چهارشنبه 24 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سیاوش حاتم برای اجرای حکمی که از آن خبر نداشت راهی زندان شد

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ سیاوش حاتم، فعال دانشجویی صبح امروز ۲۳ خرداد ماه توسط ۴ مامور امنیتی در منزلش بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. او برای گذراندن حکم یکسال و ۴ ماه حبسش به زندان برده شد. جدای از حکم چهار ماهه، آقای حاتم درخصوص پرونده ای که منجر به صدور حکم یک ساله اش شد اطلاعی نداشته و دادگاه درحالی حکم را صادر کرده است که او و وکیلش فرصتی برای دفاع از خود نداشته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از دوستان سیاوش حاتم به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که وی با دو حکم مواجه است: « اولی ۴ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاقه که شعبه ۲۶ صادر کرد که پرونده اش در رابطه با همان بازداشتی بود که سال ۸۹ داشت. برای این پرونده سیاوش و وکیلش احضار شدند و در جلسه دادگاه شعبه ۲۶ به ریاست قاضی پیرعباس ازخود دفاع کردند و این حکم ۴ماه و ۷۴ ضربه شلاق هم هم بدوی بوده و هنوز نتیجه تجدید نظر به سیاوش و وکیلش ابلاغ نشده است.» او افزود: «نکته تامل برانگیر حکم یک سال است که توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه صادر شده و اساسا سیاوش و وکیلش از طرح پرونده ، تشکیل دادگاه و حکم بی خبر بودن و هیچ امکان دفاعی نداشتن و صرفا نیروهای امنیتی گفته اند دو تا حکمه که با هم اجرا میشه و مجموعا ۱۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق.»

محمود حاتم، پدر این فعال دانشجویی با اظهار اینکه بارها ماموران امنیتی به منزل شان می رفتند و با سیاوش صحبت می کردند به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« چندین بار ماموران به منزل ما آمده بودند و با سیاوش حرف زده بودند، اینکه چه می گفتند من خبر ندارم، فقط می دانم که می خواستند سیاوش هیچ فعالیتی نداشته باشد. امروز صبح هم که آمدند فکر کردیم مثل بارهای قبل کمی صحبت می کنند و می روند اما این بار حکم جلب سیاوش را داشتند و او را با خود بردند.»

سیاوش حاتم، دانشجو و دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه بوعلی همدان در تاریخ ۲۵ خرداد سال ۱۳۸۸ بازداشت و یکماه پس از حبس با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. او چندی بعد به درخواست ماموران امنیتی از دانشگاه بوعلی همدان به دانشگاه شهید بهشتی منتقل شد. او در آذر ماه سال ۱۳۸۹ نیز در جلسه رسمی امتحان در دانشگاه شهید بهشتی توسط ماموران وزارت اطلاعات قبل از شروع امتحان بازداشت شد. او به اتهام شرکت در تجمعات غیر قانونی و تبلیغ علیه نظام به یکسال و۴ ماه حبس محکوم شد.

محمود حاتم با اظهار اینکه نسبت به این حکم معترض است و تصمیم به شکایت دارد، گفت:« به ما می گفتند که او به اتهام شرکت در تجمعات غیر قانونی متهم است اما او اصلا در هیچ کدام از تجمعات بازداشت نشده بود، بازداشت او در منزل بوده و یا در دانشگاه. کدام تجمع؟ ما همین امروز می خواهیم برای انتقال پسرمان به زندان و چنین حکمی شکایت کنیم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016