پنجشنبه 11 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان منتشر نشده احمدی نژاد: با بزرگتره دست به يقه شده ايم


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : سايت روزنامه ايران مشروح منتشر نشده سخنان احمدی نژاد در ديدار با برخی نمايندگان مجلس نهم را چنين منتشر کرد:

رئيس جمهور در ديدار با جمعی از نمايندگان راه يافته به مجلس نهم سخنان بسيار مهمی در زمينه های گوناگون، بيان داشته که در ادامه می آيد.

دکتر احمدی نژاد در ابتدای صحبتهای خود با تبريک به نمايندگانی که مورد اعتماد حوزه انتخاباتی خود قرار گرفته اند، اظهار داشت: شما امروز وارد مرکزی بسيار مهم و حساس، برای خدمتی بالاتر و والاتر شده ايد. رئيس جمهور با اشاره به اين جلسه، گفت: در اين جلسات موضوعات فراوانی مطرح می شود؛کارهايی که بايد در کشور انجام شود، شرايط منطقه، تعامل مجلس و دولت،اقتصاد، سياست، فرهنگ و ...


ايران ميتواند بر قله عالم بنشيند

وی ادامه داد: من در اين جلسه ميخواهم باورهايم را بيان کنم. اول اينکه اگر دست به دست هم بدهيم، می توانيم کارهای بسيار بزرگ انجام دهيم، زيرا ايران می تواند بر قله عالم بنشيند. همه امکانات در ايران جمع است. می توان تصميمات بزرگ و شجاعاته گرفت و با اقتدار اجرا کرد، زيرا ملت ايران ظرفيت آن را دارد. حيف است که ما با اين همه امکانات طبيعی، استعدادها و فرهنگ، با آرمان های بلند، در مقايسه ها رتبه ما، رتبه اول و دوم دنيا نباشد.

احمدی نژاد با بيان اينکه می توان ظرف يک يا دو سال ريشه بيکاری را از اين کشور کند، گفت: اين را کسی به شما می گويد که سی سال در کار اجرايی بوده است؛ کار اجرايی که هر سال سه الی چهار برابر سال قبل کار کرده است. اين را کسی نمی گويد که از دور دستی بر آتش داشته است و بگويد يک گزارشی بخوانيم و برويم.

رئيس جمهور افزود: می شود همه جای ايران را آباد کرد و تک تک روستاها و شهرها بهترين محل برای زندگی شود. نه در يک بازهی ۵۰ ساله؛ بلکه در يک بازه چند ساله کوتاه.

احمدی نژاد در ادامه به پيش نويس برنامه چند ساله اشاره کرد و اظهار داشت: آن کسانی که اين پيش نويس را نوشتند و خدمت مقام معظم رهبری بردند، به ظرفيت های ملت ايران اشراف نداشتند. وی ادامه داد: مگر قرار نبود ما در سال ۱۴۰۴ از نظر علمی در منطقه اول بشويم؟ اما در حالی که ۱۴ سال به آن زمان باقی مانده، الان در مقام نخست قرار داريم و اين معنايش اين است که می توانيم در بقيه بخشها نيز بشويم.


ما با آن بزرگتره دست به يقه شده ايم!

اصلا برای من مقايسه ايران با برخی کشورها، حتی اروپايی، تقريبا عار است. آن زمان که ايران با آن همه عظمت وجود داشت، اين کشورها وجود نداشتند. حالا چرا ما بايد بياييم خودمان را با آنها مقايسه کنيم؟ ما با آن بزرگتره دست به يقه شده ايم!

رئيس جمهور، شرط رسيدن به قله را همدلی و کار و حرکت در مسير آرمانها و باورها عنوان کرد و اظهار داشت: خدا از آن کسانی که در اين کشور گروه بازی و باند بازی را راه انداختند، نگذرد؛ کسانی که قدرت را جای خدا، دين و مکتب نشاندند. وی افزود: شما از مردم رای گرفته ايد و ميخواهيد کار انجام دهيد؛ بدانيد بالاترين پشتيبان شما دولت است. دولت با همه توان کارشناسانی، بدنه اجرايی، قدرت تصميم گيری، پشتيبان شما است. دولتی که رئيس جمهورش در سطح يک ايرانی نامه اش را می بيند، گوش می دهد و می ايستند و روی نامه دستور لازم را می دهد؛ يعنی يک نفر هم يک نفر است، مشکل يک نفر هم برای ما مشکل است؛ مشکلات تک تک مردم به همان اندازه مهم است که مسائل کلان اقتصاد و صنعت و سياست، مهم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اول قانون گذاری صحيح بعد قضاوت درست، سپس اجرا

