سه شنبه 23 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خودداری عبدالفتاح سلطانی از انتقال به بیمارستان با دستبند

عبدالفتاح سلطانی، امروز در حالی که مسئولان زندان اوین برای اعزام او به بیمارستان قصد استفاده از دستبند را داشتند از این کار خودداری کرده و حاضر به اعزام به بیمارستان با دستبند نشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مائده سلطانی، فرزند این وکیل دادگستری که چندی پیش به تحمل ۱۸ سال زندان و تبعید به برازجان محکوم شد با بیان این خبر به جرس گفت: پدرم امروز قرار بود به خاطر بیماری کم‌خونی شدیدی که به علت تغذیه و شرایط نامناسب زندان به آن دچار شده، برای انجام معاینات پزشکی و درمان به بیمارستان منتقل می‌شد.

فرزند این فعال حقوق بشر با تاکید بر این که تصمیم اعزام پدرش به بیمارستان با تشخیص پزشک زندان گرفته شده بود، ادامه می‌دهد: ماموران قصد داشته‌اند پدرم را با دستبند به بیمارستان منتقل کنند که با اعتراض او روبه‌رو می‌شوند.

وی همچنین به اشاره‌ی پدرش تاکید می‌کند و می‌گوید: پدرم به ماموران می‌گوید که شان وکیل و قاضی یکی است و علاوه بر آن اگر دستبند می‌زنید چرا به همه‌ی زندانیان دستبند نمی‌زنید و فقط گروهی خاص و در نهایت حاضر نمی‌شود با داشتن دستبند به بیمارستان برود.

دختر این وکیل دادگستری با اظهار نگرانی نسبت به سلامت پدرش توضیح می‌دهد: پدرم به لحاظ جسمی در وضعیت مناسبی نیست و نیاز به درمان دارد. اما متاسفانه با کارشکنی‌های این‌چنینی جلوی درمان او را می‌گیرند.

عبدالفتاح سلطانی که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی را بر عهده داشته متهم به “تبلیغ علیه نظام، تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، اجتماع و تبانی علیه نظام” و “تحصیل مال حرام” شده است.

او که از تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در زندان اوین به سر می‌برد با حکم بدوی که اواسط اسفند ماه از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی صادر شد به ۱۸ سال حبس، تبعید به برازجان و همچنین به ۲۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده است.

عبدالفتاح سلطانی در طول فعالیت‌های حقوقی و حقوق بشری خود و پیش از ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ سه بار در زندان بوده و ماه‌های طولانی از مدت حبس خود را در انفرادی گذرانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016