پنجشنبه 18 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال به دموکراسی‌خواهان ايران: بازتاب صدای ياری‌خواهی مردم سوريه باشيد


گروه دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال‌ دانشگاه‌های ايران در نامه‌ای خطاب به دموکراسی‌خواهان ايران، از آنها خواسته که «فرياد ياری‌خواهی مردم تحت ستم سوريه را بشنوند و هم‌گام با آن‌ها، خواستار دخالت فوری جامعه جهانی در اين کشور شوند».

اين گروه سياسی-دانشجويی، در بيانيه خود با اشاره به سکوت و انفعال جامعه‌ی جهانی در برابر کشتار بيش از ۱۳ هزار نفر از مردم سوريه در شانزده ماه گذشته، قتل‌عام بيش از صد نفر از مردم در «حوله»، شامل ده‌ها زن و کودک را که روز گذشته (چهارشنبه ۱۷ خرداد) در «القبير» تکرار شده است، پاسخ دولت سوريه به اين انفعال و سکوت دانسته‌اند.

دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال در بيانيه‌ی خود، صراحتا خواهان مداخله‌ی فوری جامعه‌ی جهانی برای پايان دادن به اين کشتارها شده‌اند و از اپوزيسيون ايران نيز خواسته‌اند که در بازتاب اين درخواست مردم سوريه با آنها هم‌صدا شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بامدادخبر، متن نامه‌ی دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال ايران به «دموکراسی‌خواهان ايران» به شرح زير است:

ده‌ها هزار آواره، هزاران زندانی سياسی، شهرهايی که بمباران می‌شوند و مردمی که مقاومت می‌کنند، تصويری است که انقلاب سوريه به جهان مخابره می‌کند. فاجعه رقم خورده است. بيش از سيزده هزار کشته در شانزده ماه مقاومت ملت سوريه که با سکوت و انفعال جامعه جهانی همراهی شده است.

اين در حالی است که دولت سوريه طرح صلح کوفی عنان را نيز به عنوان «تنها طرحی که در دست است» همچون پيشنهاد‌های پيشين به فرصتی برای قتل‌عام سوری‌ها بدل کرده و ارتشی را که بايد نگاه‌بان جان و امنيت مردم باشد، به جان مردم انداخته است؛ و هم‌زمان دست شبه‌نظاميان “شبيحه” را برای انجام بی‌رحمانه‌ترين جنايت‌ها باز می‌گذارد.

اگر امروز رژيم اسد جسارت آن را يافته که کشتار هولناک «حوله» را -که بدون ترديد يکی از دلخراش‌ترين موارد جنايت عليه بشريت می‌باشد- به فاصله کمتر از دو هفته در «الکبير» تکرار کند، علتش را بايد در سکوت و انفعال جامعه جهانی دانست. سکوتی که مدت‌هاست می‌تواند چون سندی دال بر سقوط اخلاقی انسان به کار گرفته شود.

اينک وضعيت اضطراری سوريه، هر فرد، گروه يا جريانی را اخلاقا موظف می‌دارد که تا حد توانِ خود برای پايان دادن به اين «کشتار» تلاش کند؛ در اين ميان خدشه دار شدن چهره ايران و ايرانی به واسطه حمايت دولت ايران از رژيم خون‌خوار بشار اسد، وظيفه اپوزيسيون ايران را برای پی‌گيری خواست مداخله فوری جامعه جهانی برای پايان دادن به قتل‌عام مردم بی‌دفاع سوريه سنگين‌تر می‌سازد.

ما دانشجويان و دانش آموختگان ليبرال دانشگاههای ايران از تمام دموکراسی‌خواهان ايرانی می‌خواهيم که فرياد ياری‌خواهی مردم تحت ستم سوريه را بشنوند و هم‌گام با آن‌ها، خواستار دخالت فوری جامعه جهانی در اين کشور شوند و تمام توان خود را برای تحقق اين مهم به کار گيرند تا با برکناری دولت اسد، آوارگی٬‍‍ شکنجه٬ کشتار و جنايت عليه بشريت در سوريه متوقف شود.

ما اميدواريم که با سقوط بشار اسد و تحت نظارت نهادهای بين‌المللی بر روند گذار به دموکراسی و تضمين حفط تماميت ارضی سوريه، حکومتی مبتنی بر دموکراسی و حقوق بشر در اين کشور برقرار شود که نسبت به همه‌ی گروه‌ها، اقوام و عقايد مختلف در اين کشور بی‌طرف باشد.

دانشجويان و دانش‌آموختگان ليبرال‌ دانشگاه‌های ايران
هجدهم خردادماه هزار و سيصد و نود و يک


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016