رئيس جمهور تصريح کرد: شبکه دولت، اطلاعات دولت، کارشناسی دولت، پشتيبان نظام است، زيرا از آن نظام است. پشتيبان نماينده مردم هم است؛ نماينده ای که ميخواهد خدمتی به حوزه انتخابی اش بکند، می تواند از اين ظرفيت استفاده کند که اين بسيار عالی است، گرچه وظيفه اصلی نماينده مجلس قانون گذاری و نظارت است و جا دارد در روز افتتاح مجلس بنده در اين مورد صحبت کنم. احمدی نژاد در خصوص اهميت قانون گذاری گفت: اگر بنا باشد عدالت برپا شود، نظام اسلامی شود و ارزش های الهی پياده شود، اول قانون گذاری صحيح است، بعد قضاوت درست است و بعد اجرای درست.

رئيس جمهور با بيان اينکه، اين حرف هايی که بنده می زنم همه از متون اسلامی است، نه حرف شخصی، تصريح کرد: قانون گذاری مسئله بسيار مهمی است؛ پايه و فونداسيون يک کشور و يک نظام است، به همين دليل قانون اساسی تا اين حد مهم است که امام فرمود، ميثاق ملی ما و ميراث گرانقدر انقلاب است، زيرا اين چارچوب اصلی و بنيان کار است و البته نظارت درست، عالمانه، دلسوزانه و تکميل کننده.

آن نگاهی که به دنبال لشگر کشی و صف بندی است،‌ نگاه ما نيست!

احمدی نژاد افزود: دولت به معنای دولت، هيچ گاه در کار مجلس دخالت نمی کند. شما فردا که وارد مجلس شديد، ميخواهيد برويد کميسيون ها را انتخاب کنيد؛ رئيس و نايب رئيس کميسيون و سمت های ديگر که اينها همگی از اختيارات شماست. ما اين ها را باور داريم. اما آن نگاه خودخواه سياست بازی که به دنبال يارگيری و لشکرکشی و صف بندی است، نگاه ما نيست. ما هيچ وقت در دولت نهم و دهم در اين زمينه دخالت نکرده ايم، زيرا قانون اساسی همه چيز را مشخص کرده است و اين را دون شان مجلس و دولت می دانيم.

وی در ادامه بيان داشت: همه ما يک ماموريت داريم و همه اين ها تقسيم کار است و جز اين خبری نيست. آن ماموريت چيست؟ اصلا من و شما برای چی اين مناصب را داريم؟ برای چی اين آقا نماينده شده است؟ برای چی آن آقا نيز شده است وزير؟ و برای چی بنده شده ام نوکر ملت؟


دو زار نداشتند که برای زندگی شان خرج کنند، ولی بعد بشوند ميلياردر و صاحب کارخانه و تجارت!

رئيس جمهور ادامه داد: اين نکته بسيار مهمی است واگر اين گم شود، همه چيز را از دست می دهيم. اصلا برای چی انقلاب شده؟ برای چی شما وارد انقلاب شده ايد؟ آيا انقلاب شده که ما يک حکومتی درست کنيم و با هم ديگر حزب بازی در بياريم و بجنگيم تا اين، آن يکی را خراب کند و بيايد سر قدرت؟ هر کسی هم رسيد سر قدرت، جيب خودش و فاميل هايش را پر کند و بعد هم هزار نوع مسائل فرعی درست کنيم تا کسی به اين چيزها توجه نکند. آيا برای اين انقلاب شد؟ آيا برای اين انقلاب شد که بخش عمده ای از مديران ارشد کشور از جنوب شهر، از روستاها، از جاهای دور بلند شوند و بيايند بروند بالا نشين شهر تهران شوند؟ وقتی اين افراد آمدند در مسئوليت، دو زار نداشتند که برای زندگی اشان خرج کنند، ولی بعد بشوند ميلياردر و صاحب کارخانه و تجارت! برای اين انقلاب شد که برای گرفتن پست ها بزنند توی سر و کله هم و دين و خدا و پيغمبر و همه مقدسات را خرج کنيم؟

احمدی نژاد گفت: انقلاب شده است برای انجام يک ماموريت الهی. انقلاب ما دنباله انقلاب پيامبر عزيز، حضرت محمد مصطفی (ص) است. اين انقلاب درست شد تا ايران و بشريت را يک گام جلو ببرد به سمت نقطه موعود، يعنی به سمت هدف. اين همه شهيد و زحمت ها و هجران ها و تلاش های انبياء در طول تاريخ نبوده که من حالا بيايم اينجا بنشينم و بگويم کسی هستم.

