یکشنبه 7 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس نهم آغاز به کار کرد

خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) ـ دوره نهم مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور جمع کثيری از مقام‌های عالی‌رتبه کشوری و لشکری آغاز به کار کرد و منتخبان مردم برای حضور در اولين جلسه رسمی پارلمان در دوره نهم گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، پيش از نواختن زنگ آغاز به کار مجلس نهم، عليرضا مرندی در جايگاه رياست، جراره و حسن‌نژاد در جايگاه دبيری هيات رئيسه قرار گرفتند.

در اين مراسم بسياری از شخصيت‌های کشوری از جمله حجت‌الاسلام والمسلمين محمدی گلپايگانی ـ رييس دفتر مقام معظم رهبری، محمود احمدی‌نژاد ـ رييس‌جمهور، آيت‌الله آملی لاريجانی ـ رييس قوه قضاييه، آيت‌الله جنتی ـ دبير شورای نگهبان، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله مهدوی‌کنی ـ رييس مجلس خبرگان رهبری، فريدون عباسی ـ رييس سازمان انرژی اتمی، محمدرضا رحيمی ـ معاون اول رييس‌جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمين ـ علی‌اکبر ناطق نوری، سعيد جليلی ـ دبير شورای عالی امنيت ملی، حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيم رييسی ـ معاون اول قوه قضائيه، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدی ـ رييس سازمان بازرسی کل کشور، کدخدايی ـ سخنگوی شورای نگهبان، حجت‌الاسلام والمسلمين ميرتاج‌الدينی ـ معاون پارلمانی رييس‌جمهور، زريبافان ـ معاون رييس‌جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، ثمره هاشمی ـ دستيار ارشد رييس‌جمهور، چمران ـ رييس شورای شهر تهران، محمدباقر قاليباف ـ شهردار تهران، حبيب‌الله عسگراولادی و جمعی از وزرای دولت و حقوقدانان شورای نگهبان حضور دارند.

همچنين، جمعی از مقامات عاليرتبه نظامی کشور از جمله سرلشکر فيروزآبادی ـ رييس ستادکل نيروهای مسلح، سردار سرلشکر صفوی ـ دستيار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار احمدی مقدم ـ فرمانده نيروی انتظامی کشور، امير سرتيپ موسوی ـ جانشين فرمانده کل ارتش، امير سرتيپ پوردستان ـ فرمانده نيروی زمينی ارتش جمهوری، امير دريادار سياری ـ فرمانده نيروی دريايی ارتش، و ... حضور دارند.

به گزارش ايسنا، مراسم افتتاحيه مجلس نهم توسط بيش از ۳۰۰ خبرنگار و تصويربردار داخلی و خارجی پوشش داده می‌شود.

عليرضا مرندی ـ رييس هيات رييسه سنی مجلس نهم ـ پس از زدن زنگ آغاز جلسه مجلس نهم گفت: اين جلسه با حضور ۲۶۲ نفر از نمايندگان رسميت پيدا می‌کند.

مرندی سپس از حسن‌نژاد ـ منتخب مرند و جلفا و دبير هيات رييسه سنی مجلس درخواست کرد که دستور جلسه را قرائت کند.


قرائت پيام رهبری و سوگند نمايندگان مجلس

در ادامه اين مراسم، پيام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار نهمين دوره مجلس شورای اسلامی، توسط حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمدی گلپايگانی ـ رييس دفتر مقام معظم رهبری ـ در صحن علنی مجلس قرائت شد.

در ادامه، منتخبان نهمين دوره مجلس شورای اسلامی، امروز ۷ خرداد، در اولين جلسه رسمی علنی اين دوره از مجلس سوگند ياد کردند که در انجام وظايف وکالت، امانت و تقوا را رعايت کنند.

متن سوگند نمايندگان طبق اصل ۶۷ قانون اساسی، که توسط مرندی، رييس هيات رييسه سنی قرائت شد و نمايندگان آن را تکرار کردند، به شرح ذيل است:

«بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحيم‏ من در برابر قرآن مجيد به خدای متعال سوگند ياد می‌کنم و با تکيه بر شرف انسانی خويش تعهد می‌کنم که پاسدار حريم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ايران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنين وديعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امينی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظايف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعايت نمايم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پايبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامين مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

در ادامه اين جلسه، معاون اجرايی مجلس شورای اسلامی در گزارشی در افتتاحيه مجلس نهم، هيات رييسه سنی اين مجلس را معرفی کرد.

علی افراشته گفت: در شرايطی که جهان اسلام در پرتو طلوع خورشيد بيداری اسلامی شجاعانه در پی تحصيل دموکراسی مبتنی بر باورهای اسلامی است، برگ زرينی از افتخارات ملت ايران در پيگيری اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و در چارچوب مردم‌سالاری دينی به منظر عموم گذاشته شده است.

وی افزود: با کمال افتخار به عنوان خدمتگذار امنای ملت ايران در مجلس شورای اسلامی مقدم همه نمايندگان معزز ملت، ميهمانان لشکری و کشوری و خانواده شهدای گران‌سنگ جهاد علمی به خانه ملت را گرامی ميدارم و بر خود فرض می‌دانم از تلاش صادقانه همه کارکنان، کارشناسان و مديران تشکيلات اداری مجلس که مسوولانه صرف تعاون سازمانی اين نهاد مقدس برای تسهيل در ايفای وظيفه نمايندگان شد، سپاسگذاری کنم.

افراشته افزود: با بهره‌گيری از مديريت دانش‌بنيان و اخلاق محور و با همکاری وزارت کشور شيوه‌های بديعی برای برگزاری مراسم امروز به کار گرفته شد.

وی با اشاره به تعداد روزهای نمايندگی مجلس شورای اسلامی در دوره نهم گفت:نمايندگان اين دوره ۱۴۶۳ روز فرصت برای خدمتگذاری به ملت دارند.

معاون اجرايی مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۹ آيين‌نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: هيات رييسه سنی نهمين دوره مجلس شورای اسلامی که تا انتخابات هيات رييسه موقت اين مجلس عهده‌دار امور خواهند بود عبارتند از: دکتر عليرضا مرندی نماينده تهران متولد ۱۳۱۸/۹/۱۲ به عنوان رييس، حجت‌الاسلام و المسلمين رضا آشتيانی عراقی نماينده مردم قم متولد ۱۳۱۹/۱۱/۶ به عنوان نائب رييس، محمد حسن‌نژاد نماينده مردم مرند متولد ۱۳۶۰/۶/۱۵ به عنوان دبير اول و ابوالقاسم جراره نماينده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمير متولد ۱۳۶۰/۶/۱۰ به عنوان دبير اول عهده‌دار مسووليت‌ها هستند.

