پنجشنبه 25 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيرين عبادی به احمد شهيد در خصوص حکم عبدالفتاح سلطانی نامه نوشت

کانون مدافعان حقوق بشر ـ شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل و رييس کانون مدافعان حقوق بشر در نامه ای به احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل برای حقوق بشر در ايران در خصوص حکم دادگاه تجديد نظر عبدالفتاح سلطانی، وکيل دادگستری و عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر توضيحاتی را ارائه کرد.
بر اساس اطلاعات واصله توسط خانواده عبدالفتاح سلطانی، دادگاه تجديد نظر، اين فعال حقوق بشر را به ۱۳ سال حبس در تبعيد (زندان برازجان ) محکوم کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم عبادی در اين نامه از آقای شهيد خواسته است به هر شيوه ممکن نسبت به حکم صادره برای آقای سلطانی اعتراض کرده و از دولت ايران بخواهد که استقلال قوه قضاييه را حفظ و ازدخالت مامورين امنيتی در امر دادرسی جلوگيری کند.
رو نوشت اين نامه برای ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در بازداشت های خود سرانه، گزارشگر سازمان ملل متحد در وضعيت مدافعان حقوق بشر و کانون بين الملی وکلا جهت اقدام مقتضی ارائه شده است. متن کامل نامه شيرين عبادی که در تاريخ ۱۰ جون ۲۰۱۲ برای احمد شهيد ارسال شده، به شرح زير است:
جناب دکتر احمد شهيد
گزارشگر ويژه سازمان ملل برای حقوق بشر در ايران
احتراما به استحضار می رساند طبق اطلاعات واصله از خانواده آقای سلطانی، دادگاه تجديد نظر ايشان را به ۱۳ سال حبس در تبعيد (زندان برازجان ) محکوم کرده است. تائيد اين حکم درحالی صورت گرفته که آقای سلطانی از يک دادرسی عادلانه محروم بوده و اساسا حبس در تبعيد نيز در قوانين ايران پيش بينی نشده است. مامورين امنيتی مجددا به آقای سلطانی پيشنهاد کرده اند که برای جلوگيری از اعزام ايشان به حبس در تبعيد بايد توبه نامه بنويسد و عليه خودش و کانون مدافعان حقوق بشر صحبت کند که آقای سلطانی قبول نکرده اند. با اين ترتيب در آتيه نزديک يکی از ارزشمند ترين وکلای ايران و يکی از شناخته ترين مدافعان حقوق بشر برای گذراندن ۱۳ سال حبس به زندان برازجان منتقل خواهد شد. برازجان شهری است دوراز تهران که حتی زندان آن فاقد امکانات اندک زندان های تهران است. با اين ترتيب خانواده آقای سلطانی که ساکن تهران هستند برای يک ملاقات نيم ساعته بايد صدها کيلومتر سفر کرده و ساعت ها در راه باشند. اين شيوه برخورد ظلم مضاعف به آقای سلطانی و خانواده ايشان است.
خواهشمندم به هر شيوه ممکن نسبت به حکم صادره اعتراض کرده و از دولت ايران بخواهيد که استقلال قوه قضاييه را حفظ کند و ازدخالت مامورين امنيتی در امر دادرسی جلوگيری نمايد.
با احترام
شيرين عبادی
۱۰ جون ۲۰۱۲

سر کار خانم پيلای، کميسر عالی حقوق بشر؛
گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در بازداشت های خود سرانه؛
گزارشگر محترم سازمان ملل متحد در وضعيت مدافعان حقوق بشر
کانون بين المللی وکلا جهت اقدام مقتضی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016