وی ادامه داد: جايگاه ها و روابط و اختيارات، همه اينها بهانه است، ظرف است، ابزار است، هيچ کدام اصالت ندارد، عناوين همه اش ابزار است و هيچ ارزشی ندارد. پس برای چه اينجا هستيم؟ برای پيگيری يک آرمان الهی بزرگ؛ ما بايد زمينه ساز حکومت جهانی بشويم. اگر ما اينجا دنبال، عدالت، پاکی و محبت هستيم، برای اين است که الگو بسازيم، برای اينکه نمونه بسازيم و دلها به اين راه جلب شود و به دنيا بگوييم که جهان نيازمند يک انديشه، نظم و راه جديد است و بايد برگردد به راه انبياء و خدا؛ ما برای همين داريم کار می کنيم.


امثال شهيد آيت نشانه ماموريت بزرگ ما هستند

رئيس جمهور افزود: بهترين دوستان ما در اين انقلاب تکه تکه شدند که از امثال بنده هزاران مرتبه بالاتر و شايسته تر بودند. در همين جلسه الان برادر سه شهيد داريم. ما شهيد آيت را داريم که چطور مظلومانه او را کشتند. بسياری در انفجار حزب و بسياری ديگر در جبهه ها شهيد شدند. اينها نشانه اين است که ما ماموريت بزرگی داريم و اين هميشه بايد جلوی چشممان باشد.

رئيس دولت دهم در ادامه با طرح اين پرسش که رمز موفقيت در انجام اين ماموريت کدام است، گفت: من ميخواهم خطاب به خودم اين مطالب را بگويم ولی شايد به درد ديگران هم بخورد. معيار اينکه ما داريم در مسير حرکت می کنيم چيست؟ نمی خواهم پيچيده حرف بزنم، خيلی ساده می گويم؛ معيار در خودمان است.


می خواهيم اعتلای انسانی شکل بگيرد

وی ادامه داد: اين انقلاب شده است که انسان ها به کمال برسند. چه کسی بيشتر از همه شايسته کمال و تعالی است؟ آن کسی که در راس مسئوليت سنگين قرار گرفته است. مگر می شود که کسی خودش را ساقط کند از معيارهای انسانی که ديگران به کمال برسند؟ يا خودش را از راه خدا دور کند که ديگران به راه خدا برسند؛ من گناه کنم تا ديگران هدايت شوند! اين نشدنی است. همه چيز به خود انسان بر می گردد. من فکر می کنم که بزرگترين خسارت انسان اين است که فرصت تعالی در اختيارش قرار گيرد و استفاده نکند. بنده در دولت، شما در مجلس و ديگران در قوه قضائيه ميخواهيم دست در دست هم قرار دهيم که شرايط اعتلای انسان ها را فراهم کنيم، اما اگر خودمان حرکت رو به رشدی نداشته باشيم چطور می توانيم چنين کاری بکنيم؟ اين محال است، اگر کسی هم بگويد دروغ گفته است؛ ذات نايافته از هستی بخش/ کی تواند که شود هستی بخش؟

احمدی نژاد افزود: ما حکومت هستيم و اگر خودمان دائما از نظر آرمانی و روحانی رشد نکنيم، چطور می توانيم فضای رشد در جامعه ايجاد کنيم؟ اصلا حکومت اسلامی آمده است که فضای رشد برای ملت ايجاد کند. اگر من و شما به هم دروغ بگوييم و پنهان کاری و فريب کاری را در دستور کار قرار بدهيم و بر سر رسيدن به قدرت کشمکش داشته باشيم، محال است که آرمان های ما محقق شود.

رئيس جمهور با بيان اينکه بايد در وجود خودمان يک خط کش داشته باشيم و دائما اندازه گيری کنيم، تصريح کرد: هر عمل، سخن و رفتاری که کمک کند به اعتلای "ما"، حتما به اعتلای جامعه کمک خواهد کرد.