وی در پايان، عزت و سرافرازی نظام و ملت بزرگ ايران در حرکت مقتدرانه و پيشروانه جهت تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در دهه عدالت و پيشرفت را آرزو کرد.


مرندی: مجلس نهم در قياس با دوره‌های گذشته از سطح سواد و دانش بيشتری برخوردار است

به گزارش ايسنا، در ادامه مراسم افتتاحيه مجلس نهم، رييس هيات رييسه سنی اين مجلس، با تاکيد بر اينکه "مجلس بايد سپر دفاع از منافع ملی برای صيانت از حقوق ملت شريف ايران باشد"، گفت: بر اين اساس مجلس بايد با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در چهار سال پيش‌رو در جهت اهداف بزرگ جمهوری اسلامی گام بردارد.

عليرضا مرندی در افتتاحيه نهمين دوره مجلس نهم و در اولين روز کاری اين مجلس گفت: از خداوند شاکرم که با هدايت و رهبری امام (ره) و عزم و جزم ملت بزرگ ايران، انقلاب اسلامی را پيروز و دشمنان ملت را خوار و ذليل کرد.

وی با بيان اينکه انقلاب اسلامی با برخورداری از نعمات بزرگ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، سرمشق بيداری و انقلاب‌های منطقه شده است، افزود: امت شريف ايران با ارشاد حضرت امام(ره) و جانشين به حق او، مقام معظم رهبری با تکيه بر اصل ولايتمداری در طول سه دهه گذشته پرچم اسلام را به اهتزاز درآورده و برای حفظ آرمان‌های انقلاب از بذل جان و مال خود دريغ نکرده و در اين راه همه سختی‌ها و مشکلات را تحمل نموده است.

منتخب مردم تهران ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با حضور بزرگ‌مردانی همچون شهيد مدرس و به فرمايش امام(ره) و رهبری در راس امور است و برای تشکيل چنين مجلسی انتخابات آزاد برای برگزيدگان نمايندگان بر اساس نظام مردم‌سالاری دينی انجام شد.

به گفته مرندی، حضور دائمی مردم در تمامی صحنه‌ها و مشارکت در ده‌ها انتخابات به ويژه انتخابات‌های مجلس حکايت از اعتماد مردم به نظام و علاقه‌مندی‌شان به ولايت و حکومت دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم با داشتن آگاهی سياسی و بصيرت و با احساس مسئوليت نقش بی‌بديل خود را در انتخابات ايفا کردند به گونه‌ای که آنها در دوازده اسفند و پانزده ارديبهشت برای شرکت در دو مرحله انتخابات مجلس دنيا را شگفت‌زده کردند.

مرندی با بيان اينکه ملت ايران با حضور در انتخابات، علاوه بر ايفای وظيفه دينی و ملی‌اش، پشتوانه عظيمی برای نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بين‌المللی فراهم کرد، گفت: خداوند را شاکريم که عضوی از اعضای اين ملت هستيم و از نعمت بی‌بديل ولايت بهره می‌بريم. ولايت کشتی عظمت ملت را به سوی افق روشن معنويت، عزت و کرامت حرکت می‌دهد.

رييس هيات رييسه سنی مجلس نهم با بيان اينکه کشور از ابتدای انقلاب تاکنون حتی برای يک روز بدون مجلس نمانده است، افزود: ما مننتخبان مجلس خداوند را شاکريم که اين لطف را شامل ما کرد تا تمام توانايی خود را برای خدمت به ملت به کار ببريم و برای عزت، سربلندی، امنيت، سلامت، سعادت، رفاه و آسايش امت خداجوی قدم‌های استواری برداريم تا نظام مقدس جمهوری اسلامی برای کشورهای اسلامی و سايرين الهام‌بخش باشد.

مرندی در ادامه با بيان اينکه مجلس نهم در قياس با دوره‌های گذشته از سطح سواد و دانش بيشتری برخوردار است، گفت: ۳۰ درصد از منتخبان مجلس نهم در زمره اساتيد با فوق‌تخصص‌های گوناگون هستند که اين ويژگی مهم، قدرت کارشناسی مجلس را افزايش می‌دهد و در عين حال ميزان انتظارات از مجلس را به مراتب بالاتر می‌برد.

وی با بيان اينکه از نمايندگان مجلس نهم انتظار انجام قانونگذاری با نهايت و دقت وجود دارد، گفت: نمايندگان به ميزان تخصص در امر قانونگذاری، بايد در امر نظارت نيز وظايف خود را به خوبی انجام دهند و در کنار آن حساسيت ويژه‌ای به مسائل بين‌المللی داشته باشند.

مرندی تاکيد کرد که مجلس بايد سپر دفاع از منافع ملی کشور در مسائل بين‌المللی باشد تا حقوق ملت شريف ايران را صيانت کند.

وی با اشاره به اتحولات اخير منطقه گفت: مجلس بايد با توجه به تمامی اين مسائل، ضمن رصد اين اتفاقات، حرکت بيداری اسلامی و دموکراسی‌خواهی را در منطقه تقويت کند و در اين راه از رهنمودهای ارشاد‌گونه مقام معظم رهبری بهره گيرد چرا که با سرلوحه قرار دادن رهبر معظم انقلاب می‌توان به اهداف بزرگ دست پيدا کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منتخب مردم تهران با اشاره به نامگذاری دهه پيشرفت و عدالت و سال توليد ملی، حمايت از کار و سرمايه ايرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت:‌ بر اين اساس همه تلاش و کوشش مجلس بايد در جهت رسيدن به اين اهداف بزرگ باشد. لازمه‌ی اين امر برخورداری از همفکری و همکاری با تمامی قوا بخصوص مجلس و دولت است.

مرندی ابراز اميدواری کرد که مجلس بتواند در اين راه برکات بسياری به دست آورد و در راستای تحقق وحدت ميان قوای‌ سه‌گانه و رسيدن به آرمان‌های مقام معظم رهبری کوشش کند.

رييس هيات رييسه سنی مجلس، در ابتدای صحبت‌های خود نيز با اشاره به در پيش بودن ولادت حضرت جواد(ع)، ميلاد حضرت علی (ع) و عيد مبعث، اين اعياد را به ملت شريف مسلمانان تبريک گفت و افزود:‌ هفته ديگر سالروز جانسوز حضرت امام راحل بنيانگذار جمهوری اسلامی و همچنين قيام خونين ۱۵ خرداد است که نقش عظيمی در سرنوشت کشور داشته است.

وی ضمن گراميداشت ياد امام(ره) و شهدای پانزده خرداد و شهدای راه اسلام،‌ انقلاب و دفاع مقدس، به تمامی حاضران در جلسه افتتاحيه مجلس نهم خيرمقدم گفت و افزود: از حضور سفرا و نمايندگان کشورها، مجريان و دست‌اندرکاران امر انتخابات که تلاش‌های آن‌ها باعث برگزاری انتخاباتی پرشور شد، قدردانی می‌کنم. همچنين از شورای نگهبان، وزارت کشور، عموم رسانه‌ها به ويژه صداوسيما قدرشناسی دارم.

