سه شنبه 23 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله مأموران زندان به بند ۳۵۰ اوين

ندای سبز آزادی ـ درپی جلوگيری ماموران زندان از برگزاری مراسم نخستين سالگرد شهادت هدی صابر توسط توسط زندانيان سياسی، گارد ويژه زندان اوين شش زندانی سياسی را به انفرادی منتقل کرده است.

بنا به گزارش رسيده به ندای سبز آزادی، اين شش زندانی سياسی، بهمن احمدی امويی، سعيد جلالی‌فر، سعيد متين‌پور، آرش سقر، فرشادقربان‌پور و جواد عليخانی هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران زندان امروز، مراسم شهيد صابر را با قطع‌کردن برق بند نيمه‌کاره گذاشتند و پس از آن که تلاش کردند زندانيان را به اجبار به اتاق ها بفرستند، فضای بند متشنج شد.

اين تنش ها از زمانی در بند زندانيان سياسی اوج گرفت که تعدادی از زندانيان بند ۳۵۰ به مناسبت ايام سومين سالگرد آغاز جنبش اعتراضی ملت ايران و اولين سالگرد شهادت هدی صابر در روزهای گذشته به نشانه اعتراض، از حضور در برنامه آمارگيری صبحگاهی در اين بند که روزانه از سوی مسئولان زندان اوين انجام می شود سر باز زده اند.

وبسايت "ادوارنيوز" گزارش داده که اين زندانيان سياسی در روزهای گذشته به جای شرکت در برنامه آمارگيری، در راس ساعت هشت صبح با حضور در محوطه هواخوری بند ۳۵۰ زندان اوين، به خواندن سرود "يار دبستانی من" و "ای ايران" و سردادن شعارهايی که در ايام اعتراضات خيابانی جنبش سبز از سوی مردم سر داده می شد پرداختند.

هم‌چنين خبرهايی دريافتی حاکی است امروز (دوشنبه، ۲۳ خرداد ۹۱) تمامی زندانيان سياسی بند ۳۵۰ به منظور پاسداشت شهيد هدی صابر دست به روزه سياسی زدند و ضمن آن به نشانه اعتراض به افزايش محدوديت ها و اعمال فشارهای روانی از سوی دستگاه قضايی و نهادهای امنيتی بر زندانيان از حضور در سالن ملاقات و ديدار با خانواده های خود خودداری کردند.

اين درحالی است که دوشنبه هفته قبل و در سال روز تولد امام علی (ع) و گرامی داشت روز پدر، به بهانه تعطيلی امکان ملاقات از زندانيان سلب شده و مسئولان زندان حتی به زندانيان اجازه "تماس تلفنی" با خانواده خود را هم نداده اند.

از جمله زندانيانی که امروز در اين حرکت اعتراضی شرکت داشته اند، می توان به ابوالفضل قديانی، محسن ميردامادی، عبدالله مومنی، سيد عليرضا بهشتی شيرازی، فيض الله عرب سرخی، مجيد اسدی، عليرضا رجايی، عماد بهاور، بهمن احمدی امويی، محمد فريد طاهری قزوينی، عطا، خسروی، معزی ، نظری، اميرخسرو دليرثانی، رضا بنی تبار، سيامک قادری، جعفر گنجی، محمد داوری، مزدک علی نظری، جواد عليخانی، مصطفی نيلی و مهدی خدايی و محمد رضا مقيسه اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016