به خدا ريشه حل مشکلات فرهنگی در برخورد نيست

رئيس جمهور به مشکلات فرهنگی اشاره کرد و افزود: الان بعضی جاها که ميرويم می گويند ما مشکلات فرهنگی داريم. مشکلات فرهنگی در برخورد نيست؛ به خدا در برخورد نيست. امام با يک نگاهش ايران را متحول کرد و با سه جمله اش همه جوان ها و دل و انديشه هايشان را زير و رو کرد. ما يادمان است که قبل از انقلاب چه بود و بعد از انقلاب چه شد. در حقيقت آن دل الهی امام بود همه را متحول کرد؛ پيامبر نيز همينطور بود؛ يک کلمه می گفت، هم زير و رو می شدند.ما چند بار شنيده ايم که پيامبر جايی نشسته باشند و با افراد جدل کرده باشند تا چيزی را به آنها بقبولانند؟ ايشان يک کلام، يا يک آيه می گفتند و يا يک نگاه يا يک لبخند، تا بر قلب طرف تاثير بگذارد، زيرا پيامبر خودش را با سرعت نور بالا می کشيد، همه رفتارش انسان را متحول می کرد.

احمدی نژاد با بيان اينکه ما بايد بيشتر از بقيه مراقب باشيم، گفت: ملت ها اميد بسته اند؛ حتی اگر هم ملت ها اميد نمی بستند، ما که خودمان ميدانيم روی چه پايه ای ايستاده ايم. وی ادامه داد: چه سرمايه گذاری هنگفتی در طول تاريخ انجام شده است تا اين بساط امروز در جمهوری اسلامی بوجود بيايد.اگر مراقب خودمان باشيم، سياست و اقتصاد و عمران همگی درست خواهند شد، اگر خودمان آباد بشويم.

مبادا من احمدی نژاد بيايم در يک مسئوليت سنگين قرار بگيرم و از لحاظ کرامت انسانی و اعتقادات عقب تر از چهار سال قبل باشم و اين يعنی سقوط، يعنی خسارت جبران ناپذير، يک حسرت ابدی.


رئيس مجلس هم اگر بشويم باز به اندازه رياست جمهوری نيستيم!

رئيس جمهور اين عنوان ها و مقام ها را پوچ و بی ارزش دانست و اظهار داشت: هيچ چيز در اين عنوان ها نيست. آيا برای من و شمايی که اينجا نشسته ايم بالاتر از رياست جمهوری مقامی هم هست؟ رئيس مجلس هم اگر بشويم، باز به اندازه رياست جمهوری نيستيم. زيرا رئيس جمهور بعد از مقام معظم رهبری بالاترين مقام رسمی کشور است و نماد يک ملت است و اگر اين در جهت تعالی انسان، در جهت اجرای عدالت و پاکی و احقاق حقوق ملت نباشد، خسر دنيال و الآخرت.

احمدی نژاد ادامه داد: امام چقدر زيبا فرمود و بعد هم رهبری فرمودند که ما نوکر مردميم. بخدا نوکری مردم بالاترين مقام در اين عالم هستی است.اميرالمومنين تمام وجودش خدمت به ملت بود.


رئيس بازرسی کل کشور هم که هی راه ميرود و به دولت فحش می دهد!

رئيس دولت دهم با تاکيد مجدد بر اين که اين عنوان ها هيچ ارزشی ندارد، خطاب به نمايندگان مجلس شورای اسلامی گفت: اين تذکر بخصوص برای مجلس است.چرا می گويم مجلس؟ بالاخره دولت، علاوه بر اينکه ملت بر آن نظارت می کند، بيش از ده سازمان نيز بر آن نظارت می کنند؛ بازرسی کل کشور، ديوان محاسبات، ديوان عدالت، دستگاه قضايی، هيئت رئيسه و الی ماشا الله. رئيس بازرسی کل کشور هم که هی راه ميرود و به دولت فحش می دهد! اما کسی جز خدای متعال بر مجلس نظارت نمی کند. بهر حال در قانون اساسی ما آمده که کسی بر مجلس نظارت ندارد؛ شايد هم اين نقص است.


ما می توانيم يک حرف بزنيم و بازار را بهم بريزيم

وی ادامه داد: هم من بايد مراقب باشم و هم شما. ما در جايی آمده ايم که شيطان می آيد خيمه می زند. زيرا اين هم قدرت است و هم فرصت. ما می توانيم يک حرف بزنيم و بازار را بهم بريزيم و تصميم بگيريم هر طرف که ميخواهيم برود. به همين دليل اينجا خطر خيلی زياد است. احمدی نژاد با اشاره به اينکه همه ما مسئول هستيم، بيان داشت: خدا روزی را نيارد که مردمی که ما را انتخاب کدره اند بگويند، حيف، چی می خواستيم و چی شد!