به گزارش ايسنا، در افتتاحيه نهمين دوره مجلس شورای اسلامی و پس از انجام مراسم تحليف، از سرود جديد مجلس که علی معلم شعر آن را سروده است، رونمايی شد.


وزير کشور: مکانيزه کردن ۲۵ فرآيند اصلی انتخابات، از محاسن برگزاری انتخابات مجلس نهم بود

در ادامه مراسم افتتاحيه مجلس که به طور زنده از شبکه خبر سيما و راديو فرهنگ در حال پخش است، مصطفی محمد‌نجار‌ وزير کشور، گزارشی از روند برگزاری انتخابات مجلس نهم ارائه کرد و گفت:‌ مشارکت ۶۴ درصدی مردم و انتخاب آگاهانه با تشکيل مجلسی ولايی، ارزش‌مدار و کيفی به همگان نشان داد که نظام اسلامی همچنان متکی به مردم بوده، مردمی که زمان‌شناس و دشمن‌شکن هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايسنا، مصطفی محمدنجار ضمن گراميداشت سالروز فتح خرمشهر و يوم‌الله پانزده خرداد و نيز تسليت به مناسبت سالروز ارتحال امام راحل (ره) با ارائه گزارشی از انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در نظام مردم‌سالاری دينی ما ميدان مشارکت اجتماعی و به معنای واقعی کلمه، محل حضور و تجلی اراده مردم در تصميم‌سازی، تصميم‌گيری‌ها و اداره کشور است.

وی افزود: تبلور اين سازوکار مردم مبتنی بر اصل شش قانون اساسی است و در کشور ما همه نهادها به طريق مستقيم يا با واسطه با رای مردم انتخاب می‌شوند و هيچ نهاد و مرجعی نيست که رای مردم در آن نافذ و تاثيرگذار نباشد.

وزير کشور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ايران در حالی به استقبال انتخابات نهم و انتخابات ميان دوره‌ای خبرگان رهبری در خراسان و کردستان رفت که کشور در يکی از حساس‌ترين شرايط قرار داشت.

نجار تصريح کرد: نگاهی به شرايط بين‌المللی و برنامه‌ريزی همه‌جانبه استکبار جهانی، بهره‌گيری از تمامی امکانات و جنگ روانی، تحريم‌های به‌اصطلاح فلج‌کننده، ترور دانشمندان هسته‌يی، مخالفت با انقلاب‌های رو به جلوی منطقه‌ای، اجرای پروژه ايران‌هراسی، تلاش برای انزوای ايران با راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای،‌ برخی از رويکرد‌هايی است که در راستای تاثيرگذاری بر انتخابات صورت پذيرفته است.

وی افزود: انتخابات مجلس نهم در کانون توجهات جهانی و ملی قرار دارد به نحوی که قدرت‌های استکباری که حضور مردم در صحنه و نيز عرصه جهانی را بر نمی‌تابند، با صرف هزينه‌های گزاف تمام تلاش خود را معطوف به کم‌رنگ کردن حضور مردم و سرد کردن انتخابات در کشور کردند اما ملت ايران همانند دوره‌های گذشته و پس از ۳۳ سال از انقلاب در اين دوره نيز رکورد جديدی از موقعيت‌شناسی و حفظ ارزش‌ها را به نمايش گذاشت.

وزير کشور ادامه داد: مردم با مشارکت ۶۴ درصدی و انتخاب آگاهانه و دادن رای بسيار بالا و تشکيل مجلسی ولايی، ارزش‌مدار و کيفی به همگان نشان داد که نظام اسلامی همچنان متکی به مردم بوده، مردمی که زمان‌شناس و دشمن‌شکن هستند.

وی با بيان اينکه بار ديگر چهره زيبا، مردم‌محور،‌ باثبات و با اقتدار از نظام اسلامی به نمايش گذاشته شد، اظهار داشت:‌ از آنجايی که برگزاری انتخابات يکی از وظايف مهم وزارت کشور است، از يک سال قبل از برگزاری انتخابات، ستاد آن با تاکيدات رييس‌جمهور مبنی بر اجرای دقيق وظايف ذاتی کشور و مبنا قرار دادن رويکردهای قانون‌مداری، عدالت‌محوری و حضور مردم شکل گرفت.

نجار اضافه کرد:‌در اين مدت چهار اداره و هفت گروه تخصصی فعال گرديدند و از تمام ظرفيت‌ها برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و در طراز ايران بهره گرفته شد.

وزير کشور با اشاره به تمهيدات امنيتی که در اين انتخابات انجام شد، گفت:‌وزارت کشور، شورای امنيت کشور و شورای تامين استان‌ها حسب وظايف قانونی با سازماندهی و همکاری جامعه امنيتی و بکارگيری ۲۹۷ هزار نفر از نيروی انتظامی و بسيج و با استفاده از امکانات ترابری هوايی، دريايی و زمينی برای جزاير و مناطق صعب‌العبور، امنيت بيش از ۴۷ هزار شعبه را تامين نمود.

وی در ادامه گفت: از آنجا که وزارت کشور مسئوليت انتخابات را بر عهده دارد، وظيفه حسن انتخابات را نيز دارا است که در اين راستا ستاد بازرسی مرکزی به منظور جلوگيری از بروز تخلف و اجرای بی‌نقص قانون ايجاد شده و ۵۴ هزار نفر در سراسر کشور در قالب ۳۱ هيات بازرسی استانی تمام فرآيندهای انتخابات را کنترل و پايش کردند.

نجار خاطرنشان کرد: در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در بسياری از حوزه‌ها فاقد شکايت بوديم و ساير حوزه‌ها شکايتی که بتواند به مبانی برگزاری انتخابات خدشه وارد کرده و صحت آن را زير سوال ببرد، دريافت نشده است؛ بنابراين وزارت کشور با درک اهميت و حساسيت اين دوره از انتخابات و با عنايت به نقش مجلس در چرخش مسئوليت‌ها و توزيع متوازن در صحنه سياسی کشور و قانونگذاری برای اولين بار تمهيدات ويژه‌ای را به کار بست.

وزير کشور در ادامه گزارش خود در مراسم افتتاحيه مجلس نهم اظهار داشت: از دستاوردهای اين دوره از انتخابات در اجرای تبصره ۷ ماده ۹ الحاقيه قانون انتخابات، برگزاری انتخابات تمام‌رايانه‌ای در ۱۴ حوزه و ۱۴۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله اول و ۷ حوزه و ۱۵۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايسنا، محمدنجار با بيان اينکه دريافت ۱۹۴۷ رای الکترونيکی در مرحله اول با موفقيت صورت گرفت گفت: در حوزه‌های انتخابيه نتايج پس از زمان ۶۰ الی ۹۰ دقيقه اعلام می‌شد و با سيستم عامل بومی و با تمام زيرساخت‌های کشور اين کار با موفقيت انجام می‌گرفت که فرمانداری‌ها و ستادهای انتخاباتی با مبادله اطلاعات به راحتی توانستند بدون هيچ ابهامی اين کار را انجام دهند.

