سه شنبه 16 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: بسياری از کشورهای ۱+۵ با ملت ايران دشمن هستند

خبرآنلاين ـ دولت - رئيس قوه مجريه با بيان اينکه بسياری از کشورهای ۱+۵ با ملت ايران دشمن هستند، گفت: اما ما با کشورهای عرب دوست و برادر هستيم و همواره آماده گفتگو با آنها هستيم.


به گزارش خبرآنلاين، اهم سخنان محمود احمدی نژاد در ديدار و گفت‌وگو با جمعی از فعالان رسانه ای، روزنامه نگاران و سردبيران خبری مصری که به منظور شرکت در بيست و سومين سالگرد ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامی به ايران سفر کرده اند، به اين شرح است:

· مردم ايران و مصر همواره آزادی و آزادگی بشريت را دنبال کرده و در پی ايجاد وضعيت بهتری در جامعه جهانی هستند. اميدوارم ملت مصر به تمامی اهداف، آرمانها و آرزوهای خود دست يافته و دو ملت ايران و مصر بتوانند با کمک يکديگر در راستای ياری رساندن به بشريت گام های موثری بردارند. جمهوری اسلامی ايران و مصر روابط خوبی با يکديگر دارند و هيچ کس نمی تواند از آن جلوگيری کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


· موضوع و بهانه هسته​ای در حقيقت يک مصداق و گوشه ای از بهانه جويی ها و مانع تراشی هايی است که مستکبران عليه ملت ايران اعمال می کنند؛ آنها در حقيقت با آرمان، موجوديت و جهت گيری های جمهوری اسلامی ايران مخالف بوده و درصدد هستند به هر شکل در برابر پيشرفت ملت ايران ايستاده و از آن جلوگيری کنند؛ اما ملت ايران همواره در برابر اين اقدامات ايستادگی کرده و توانسته با تکيه بر استعداد و توانمندی خود در مسير تعالی و پيشرفت گام بردارد؛ به گونه ای که امروز هنگامی که دشمنان ما را تهديد می کنند، پاسخ ملت ايران تمسخر تهديدات آنهاست.

· {در پاسخ به سوالی درباره تحولات سوريه و تحولات ساير کشورهای منطقه} موضع جمهوری اسلامی ايران در برابر همه ملت ها روشن است؛ ما عدالت، آزادی، احترام به کرامت انسان ها، پيشرفت و اعمال حاکميت ملی را حق همه ملت ها دانسته و معتقديم که اين ارزشها بايد به دست خود مردم اعمال شود و دخالت بيگانگان هيچ فايده و تاثيری در پيشبرد اين اهداف ندارد. ما بر اين باوريم که نمی توان آرمانها و ارزشهای انسانی را از طريق لشگرکشی به کشورها و از لوله تفنگ نيروهای ناتو اجرا کرد؛ چرا که مستکبران و ناتو با همه ملت های منطقه دشمنی داشته و هيچ تفاوتی بين کشورهای منطقه برای آنها وجود ندارد.

· {نگرانی برخی کشورهای عربی از امتداد حضور ايران و تشيع در برخی کشورهای عربی از جمله لبنان} دين اسلام يک دين واحد است و يک هدف را دنبال می کند اما ممکن است همه افراد در تمام موضوعات نظر واحدی نداشته باشند؛ مسلّم اين است که ما همه در کنار يکديگر هستيم و دشمنان با اختلاف افکنی و بهانه تراشی هايی مانند مطرح کردن عرب و غير عرب و شيعه و سنی درصدد ايجاد تفرقه ميان مسلمانان هستند و اين در حالی است که هنوز حتی گوشه ای از اسلام و دستورات پيامبر (ص) به طور حقيقی در جوامع پياده و اجرا نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016