شنبه 20 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحویل جسد محمد مهدی زالیه، زندانی سياسی و برگزاری مراسم ختم

خبرگزاری هرانا - جسد سید محمد مهدی زالیه نقشبندیان زندانی سیاسی که ۴ روز پیش در بیمارستان رجایی کرج درگذشت تحویل خانواده‌اش شد و مراسم ختم وی در سنندج برگزار گردید.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جسد سید محمد مهدی زالیه نقشبندیان زندانی سیاسی کرد که ۴ روز پیش در بیمارستان رجایی کرج درگذشت تحویل خانواده‌اش شد و پنجشنبه ۱۸ خرداد مراسم ختم وی در سنندج برگزار گردید.

سید محمد مهدی زالیه نقشبندیان زندانی سیاسی کرد که نزدیک به ۲۰ سال را در زندان سپری کرده بود، در حالی در بیمارستان رجایی کرج درگذشت که مدت‌ها از مشکلات ریوی و کلیوی رنج می‌برد و مسئولین هیچ اقدامی برای درمان وی صورت نداده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد مهدی زالیه پیش‌تر در ماه آبان به دلیل وخامت وضعیت جسمی و بیهوشی به بیمارستان رجایی کرج منتقل شده بود، ولی مسئولین زندان اجازه بستری شدن وی را صادر نکردند.

یکی از بستگان محمد مهدی زالیه در گفتگو با هرانا گفت: «پزشکی قانونی جسد وی را به ما تحویل داد. در حالی که بر طبق گزارش پزشکی قانونی مرگ مهدی بر اثر مشکلات ریوی و عفونت شدید بوده است. مهدی هر دو کلیه‌اش را از دست داده بود، وی در تمام مدتی که در بهداری زندان و بیمارستان رجایی بود، در کما بسر می‌برد.»

گفتنی‌ست، محمد مهدی زالیه که مجروح شیمیایی جنگ ایران و عراق نیز می‌باشد در بهار سال ۱۳۷۱ به اتهام ارتباط با احزاب مخالف نظام بازداشت و ۲۴ ماه که اکثر آن را در سلول انفرادی بوده در اداره اطلاعات مهاباد سپری می‌کند. محمد مهدی زالیه بعد از بازداشتگاه اداره اطلاعات مهاباد به زندان ارومیه منتقل می‌شود و سال ۱۳۷۳ از سوی قاضی جلیل‌زاده به اعدام محکوم می‌شود.

حبس وی در سال ۱۳۸۱ از اعدام به ابد تقلیل پیدا می‌کند.

۱۲ آذر سال ۱۳۸۶ محمد مهدی زالیه از زندان ارومیه به زندان رجایی شهر کرج بند ۶ منتقل می‌شود. و تا یک سال و نیم پیش که به همراه تمامی زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به بند ۱۲ منتقل می‌شود در این بند می‌ماند.

لازم به یاد آوریست محمد مهدی زالیه با وجودی که از ناراحتی شدید ریه بدلیل مصدومیت شیمیایی رنج می‌برد و از یک سال و نیم پیش وضع جسمیش رو به وخامت گرایید هیچ‌گاه با درمان مناسب و کافی برای وی موافقت نشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016