وی در ادامه از بهره‌گيری سامانه جامع انتخابات در کليه حوزه‌های انتخابيه در سراسر کشور و مکانيزه نمودن تمام ۲۵ فرآيند اصلی انتخابات و ۸۰ گام اجرايی به ويژه ارسال مدارک ثبت‌نام کنندگان به شورای نگهبان و مراجع چهارگانه استعلامی از جمله محاسن برگزاری اين انتخابات بود.

محمدنجار با بيان اينکه اين امر بررسی را در کوتاه‌ترين زمان برای مراجع چهارگانه ميسر نمود، اظهار داشت: فراهم نمودن شبکه ارتباطی در سطح شعب با استفاده از زيرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و استفاده از بستر اينترنت و همچنين بهره‌گيری از امضای الکتريکی برای تاييد اطلاعات را می‌توان را از ديگر ويژگی‌ های مناسب برگزاری اين دوره انتخابات برشمرد.

وزير کشور همچنين با تاکيد بر افزايش دقت و سرعت و صحت در شمارش و اعلام نتايج تصريح کرد: استعلام و هويت رای‌دهندگان از طريق استفاده از ۱۲۰ ميليون پايگاه اطلاعاتی در سازمان ثبت‌ احوال و همچنين استفاده کامل از شماره ملی توانست بر توسعه کيفی انتخابات بيفزايد. همچنين شبکه وی‌پی‌ان وزارت کشور تا سطح فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و برقراری ارتباطی بر خط با استفاده از فيبرنوری از مزايای مهم اين انتخابات بود.

وی افزود: طراحی و ساخت تجهيزات رای‌گيری تمام مکانيزه شامل ترمينال مخصوص برای مجريان و ناظران در اين انتخابات وجود داشت که در سقف ۱۰ درصد حوزه‌های انتخابيه ديده می‌شد.

به گزارش ايسنا، محمدنجار از برگزاری همايش‌های توجيهی و آموزشی برای مجريان انتخابات در اين دوره خبر داد و گفت: طرح جامع آموزشی مجريان انتخابات در همايش‌های توجيهی آموزشی و تدوين متون آموزشی به منظور بالا رفتن سطح مجريان تهيه گرديده بود به طوری که آنها تحت پوشش اين برنامه‌ها قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: طبق زمان‌بندی معين تعاملات مناسبی با رسانه‌ها، خبرگزاری‌های داخلی و خارجی ، روزنامه‌ها و جرايد برقرار شده بود که موجب افزايش آگاهی مردم و بالا رفتن مشارکت آنها شد.

محمدنجار در ادامه تاکيد کرد: بررسی و اصلاح تدوين آيين‌نامه انتخابات و تصويب آن در هيات دولت به منظور تسهيل درامر برگزاری انتخابات و به کار گرفتن مولفه‌های خاص امنيتی در طراحی و چاپ تعرفه‌های اخذ رای و اتخاذ مديريت استانی از محاسن ديگر اين دوره انتخابات مجلس بود که در اين دوره برای اولين بار با کمبود تعرفه مواجه نشديم.

وزير کشور همچنين با اشاره به بهره‌گيری از ظرفيت‌های اجتماعی اظهار کرد: استفاده از ائمه جمعه‌، دانشگاهيان و نخبگان به منظور فراهم ساختن بستر و زمينه حضور گسترده مردم در انتخابات کمک شايانی به برگزاری اين دوره انتخابات نمود.

وی ادامه داد:‌ انتخابات نهمين دوره مجلس در سطح ۲۰۷ حوزه انتخابيه اصلی و ۷۹۳ حوزه فرعی و همچنين ۴۶ هزار و ۹۰۲ شعبه اخذ رای شهری و روستايی ثابت و سيار در اولين دوره و در ۱۲ اسفند برای انتخاب ۲۹۰ نفر و با حضور ميليونی مردم برگزار گرديد.

محمدنجار خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است در روند اجرای انتخابات با دريافت ۲۱ هزار و ۹۴۴ پاسخ استعلام از مراجع چهارگانه از مجموع پنج هزار و ۴۰۵ داوطلب و پس از انصراف تعدادی از نامزدها و رسيدگی توسط هيات‌های اجرايی و نظارت نهايتا سه هزار و ۴۴۴ نفر تاييد صلاحيت شده، در نهمين دوره انتخابات به رقابت پرداختند.

وی با بيان اينکه در مرحله اول انتخابات ۲۲۳ نفر از نامزدها به مجلس راه يافتند، ادامه داد: انتخابات دو حوزه از شورای نگهبان باطل گرديد و در مرحله دوم انتخابات که در پانزدهم ارديبهشت در سطح ۳۳ حوزه و ۱۴ هزار و ۳۰۴ شعبه اخذ رای برای انتخابات برگزار شد، ۶۵ نفر از ميان ۱۳۰ نامزد به مرحله دوم راه يافتند.

محمدنجار ادامه داد: شايان ذکر است در مرحله دوم در ۳۳ حوزه انتخابيه ۲۸ مورد آن مورد تاييد قرار گرفته و ۵۷ نفر از آنها به مجلس نهم راه يافتند و تاکنون تاييد پنج حوزه از سوی وزارت کشور واصل نگرديده است البته اعتبارنامه‌های تمامی تاييد شدگان ديگر صادر شده است.

وی همچنين يادآور شد: ۱۳ درصد نمايندگان فعلی با سابقه نمايندگی قبلی بوده و ۵ درصد سابقه نمايندگی ادوار گذشته را دارند که از ميان آنها جوان‌ترين ۳۰ سال و مسن‌ترين ۷۳ سال را داراست و بالغ بر نيمی از منتخبين ميان سنی ۴۰ تا ۵۰ سال می‌باشند.

نجار در ادامه ارائه گزارش کار خود در مورد انتخابات مجلس نهم اظهار کرد:‌ مجموعا ۶۶ درصد نمايندگان حاضر در مجلس نهم نمايندگان جديد هستند ملت با شرکت ۳۰ ميليون و ۹۰۵ هزار رای در مجموع، ۷ ميليون بيشتر از دوره‌ی هشتم به صندوق‌ها رای ريخته‌اند که موجب رقم زدن مشارکت ۶۴ درصدی در انتخابات گذشته بوده است.

