چهارشنبه 24 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تعطيلی ۱۷ کارخانه موليبدن و بيکاری ۱۷۰۰ کارگر


کلمه ـ در نامه‌ای از سوی رئيس هيات مديره انجمن توليدکنندگان و صادرکنندگان موليبدن به احمدی نژاد آمده است: باستحضار می‌رساند توليد‌کنندگان مشتقات موليبدن از جمله توليد‌کنندگانی هستند که با توجه به طبيعت صادراتی محصولات خود که به بيش از ۹۵ درصد توليد آنان می‌رسد در معرض بيشترين آسيب از جانب تحريم‌های ناجوانمردانه و يک طرفه استعمار غرب بوده و با اين وجود با تمام توان و با پذيرفتن سختی‌های موجود تلاش خود را برای استمرار توليد و صادرات محصولات خود داشته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، در ادامه اين نامه آمده است: متاسفانه طی يک ماه گذشته شرکت ملی صنايع مس ايران که توليد‌کننده انحصاری ماده اوليه مصرف اين صنعت می‌باشد اقدام به گران نمودن اين ماده اوليه در بورس کالا نموده است و عليرغم توصيه مسئولين محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمايت از توليد‌کنندگان و مصرف‌کندگان و بورس کالای ايران نسبت به کاهش نرخ کالا اقدام ننموده است و موجب گرديده تا وجه اقتصادی توليد در اين صنعت به زيان تبديل شده و عملا شرکت‌های فعال در اين امر توليد مشتقات موليبدن به دليل گرانی مواد اوليه و عدم توجيه اقتصادی توليد از خريد ماده اوليه مورد نياز خود خودداری نموده و در تعطيلی بسر برند.

بر اين اساس مطرح شده؛ مکاتبات صورت گرفته طی يک ماه گذشته و انعکاس موضوع به مراجع ذيربط و عدم پاسخگويی آنان که موجب تعطيلی کامل ۱۷ کارخانه با اشتغال ۱۷۰۰ کارگر از اين صنعت گرديده است دليل ارسال اين نامه و تصديع جنابعالی می‌باشد. در سالی که مزين به عنوان توليد داخلی، حمايت از کار و سرمايه ايرانی می‌باشد و عدالت و مهر پروری شعار آن دولت محترم می‌باشد شاهد هستيم که شرکتی با دسترسی به انفعال و استفاده از يارانه‌های دولتی در قالب انرژی و … انتظار دارد ماده اوليه توليدی خود را در تهران به قيمت تعيين شده در اروپا و با نرخ ارز بازار آزاد و به صورت نقدی به فروش برساند و توليد‌کنندگان با قبول تمام ريسک‌های موجود در قالب تغييرات نرخ ارز آزاد، تغييرات قيمت جهانی موليبدن، تأخير در دريافت پول (حداقل ۳ ماه) و ريسک جابجايی و ارز و … با شرايط يک طرفه تعيين شده آنان اقدام به خريد ماده اوليه کنند.

نصيری در اين نامه تصريح کرد: از جنابعالی تقاضا دارد دستور فرماييد تا هر چه سريعتر با رسيدگی به اين موضوع از تعطيلی بيشتر واحدهای توليدی جلوگيری بعمل آمده و به هر نحوی که صلاح می‌دانيد ضرر و زيان ناشی از عرضه گران اين ماده اوليه که منجر به تعطيلی ۱۷ واحد توليدی گشته است، جبران گردد. با مرور اقدامات انجام شده طی يک ماه اخير اطمينان دارد تنها دستور رسيدگی فوری جنابعالی می‌تواند اين مشکل را مرتفع سازد چرا که در پيگيری‌های به عمل آمده، يک روز دفتر بازرسی جنابعالی را توصيه کننده گران شدن اين ماده اوليه معرفی می‌کنند و روز ديگر بازرسی کل کشور را و روز ديگر نهاده‌های نظارتی کشور را. اميدوار است دستور رسيدگی فوری جنابعالی تحريم داخلی اعمال شده توسط تأمين کننده انحصاری ماده اوليه مورد نياز اين صنعت رفع نمايد و زمينه ادامه توليد و فعال شدن کارخانجات را فراهم سازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016