ملت در راس امور هستند!

وی با بيان اينکه ملت در راس امور هستند، گفت: اينکه برخی می گويند ما نماينده ملت هستيم، بايد گفت همه ما نماينده ملت هستيم. بالاخره نماينده ترين نماينده های ملت، رئيس جمهور است ولی من می گويم بنده نوکر ملت و کوچک همه شماها هم هستم.

وی ادامه داد: مسئله اصلی اينها نيست؛ ما بايد بايستيم کنار هم و به هم کمک بدهيم. خدا نگذرد از آنهايی که باندبازی را وارد عرصه انقلاب کردند. يادمان رفته که يک روزی به افراد می آمدند و می گفتند بيا مسئوليت بپذير و افراد نمی پذيرفتند و می گفتند فلانی بهتر از بنده است. به بسياری از جمله همين آقای ثمره گفتند بيا فلان مسئوليت را بگير، می گفتند فعلا بايد برويم به جبهه، خدمت بسيجی ها. به بسياری حقوق می دادند ولی نمی گرفتند، اما حالا ببينيم کجا ايستاده ايم؛ دولت بودجه تصويب می کند و مجلس هم برای خودش و در اين وسط ملت هم بی خيال!


بايد تعصب ولايت را داشته باشيم

رئيس جمهور انتظار ملت ايران از مسئولان را انجام عمل انقلابی عنوان کرد و افزود: نه من بايد تعصب دولت داشته باشم و نه شما تعصب مجلس.بايد تعصب حق را داشته باشم، بايد تعصب انقلاب را داشته باشيم، تعصب خدا و پيغمبر را داشته باشيم، تعصب امام زمان را داشته باشيم، تعصب ولايت را بايد داشته باشيم.


اين بودجه پس فردا منتشر شود؛ والله من بايد سرم را از خجالت بايد بيارم پائين

احمدی نژاد در ادامه گفت: ملت از همه چيزش گذشته است و به خدا بد است اين بودجه مصوب سال ۱۳۹۱ پس فردا منتشر شود؛ والله من بايد سرم را از خجالت بايد بيارم پائين. فلان نهاد ۳۰ کارمند دارد، ۳۰ ميليارد بودجه اش است و آن يکی ۵۰۰ کارمند دارد، ۵۰۰ ميليارد بودجه دارد، بدون اينکه خدماتی به مردم بدهند؛ نه می خواهد جاده ای بسازد و نه مدرسه ای و فقط همين طوری برای خودمان می نويسيم.بی خيال بيت المال؛امان از بين المالی که اميرالمومنين با برادرش اينگونه رفتار کرد. ولی ما همينطوری بی خيال می نويسيم و بعد هم توجيه داريم که تصويب شده است.

رئيس دولت با توصيه مجدد در مراقبت از اعمال و رفتارمان در اين مسند گفت: همه اينها ثبت می شود و با ما تا ابديت همراه خواهد بود.


بعضی مسائل را نمی توانيم بگوييم

احمدی نژاد با اشاره به اينکه بايد امروز به دنيا يک الگو بدهيم، اظهار داشت: بياييم خودمان به آن چيزی که در اين ۳۳ سال ساخته ايم نگاهی بياندازيم و ببينيم که تا چه ميزان برای ديگر ملت ها جاذبه دارد و يا اصلا برای خودمان هم جذاب است و يا ميخواهيم اصلاحش کنيم؟ رئيس چمهور ادامه داد: بعضی مسائل را که هم شما می دانيد و هم ما، نمی توانيم بگوييم که اگر بيان شود دنيا می ريزد بر سر ملت ما و البته تحملش نيز بسيار سخت است. در جمهوری اسلامی که بايد مظهر عدالت، خدا و پيغمبر باشد انسان اين گوشه و کنار چيزهايی می شوند که باور کردنش سخت است.به همين دليل من و شما بايد مراقب باشيم و اگر جايی بی عدالتی ديديم، بايد بايستيم، حتی اگر مخالف و دشمن ما دارد ادعای عدالت می کند، زيرا ما تعهد داديم که اينگونه عمل کنيم.


سريع فرياد می آوردند نظام!

وی افرود: توجيهاتی از ابتدای دوره انقلاب درست که در مقاطعی نمی شد به يک بخش دار هم گفت بالای چشمت ابرو است! چه برسد به بالاتر از آن، زيرا سريع فرياد می آوردند نظام! اما نظام بر عدالت و ايمان ادامه پيدا می کند. والله نمی شود ظاهرش را درست کنيم ولی داخلش خراب باشد و اينجاست که من و شما ماموريم که داخلش را درست کنيم.