نجار ادامه داد: در مجموع در انتخابات گذشته ۸۵۰ هزار نفر نيروی اجرايی، ۴۷ هزار نفر نيروی اجرايی در بخش رايانه‌ای و ارتباط همزمان با وزارت کشور فعاليت کرده‌اند که از اين جهت بزرگترين جلوه‌ی مديريت سيستمی را در کنار حضور پرشکوه مردم شاهد بوده‌ايم.

نجار با تشکر از تدابير رهبری اظهار کرد: از رئيس جمهور و همکاران محترم در هيات وزراء، شورای محترم نگهبان، استانداران، فرمانداران، بخشداران، هياتهای اجرايی، اعضای محترم ستاد انتخابات و بازرسی، همچنين شعب ۴ گانه نيروهای امنيتی قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: همکاری ارزنده وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش در جريان انتخابات و همچنين حضور احزاب و فعالان سياسی که منجر به گرم شدن تنور انتخابات شده است موجب خوشبختی است. از فضای سرشار از شور و نشاطی که توسط اين عزيزان ايجاد شده است و همچنين مطبوعات و بخصوص رسانه‌ی ملی که نقش موثری در خنثی کردن فضای مسموم تبليغات استکبار جهانی عليه انتخابات داشته است، تشکر می کنم.

وزير کشور در پايان اظهار کرد: تقدير خود را به پيشگاه ملت پرافتخار ايران که برنده‌ی اصلی انتخابات بوده‌اند تقديم می‌کنم و اميدوارم منتخبان در خانه ملت با تمسک به حبل المتين الهی در سالی که مزين به نام توليد ملی و حمايت از کار و سرمايه‌ی ايرانی شده است از طريق تدوين قوانين کارآمد در طراز ملتی به بزرگی ايران خدمت به آحاد مردم و به ويژه محرومان و مستضعفان را در پيش گيرند.


احمدی‌نژاد: نظارت، وظيفه مهم مجلس و کار بدون نظارت، غيرقابل‌قبول است

پس از اين سخنرانی، محمود احمدی‌نژاد ـ رئيس‌جمهور ـ نيز سخنرانی خود را آغاز کرد.

رييس‌جمهور، عمران، رفع تبعيض‌ها، پيشرفت کشور، صداقت و خدمتگزاری را از مهمترين مطالبات ملت از برگزيدگان خود در مجلس نهم عنوان کرد.

محمود احمدی‌نژاد با گراميداشت ياد امام(ره) و شهدا، خطاب به منتخبان مجلس گفت: برگزيده شدن شما توسط مردم مناطق گوناگون کشور و تشکيل مجلس نهم را به همه شما، مقام معظم رهبری و ملت عزيز ايران تبريک می‌‌گويم.

رييس قوه مجريه، جايگاه و شان ملت ايران را يگانه توصيف کرد و تاکيد کرد: ملت ايران، ملتی تمدن‌ساز، فرهنگ‌آفرين، مومن، شجاع، هوشمند، صبور، بزرگوار، آزادی‌خواه و عدالت‌طلب است که در حقيقت صاحب انقلاب و کشور هستند.

وی با تاکيد بر اينکه "ملت ايران بهترين ملت عالم است"، افزود: ملتی که در طول تاريخ از ارزش‌های الهی به خوبی صيانت کرده و موجوديت خود را برای دفاع از ارزش‌های الهی هزينه کردند و امروز با تمام وجود به دنبال پرچم توحيد و عدالت هستند.

احمدی‌نژاد افزود: همه چيز متعلق به ملت ايران است و همين ملت امروز من و شما را سر کار آورده است. بايد بدانيم که قدرت ملت تجليل قدرت خداست و هر چه داريم از ناحيه بزرگواری همين ملت است و نبايد اين مطلب را فراموش کنيم. مطلبی که همواره بايد متذکر باشيم اين است که ملت برای چه ما را برگزيده است؟

وی در بخش ديگری از سخنان خود اظهار کرد: همه می‌دانيم که ملت انقلاب نکرده است که افراد و شکل‌ها عوض شوند، عده‌ای بروند و عده ديگری بيايند، بلکه انقلاب برای تحقق آرمان‌های بلند انسانی و الهی ملت ايران است که هزاران سال به دنبال آن بوده است. علت برگزيده شدن من و شما توسط ملت، پيگيری همين آرمان‌ها از جمله استقرار پاکی، مهرورزی، عدالت، دفاع از آزادی و حقوق ملت، رفع فقر و تبعيض، ساختن جامعه الگو و پيشرفته و حاکم کردن ارزش‌های الهی است.

احمدی‌نژاد خطاب به نمايندگان مجلس خاطرنشان کرد:‌ در يک کلام، مسئوليت من و شما مقدمه‌سازی و الگوسازی برای برپايی حکومت جهانی توحيد و عشق است و البته همه اينها از ناحيه عبوديت خداوند، عشق به ملت و خدمتگزاری حاصل می‌شود و بايد موحد و عاشق ملت باشيم.

رييس دولت دهم با بيان اينکه "من و شما شانی جز خدمتگزاری نداريم"، تصريح کرد: بايد يادمان باشد که ما آقابالاسر مردم نيستيم و همه ما نوکر مردم هستيم. چه شما که هر کدام مورد اعتماد حوزه‌های انتخابيه قرار گرفته‌ايد و چه بنده، شان و افتخار همه ما اين است که نوکر مردم هستيم. تکليف همه ما هم مشخص است، بايد ببينند که ملت و آقای او چه می‌خواهد.

وی با تاکيد بر اينکه "ملت از ما انقلابی ماندن و پيگيری اهداف انقلاب را مطالبه می‌کند"، تصريح کرد: عمران، رفع تبعيض‌ها، پيشرفت کشور، صداقت و خدمتگزاری، مطالبات ملت از برگزيدگان خود است. مجلس از مهمترين ارکان نظام جمهوری اسلامی و مهمترين ماموريت آن، قانونگذاری است و قانونگذاری درست نيز پايه و تحقق همه مطالبات تاريخی ملت است.

رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود در صحن علنی اولين روز مجلس شورای اسلامی در دوره نهم، با بيان اينکه "قانون بايد جامع، مانع، دقيق و ماندگار باشد"، گفت: کشور بايد با قوانين پايدار و مستحکم اداره شود تا ثبات در امور پيدا شود.

وی خاطرنشان کرد: بايد بيشترين وقت و دقت در حوزه قانونگذاری صرف شود و مطالعه عميق و حتی مطالعه تطبيقی و استفاده از همه تجربيات و موازين حقوقی در اين زمينه ضروری است.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه "آن قانونی که دائما در معرض اصلاح و تغيير قرار گيرد، منجر به ثبات و کارآمدی در کشور نمی‌شود"، تصريح کرد: کشور با انبوه قانون اداره و آباد نمی‌شود، بلکه با قانون خوب،‌ جامع و راهگشا پيشرفت می‌کند. اگر فقط يک قانون بگذرد اما دارای مشخصات واقعی يک قانون باشد کشور را متحول می‌کند. البته به تبع آن، قانون اساسی پايه‌ همه امور و بالاترين ميثاق ملی و ميراث ماندگار امام (ره)، شهدا و انقلاب است.

