتماعی و فکری جامعه قرار داشته است. هم جنبش‌های سياسی و اجتماعی در جامعه بزرگ‌تر بر دانشگاه تهران اثر گذار بوده‌اند و هم جنبش دانشجويی بر روند تحولات جامعه موثر بوده است. بنابر اين جنبش دانشجويی در دو دوره، دوره اول از شهريور ۱۳۲۰ تا مرداد ۱۳۳۲ و دوره دوم از مرداد ۱۳۳۲ تا ۱۳۴۲ همراه با تحولات سياسی در سطح کلان جامعه تاثيرات يا بازتاب آن در دانشگاه‌ها و در جنبش دانشجويی مورد بررسی قرار می‌گيرد.»

برای بارگذاری کتاب در قالب پی دی اف به لينک زير مراجعه کنيد.
https://rapidshare.com/files/2508279745/Jonbeshe_Daneshjooi.pdf


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016