چهارشنبه 17 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين رونقی ملکی وارد اعتصاب خشک شد

f.ghazi(at)roozonline.com

فرشته قاضی ـ روز آنلاين ـ پدر حسين رونقی ملکی در مصاحبه با "روز" از اعتصاب خشک فرزندش خبر داده و از دادستان تهران خواسته که کارشناس پرونده (بازجو) پسرش را از او دور کند و دستور دهد اين زندانی سياسی زير نظر دادستان درمان شود.

احمد رونقی ملکی گفت که روز گذشته بازجوی حسين در بيمارستان حضور يافته و با انتقال او به اتاقی ديگر در همان بيمارستان، امکان ملاقات و ارتباط با خانواده رااز او گرفته است.

حسين رونقی ملکی، فعال حقوق بشر و وبلاگ نويس جوان از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شده. او ۲۲ آذر ۸۸ در خانه اش در شهرستان ملکان بازداشت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در زندان کليه های او آسيب ديده و ۵ بار تحت عمل جراحی قرار گرفته. با اين حال و به گفته پدرش در حال حاضر يک کليه حسين به طور کامل و يک کليه ديگرش ۲۰ درصد از بين رفته است. اين زندانی تاکنون اجازه يک روز مرخصی را نيز نداشته و وضعيت جسمانی اش روز به روز وخيم تر می شود.

آقای رونقی ملکی که در حال حاضر در اعتصاب غذا به سر می برد از روز يکشنبه به بيمارستان منتقل شده، اما برخی گزارش ها حکايت از اين دارد که درمان اين زندانی سياسی به دليل ممانعت او شروع نشده است.

احمد رونقی ملکی، پدر حسين شب گذشته در مصاحبه با "روز" گفت که پسرش دست به اعتصاب خشک زده است.

او توضيح داد: کارشناس پرونده حسين آمد بيمارستان و او را به اتاق ديگری منتقل کرد که ما نميدانيم کجاست و در چه شرايطی است. او به حسين گفت که به هيچ عنوان مرخصی استعلاجی نميدهيم مگر اينکه قبول کنی و بگويی که از بيگانگان پول گرفته ای و... اين بازجو همان است که پرونده حسين دستش بوده و به او اتهامات گوناگون زده و فشار می آورد که حسين مصاحبه کند. او ديروز هم به حسين گفته در صورتی مرخصی ميدهد که مصاحبه تلويزيونی کند. من آنجا بودم و اعتراض کردم که زد توی سينه ام و دستور داد مرا بيرون کنند. آخرين حرفی هم که از حسين شنيدم اين بود که گفت دست به اعتصاب خشک ميز.ديگر از او خبر ندارم.

پدر حسين رونقی ملکی افزود: مسئول اعتصاب خشک پسرم، بازجوی اوست.اگر پسرم بميرد يا هر اتفاقی برای او بيفتد مسئوليت اش با بازجو است. من از آقای دادستان درخواست رسيدگی دارم. از آقای جعفری دولت آبادی ميخواهم که امنيت پسرم و خانواده ام را تامين کند. ما با اين اين بازجو هيچ امنيتی نداريم؛ او شخصا مرا تهديد کرده. آن همه اتهام به پسر من زد برايش پرونده سازی کرد و هيچ وقت هم مدرکی رو نکرد، اکنون آمده بيمارستان و ما را بيرون ميکند و پسرم را به اتاق ديگری می برد. ما فقط خواستار اين هستيم که شخص دادستان سريعا جلوی رفتارهای غير قانونی بازجوی پسرم را بگيرد. از رئيس قوه قضائيه، مقامات قضايی و رهبر انقلاب هم ميخواهم اين مساله را رسيدگی کنند و فردی را که باعث شده زير شکنجه کليه های پسرم از بين بروداز او دور کنند.

آقای رونقی ملکی می گويد که شب گذشته نامه ای نوشته و به دفتر دادستان تهران ارائه داده :شبانه نامه را دادم دفتر اقای دادستان و درخواست کردم کمک کند.خواستم شرايط طوری فراهم شود که پسرم درمان شود. الان پسرم را از دست ماموران زندان گرفته اند و در دست نيروهای سپاه است به ما هم گفتند حق ملاقات نداريم. من پسرم را سالم تحويل داده ام وميخواهم سالم هم او را تحويل دهند.

پدر رونقی‌ملکی پيش از اين درباره علت ندادن اجازه استفاده از مرخصی به فرزند خود٬ ‌گفته بود: ميخواهند حسين مصاحبه تلويزيونی و عليه خود اعتراف کند اما حسين به هيچ عنوان حاضر به چنين چيزی نيست. بعد می گويند اگر مرخصی دهيم حسين به خارج فرار ميکند بارها به آنها گفته ام، الان باز هم می گويم پسر من اگر اهل فرار بود دست شما نمی افتاد. پسر من اين همه هزينه ميدهد به عشق کشورش و برای کشورش. او به هيچ وجه خاک کشورش را ترک نميکند. حسين جانش را برای همين خاک ميدهد اما از اين خاک نمی رود.

مادر وی نيزگفته بود: حسين چند بارجراحی شده، هر بار هم به زندان بازگشته. نه کسی هست به او برسد نه وضعيت زندان طوری است که او بتواند مداوا را ادامه دهد و استراحت کند. متاسفانه وضعيت اش اصلا خوب نيست و من خيلی نگران ام. رفتيم دادستانی و باز درخواست مرخصی کرديم گفتند دادستان نامه ای به سپاه نوشته ولی هنوز جوابی نيامده. پزشکان حسين نامه نوشته بودند که حسين نياز به مرخصی دارد و وضعيت زندان برای او مساعد نيست، پزشکی قانونی هم تاييد کرده بود اکنون هم دادستان نامه نوشته اما باز هم خبری نيست. بازجويان حسين و قاضی پيرعباسی مخالفت ميکنند. نميدانم ديگر چه ميخواهند و به چی راضی می شوند؛ به اينکه حسين در زندان از بين برود؟

حسين رونقی ملکی در حال حاضر در بيمارستان هاشمی نژاد تهران بستری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016