وی با تاکيد بر اينکه "حفظ حرمت، حدود و اصول قانون اساسی، پايه و اساس همه کارها و برنامه‌يزی‌های است"، تاکيد کرد: هرگز نبايد به محور بودن قانون اساسی در تنظيم امور خدشه وارد شود و نبايد به هر بهانه‌ای قانون اساسی مورد خدشه قرار گيرد. حفظ حريم و حرمت قانون اساسی و به تبع آن، قوانين عادی برآمده از آن مهم‌ترين اصل در استحکام کشور و تحقق آرمان‌ها و پيشرفت است.

رييس‌جمهور خطاب به نمايندگان مجلس تصريح کرد: دولت، برادر شما و در کنار شما، همه ظرفيت عظيم کارشناسی خود را برای انجام امر مهم قانونگذاری صادقانه تقديم شما می‌کند.

وی با اشاره به اينکه ماموريت ديگر مجلس، نظارت است، يادآور شد: نظارت کار بسيار مهمی است و کار بدون نظارت، کار غيرقابل‌قبول است. نظارت بايد درست، عالمانه، پاک و بدون دخالت در مرزهای حقوقی و مسئوليت‌های ديگران باشد لذا نظارت مکمل اجرا برای تحقق اهداف و برنامه‌هاست.

رييس دولت دهم با بيان اينکه "هرگز نبايد نظارت ابزار اعمال نظرات شخصی باشد"، افزود: همه ما يک ماموريت را دنبال می‌کنيم، مسئوليت عظيم انقلاب و خدمت به ملت. اين تقسيم‌بندی‌ها در واقع يک تقسيم کار هست، همه مسئول هستيم، مجلس بايد قانونگذاری و نظارت کند و دولت بايد اجرا کند و قوه قضاييه قضاوت کند اما همه مکمل در يک نقش برای ساختن جامعه الگو و نمونه هستيم.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: طبق اصل ۵۷ قوا مستقل و زير نظر رهبری اداره می‌شوند نه دخالت مجری در مقننه درست است و نه برعکس آن. هر کدام در مرز خودشان بايد حرکت کنند اما همدل،‌ مکمل، برادر و در يک راستا. البته جايگاه رييس‌جمهور به عنوان برگزيده ملت در اجرای قانون اساسی در جای خود محفوظ است.

وی با بيان اينکه "هرگز تلاش برای گرفتن اختيارات بيشتر و دخالت در امور ديگران به نفع کشور نخواهد بود و اين فقط تخريب‌کننده است"، تصريح کرد: همدلی، رمز موفقيت است. همه بايد با هم کار کنيم، يار هم باشيم، ‌دولت در خط مقدم اداره کشور است، ‌همه بايد کمک کنند و مسئوليت بپذيرند و هر کس در حد نقش خود در تصميم‌گيری‌ها و برنامه‌ريزی‌ها و تاثيرگذاری‌ها بايد مسئوليت بپذيرد.

رييس‌جمهور همچنين تاکيد کرد: به خدا قسم می‌شود در ايران کارهای بزرگ و تحولی انجام داد. ملت نشان داده است که ظرفيت کارهای عظيم را دارد. بايد اراده کنيم به ملت و خدای متعال متکی شويم و جلو برويم.

وی در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاحيه مجلس نهم، با بيان اينکه "بايد اراده کنيم و به ملت و خدا متکی شويم و جلو برويم"، گفت: به جای آنکه مانع ملت شويم بايد راهگشا و يار ملت باشيم.

احمدی‌نژاد با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال توليد ملی تصريح کرد: امسال نيازمند همدلی و همکاری بيشتری هستيم؛ چراکه امروز شياطين بسيج شده‌اند ملت ايران را تحت فشار قرار دهند بنابراين برای رفع و دفع اين فشارها همدلی و همکاری اولويت اول است.

وی در ادامه خطاب به نمايندگان مجلس افزود: خواهرم و برادرم! همه اين بساط آ‌زمايش است و فرصت و بهانه‌ای است برای اينکه من و شما از دل اين تحولات کمال سعادت پيدا کنيم و فرصتی است که از مسير خدمت صادقانه به مردم به مراتب بالاتر از انسانيت و کمال دست پيدا کنيم. بايد مراقب باشيم و هر روز از قبل مومن‌تر، پاک‌تر، سالم‌تر و مردمی‌تر، خادم‌تر، مهربانتر، عدالت‌طلب‌تر، انقلابی‌تر و خدايی‌تر باشيم و غير از اين حسرت ابدی خواهد بود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: مبادا فرصت‌ها و قدرتی که ملت به ما سپرده است برای امور شخصی يا رقابتی گروهی صرف شود که خسارت دنيا و آخرت را به دنبال دارد و مبادا فرصت خدمتگذاری به جای خدمت، صرف کسب مناصب و فرصت‌های به ظاهر بزرگتر و ديدتر شود که وسوسه شيطان و خسارت دنيا و آخرت است.

وی با بيان اينکه "چهار سال خيلی زود می‌گذرد"، تصريح کرد: مبادا جلوه‌گری وسوسه يک موقعيت اجتماعی و سياسی و يا ثروت ما را از ماموريت و مسئوليت عظيم پيگيری آرمانهای انقلاب، شهدا، ايثارگران، جانبازان، آ‌زادگان و خدمت به ملت، منصرف کند که حسرت ابدی را در پی دارد که در اين صورت ملت بزرگ ما را نخواهند بخشيد و خدای اين ملت که انديشه و اعمال ما تحت نظارت اوست، نيز ما را نخواهد بخشيد.

احمدی‌نژاد در پايان خطاب به نمايندگان خاطرنشان کرد: بياييد يک بار ديگر ميثاق ببنديم و به گونه‌ای عمل کنيم که مولايمان حضرت ولی عصر(عج) از ما راضی باشد و تلاش و انديشه و زندگی ما را در راستای معنويات و آرمانهای الهی خود بيابد.


شعب بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس نهم تشکيل شد

در ادامه مراسم امروز، ميهمانان جلسه افتتاحيه مجلس نهم صحن علنی مجلس را ترک کردند.

عليرضا مرندی که رياست جلسه را بر عهده داشت، اعلام کرد که ميهمانان برای پذيرايی از جلسه خارج شدند اما نمايندگان همچنان برای بررسی دستور کار خود که اقتراع شعب است، در جلسه حضور خواهند داشت.

در زمان خروج ميهمانان از جلسه علنی، مرندی چندين بار از نمايندگان درخواست کرد که در صندلی‌های خود مستقر باشند.