رئيس جمهور ادامه داد: حالا باز من و شما فردا می رويم سر کار و آنقدر در کار خبر، حديث و جو و سر و صدا می شونيم که حد ندارد. رسانه ها هم ماشالله کم نداريم؛ هر کدام از رسانه ها در جمهوری اسلامی آزادتر از آزاد هستند. فکر نمی کنند برخی که سخن گفتن خودش عمل است ، تعهد آور است و نمی شود به هر کسی تهمت و افترا بزنی و دروغ بگوييم. يک خبری شنيده ايم و بررسی نکرده منتشرش می کنيم.


گزارش خلاف واقع دادند

رئيس جمهور در ادامه به بيان نمونه ای پرداخت و اظهار داشت: هفته قبل يکی از کميسيون های مجلس گزارشی درباره پول بانک مرکزی و شب عيد خواند واقعلا خلاف بود. هر سال دولت اين مصوبه را دارد و قانون بودجه است و دولت به بانک مرکزی دستور می دهد که اين مقداری را که تصويب کرده اند شما بايد بدهيد. اين روال هر سال است. اما اين را دولت سری تصويب می کند، زيرا دشمن با اين استدلال که بانک مرکزی زير نظر دولت است، به دنبال تحريم بانک مرکزی است و دولت هم تلاش دارد که هيچ سندی ندهد که بانک مرکزی زير نظر من است. ولی يک برادر عزيزی حرف دو نفر مخالف را می شنود و يک سندی دستش می آيد و بدون آنکه حرف ما را بشنود، آن را منتشر می کند و بعد آقای حسينی و بهمنی بايد کلی سفر بروند واين و آن را ببينند که بگويند اين نيست.

احمدی نژاد با بيان اينکه هيچ فاصله ای ميان دولت و مجلس نيست، گفت:اين دولت راه را باز کرد و نماينده ها را آورد در دولت.کاری که قبل از اين هيچ کس انجام نداده بود؛ ما گفتيم بياييد در جلسه دولت بنشينيم و حرف بزنيم.در دولت های قبل يک نماينده اگر می خواست يک وزير را ببيند بايد می رفت پشت دفترش می نشست و منتظر می ماند.

رئيس جمهور با تبريک مجدد به نماينده های منتخب، گفت:تبريک می گويم به شما که خداوند متعال به واسطه مردم، يک فرصت بالتری در اختيار شما قرار داد که اين خيلی شکر دارد، گرچه در جمهوری اسلامی انسان هر چايی باشد، فرصت خدمت دارد.ما نبايد بگذاريم اخلاق سرمايه داری، اخلاق فاسد دموکراسی غرب که يک دروغ بزرگ است، خدايی نکرده بياييد در قالب انقلاب، در کشور انقلاب خود را نشان دهد.ما آمده ايم بساط دنيا را بهم بريزيم و بعد خودمان شکل آنها بشويم و حتی در بعضی جاها جلوتر از آنها؟!


نظام ولايت فقيه نظام دعوت به امام زمان‌ع است

احمدی نژاد گت: اين کشور صاحب دارد.؛ اين انقلاب صاحب دارد؛ اين حرف های امام است که می گويم. بيش از ۳۰۰ بار امام فرمودند اين کشور صاحب دارد و هر اتفاقی افتاد امام گفتند از ناحيه کس ديگری است. ما ارباب داريم و ما را آورده سر کار با خدمت به مردم، اجرای عدالت و عشق به ارزش ها تا مقدمه آمدن او را فراهم کنيم.اصلا نظام ولايت فقيه دعوت به امام زمان است و اگر اين را از نظام بگيری ديگر چيزی از آن باقی نمی ماند. عظمتن جمهوری اسلامی به آينده ای است که دارد در برابر بشريت ترسيم می کند.

احمدی نژاد در پايان با بيان اينکه می خواهم يک شوخی هم با شما بکنم، اظهار داشت:ای کاش مجلس همين جا می ماند. اينجا همه به هم نزديک تر صميمی تر بودند. حالا همه رفتند زير آن هرم بزرگ! و ۲۰۰ ميليارد تومان امسال بودجه گذاشته اند برای کار عمرانی مجلس،! خدا بده برکت! ۱۳۵ ميليارد هم گذاشنه اند برای دفاتر نماينده ها! نفری ۴۵۰ ميليون تومان! خدا به داد همه ما برسد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016