سپس، شعب پانزده‌گانه بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان نهمين دوره مجلس شورای اسلامی با عضويت ۲۷۸ منتخب تشکيل شد و عليرضا مرندی خطاب به دبيران سنی مجلس نهم، درخواست تشکيل شعب بررسی‌‌کننده اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس نهم را کرد.

پيرو اين درخواست، حسن‌نژاد يکی از دبيران هيات رئيسه سنی مجلس نهم، گفت: ۲۷۸ نفر مراسم تحليف را به جا آوردند و اعتبارنامه‌هايشان را تحويل مجلس شورای اسلامی دادند. تعداد شعب بررسی کننده اعتبارنامه‌ها ۱۵ شعبه است که از شعبه‌ی ۱ تا ۸ ، ۱۹ نفر عضويت دارند و شعبه ۹ تا ۱۵ ، ۱۸ نفر عضويت دارند.

در ادامه جراره در ادامه به قرائت اسامی شعب پرداخت. طبق اعلام دبير هيات رئيسه سنی مجلس نهم اعضای شعبه اول بدين شرح‌اند: سيد علی طاهری، محسن ثانی، قاسم احمدی لاشکی، سيد محمدحسين ميرمحمدی، علی‌محمد احمدی، عباس مقتدايی، ارسلان فتحی‌پور، ضرغام صادقی، محمدرضا رضايی کوچی، رسول خضری، رجب رحمتی، عبدالکريم رجبی، جواد جهانگيرزاده، محمدحسين فرهنگی، سيد هادی حسينی، سيد سعيد زمانی دهکردی، ايازی و الله‌وردی دهقانی می‌باشند.

اعضای شعبه ۲: محمد علی اصلانی، سيد رمضان شجايی کياسری، عبدالله سامری،‌ محمد اسماعيل‌نيا، غلام‌محمد زارعی، زهره‌ی طبيب‌زاده‌ی نوری، اسفنديار اختيار کسنويه، محسن علی‌مردانی، عليرضا منادی سفيدان، محمد علی عبدالله زاده، کمال علی‌پور خنک‌داری، مفيد کيايی‌نژاد، موسی غضنفرآبادی، مهدی عيسی‌زاده، سيد سعيد حيدری، شهروز افخمی، لاله‌ی افتخاری، داريوش اسماعيلی و محمد اسماعيلی.

شعبه ۳: محمد سعيد اربابی، سيد مسعود ميرکاظمی، حليمه عالی، عباس فلاحی باباجم، اميدکريميان، سيد حميدرضا طباطبايی، سيد بهلول حسينی، علی‌اصغر زارعی، رضا عبداللهی، الياس نادران، محسن سرابی، بيژن نوباوه، ناصر صالحی‌نسب، محمدعلی پور، مهناز بهمنی، حسن خسته‌بند، محمد سقايی و نوروز شفيعی.

شعبه ۴: سيد احمدرضا دستغيب، سيد شريف حسينی، نادر قاضی‌پور، حقيقت، حسينی، حميدرضا ثانی، حسين نجابت،‌ رز، کاشانی، کمال‌الدين پيرموذن، جدگال، غلامرضا مصباحی‌مقدم ، محمدرضا تابش، حسن تامينی، سالک کاشانی، سيامک مره صدق، جعفری، مقداد نجف‌نژاد و ايرانلو.

شعبه ۵: حميد رسايی، جليل سرقلعه، عباسپور، حسين گروسی، حسين سبحانی‌نيا، جواد هروی، ايرج نديمی، حسين مظفر، سيد محمدسادات ابراهيمی، احمدی، هادی قوامی، قاضی‌زاده هاشمی، قربانی، شيری علی آبادی، حسين طلا، تاج‌گردون و محمد مهدی رهبری.

شعبه ۶: مجتبی رحماندوست،‌ حامد قادرمرزی، عباس قائدرحمت، سيداحسن علوی، مجيد منصوری، مرتضی آقاتهرانی، ايرج عبدی، ‌‌الله‌ورد محمدی، الله‌يار ملک‌شاهی، محمود نگهبان سلامی، محمدابراهيم رضايی، سيدباقر حسينی، فاطمه آليا، هادی شوشتری، حسين آذين، سيدهاشم بنی‌هاشمی، عليرضا محجوب، محمدصالح جوکار و شهباز حسن‌پور.

شعبه ۷: سيدعلی‌محمد بزرگواری، حجت‌الله خدايی سوری، کارن خانلری، اسماعيل کوثری، جبار کوچکی‌نژاد، علی جليليان، کاظم جلالی، سيدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، محمدرضا امينی کهنوج، سيدعليرضا مرندی، محمد باقری، عليرضا سليمی، محمدجواد کوليوند، سيدمحمدعلی موسوی، محمدعلی مددی، عوض حيدرپور، محمد حسن‌نژاد، محمدحسين حسين‌زاده بحرينی و محمدعلی پورمختار.

شعبه ۸: جعفر قادری، هدايت‌الله ميرمرادزهی، عباسعلی منصوری، يوناتن بت‌کليا، رضا صابری، علی عليلو، حميدرضا پشنگ، غلامعلی حدادعادل، منصور آرامی، حميدرضا عزيزی، سيدمحمود نبويان، جواد سعدون‌زاده، نصرالله پژمان‌فر، احمد اميرآبادی فراهانی، مراد هاشمی‌زهی، شاهين محمدصادقی، نادر فريدونی، علی کايدی و غلامرضا کاتب.

شعبه ۹: احمد آريايی‌نژاد، جمشيد جعفرپور، عزت‌الله يوسفيان ملا، شهلا ميرگلوبيات، مهدی سنايی، موسی‌الرضا ثروتی،‌ علاءالدين بروجردی، غلامرضا نوری، سيدناصر موسوی لارگانی، سيدمهدی هاشمی، حسين نيازآذری، محمد قسيم عثمانی، قاسم عزيزی، محمد آشوری، ابراهيم آقامحمدی، محمدسعيد انصاری، علی‌اکبر آقايی و احمد بخشايشی.

شعبه ۱۰: علی مروی، احمد توکلی، سيدعبدالکريم هاشمی، سيدعيسی دارايی، عبدالکريم جميری، عابد فتاحی، جواد کريمی‌قدوسی، عبدالکريم حسين‌زاده، محمد دهقانی،‌ سيدمحمد بياتيان، محمدتقی توکلی، رحمت‌الله نوروزی، سيدموسی موسوی، عباس رجايی، موسی احمدی، سيدجلال يحيی‌زاده، دخيل عباس‌زاده و مهرداد بذرپاش.

شعبه ۱۱: احمد جباری، محمدحسن دوگانگی، محمدرضا خان‌محمدی، حجت‌الله درويش‌پور، ابراهيم نکوه، نيره اخوان، حسين اميری، عزيز اکبريان، حسينعلی حاجی، ناصر سودانی، محمدمهدی زاهدی، مسعود پزشکيان، سليمان عباسی، علی‌نعمت چهاردولی، مويد حسينی‌صدر، محمدرضا پورابراهيمی و ابوالقاسم جراره.

شعبه ۱۲: عليرضا زاکانی، فرهاد بشيری، يونس اسدی، روبرت بگلريان، عبدالله تامينی، حميدرضا فولادگر، سيدشکرالله موسوی، حميد رجايی، علی‌اکبر ناصری، غلامعلی جعفر‌زاده ايمن‌آبادی، عبدالرضا مصری، سکينه عمرانی، عطاالله سلطانی صبور، احمدعلی مقيمی، اسماعيل جليلی، سيدحسين نقوی حسينی، صفر نعيمی رز و عيسی امامی.

شعبه ۱۳: مهدی کوچک‌زاده، ناصر آشوری، محسن بيگلری، فاطمه رهبر، وحيد احمدی، محمدحسن آصفری، قاسم جعفری، ابوالفضل ابوترابی، احمد سجادی، عليرضا منظری، اميرعباس سلطانی، سيدمحمدمهدی پورفاطمی، محمود شکری، سيدحسين ذوالنوار، محمد فيروزی، حسين محمد‌زاده، نبی‌الله احمدی و سيدحسين دهدشتی.

شعبه ۱۴: سيدمحمدباقر عبادی، مهدی دواتگری، نعمت‌الله منوچهری، عبدالرضا عزيزی، عطاالله حکيمی، علی مطهری، محمدرضا باهنر، محمدابراهيم محبی، سيدمهدی موسوی‌نژاد، رمضانعلی سلطانی‌فر، عباس پاپی‌زاده، الياس طاهری، محمدمهدی برومندی، رضا آشتيانی عراقی، محمد دامادی، ابوالقاسم خسروی، بهرام بيرانوند و حسينعلی شهرياری.

شعبه ۱۵: حبيب‌الله آقاجری، روح‌الله بيگی، سالار مرادی، امير خجسته، فرج‌الله عارفی، غلامرضا اسداللهی، علی‌اردشير لاريجانی، عليرضا خسروی، مهرداد لاهوتی، شمس‌الله بهمئی، سيدراضی نوری، عبدالرحمان رستميان، ابراهيم کارخانه، محمدجواد نظری‌مهر، حبيب برومند، عباس صلاحی، حسن کامران و مصطفی افضلی‌فر.


پايان اولين جلسه علنی مجلس نهم

بدين ترتيب، اولين جلسه علنی نهمين دوره مجلس شورای اسلامی به پايان رسيد و به گفته عليرضا مرندی ـ رييس سنی مجلس ـ جلسه علنی بعدی مجلس نهم، فردا ۸ صبح برای انتخاب هيات رييسه موقت مجلس تشکيل خواهد شد.

به گفته مرندی، حدود ساعت ۳:۳۰ بعدازظهر پانزده شعبه تعيين شده برای بررسی اعتبارنامه نمايندگان و تشکيل کميسيون‌ها جلسه خواهند داشت.

بر اساس اين گزارش، منتخبان نهمين دوره مجلس شورای اسلامی برای تجديد پيمان با آرمان‌های بنيانگذار کبير انقلاب اسلامی و شهدا راهی حرم مطهر شدند.

قرار است اين منتخبان پس از حضور در مرقد شهدای هفتم تير در صحن حرم مطهر امام (ره) حضور پيدا کرده و پس از نثار گل با آرمان‌های امام(ره) تجديد پيمان کنند.

همچنين منتخبان، نماز ظهر و عصر را به صورت جماعت در حرم اقامه می‌کنند و بعد از آن حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خمينی ـ فرزند يادگار امام ـ برای آن‌ها سخنرانی ‌می‌کند.

منتخبان در پايان برنامه کاری خود در حرم مطهر در ساعت ۱۵ به سمت مجلس حرکت می‌کنند تا جلسه شعب پانزده‌گانه را برای بررسی اعتبار‌نامه منتخبان تشکيل دهند.

برای تجديد پيمان با آرمان‌های امام و شهدا؛ منتخبان مجلس راهی حرم مطهر شدند

منتخبان نهمين دوره مجلس شورای اسلامی برای تجديد پيمان با آرمان‌های بنيانگذار کبير انقلاب اسلامی و شهدا دقايقی پيش راهی حرم مطهر شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از افتتاح مجلس نهم و اولين روز کاری منتخبان اين دوره بهارستان، آن‌ها به حرم مطهر حرکت کردند.

قرار است اين منتخبان پس از حضور در مرقد شهدای هفتم تير در صحن حرم مطهر امام (ره) حضور پيدا کرده و پس از نثار گل با آرمان‌های امام(ره) تجديد پيمان کنند.

همچنين منتخبان، نماز ظهر و عصر را به صورت جماعت در حرم اقامه می‌کنند و بعد از آن حجت‌الاسلام و المسلمين حاج سيد حسن خمينی، فرزند يادگار امام، برای آن‌ها سخنرانی ‌می ‌کند.

منتخبان در پايان برنامه کاری خود در حرم مطهر در ساعت ۱۵ به سمت مجلس حرکت می‌کنند تا جلسه شعب پانزده‌گانه را برای بررسی اعتبار‌نامه منتخبان تشکيل دهند.

ادای احترام منتخبان مجلس نهم به مقام شامخ شهدای هفتم تير

منتخبان نهمين دوره مجلس شورای اسلامی با حضور بر مزار شهدای هفتم تير در بهشت زهرا با آرمان‌های شهدا تجديد ميثاق کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، منتخبان مجلس نهم همچنين بر مزار شهيدان رجايی، باهنر، بهشتی و ۷۲ تن از يارانش و همچنين شهيد چمران حاضر شدند و با قرائت فاتحه‌ای به مزار اين شهدا به مقام شامخ شهيدان ادای احترام کردند.

با استقبال سيدحسن خمينی و محمدعلی انصاری؛ منتخبان مجلس نهم با حضور در حرم مطهر، با آرمان‌های امام (ره) تجديد بيعت کردند

منتخبان نهمين دوره مجلس شورای اسلامی در اولين روز از فعاليت مجلس نهم، در مرقد مطهر بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران حاضر شدند و با آرمان‌های امام و شهدا بيعت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، منتخبان مجلس نهم در ابتدای حضور خود در حرم مطهر امام خمينی (ره)، مورد استقبال سيدحسن خمينی و محمدعلی انصاری رييس موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينی (ره) قرار گرفتند.

بر اساس اين گزارش منتخبان مجلس نهم، نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام حسن خمينی اقامه کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016