چهارشنبه 31 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا باهنر: حزب فراگير تشکيل می دهيم

خبرآنلاين - احزاب و شخصيت‌ها - دبير کل جامعه اسلامی مهندسين از طرح اين تشکل سياسی برای تشکيل يک حزب فراگير خبر داد.

محمد‌رضا باهنر در نشست خبری جامعه اسلامی مهندسين در پاسخ به خبر‌آنلاين درباره اينکه پيش از اين اعلام شده بود جامعه اسلامی مهندسين گسترش پيدا می‌کند ولی اين عمر محقق نشد. آيا برنامه‌ای در اين خصوص در دستور کار داريم، گفت: ما معتقد هستيم کشور حداقل به چند حزب شناسنامه‌دار در چارچوب قانون اساسی نياز دارد و چه خوب است همه گرايش‌ها تلاش کنند يک حزب رسمی را سامان بدهند.
وی که می‌گفت حزب موتلفه اسلامی از جمله احزابی است که پوشش خوبی دارد، ادامه داد: ولی اين حزب جامع و مانع نيست و همه اصولگرايان با آن همکاری تشکيلاتی ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به مصوبه کنگره هشتم جامعه اسلامی مهندسين، ادامه داد: در آن مجمع به شورای مرکزی اجازه داده شد برای تشکيل يک حزب فراگير تلاش کنند و خود ما هم معتقد به اين مساله هستيم ولی اين موضوع به داستان جريان فتنه ۸۸ خورد و شما می‌دانيد که کار ماندگار سياسی يا راه‌اندازی يک روزنامه سياسی براساس تجربه در فضا‌های تند و تيز سياسی محقق نمی‌شود و اگر هم اين اتفاق رخ دهد مورد هجمه قرار می‌گيرد ولی ما هنوز اميدواريم در صورتی که فضايی آماده شود برای تشکيل اين حزب تلاش کنيم.
وی در پاسخ به پرسش ديگر خبر‌آنلاين درباره اينکه در اين صورت ديگر شرط مهندس بودن در حزب شما وجود ندارد گفت: اگر قرار به تشکيل حزب فراگير شود قاعدتاً مهندس بودن از شرايط عضويت حذف می‌شود.
دبير‌کل جامعه اسلامی مهندسين در پاسخ به پرسش ديگری درباره اينکه آيا اين تشکل سياسی هم همانند حزب موتلفه قصد حضور مستقل در انتخابات را دارد، اظهار داشت: فعاليت‌های سياسی و تجربه ما نشان داده است اصولگرايان در رفتار‌های سياسی خود بايد تلاش کنند تا به اتحاد و وحدت برسند البته بارها اعلام شده که اين اتحاد وحدت فلسفی نيست اما ما در صحنه سياسی تاکنون از وحدت ضرر نکرده‌ايم و در آينده هم ضرر نخواهيم کرد.
وی با اشاره به انتخابات مجلس نهم، اظهار داشت: علی‌رغم اينکه برخی گرايش‌ها اصولگرا گلايه‌هايی داشتند اما نتيجه انتخابات تصاحب حدود ۹۰ درصد کرسی‌های مجلس توسط اصولگرايان بود البته اختلاف نظر‌ها، اختلاف در زير سطح اصولگرايی است و ما در گرايش‌های اصولگرايی ترديدی نداريم.
باهنر با بيان اينکه حرکت مستقل در انتخابات آينده را مفيد نمی‌دانيم، تصريح کرد: البته معنا و مفهوم آن اين نيست که همه بايد با يک روش وارد عرصه شوند ولی يک وحدت حداکثری و قريب به اتفاقی بايد در بين اصولگرايان به وجود بيايد.

مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسين، نهم تير ماه

به گزارش خبرآنلاين، دبير‌کل جامعه اسلامی مهندسين از تشکيل مجمع عمومی تشکل سياسی در نهم تير ماه خبر داد.
محمد‌رضا باهنر در نشست خبری جامعه اسلامی مهندسين با اعلام برگزاری نشست عمومی اين تشکل سياسی در نهم تير‌ماه، افزود: در ۲۲ سال گذشته همه تلاش ما وحدت نسبی بين جامعه اصولگرايی بوده است و در طول اين سال‌ها الحمد‌الله از خطر انحراف، فتنه و فساد در عمان مانده‌ايم و اميد داريم با تبعيت از رهبری کما‌فی‌السابق در ارتقای سطح کمی و کيفی سطح نظام جمهوری اسلامی موثر باشيم.
باهنر در اين نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره دليل کانديداتوری مجدد حداد عادل در انتخابات هیأت‌رئيسه دائم مجلس، گفت: اينکه چرا ايشان کانديدا شدند را بايد از خودشان سئوال کنيد و من هم به ذهنم می‌رسيد که اگر ايشان کانديدا نمی‌شدند بهتر بود ولی شايد ايشان هم دلايلی برای اين عمل داشتند.
چرا حدادعادل دوباره کانديد شد؟
وی با اشاره به رای نياوردنش در سال سوم مجلس هشتم برای نايب‌رئيسی در فراکسيون اصولگرايان، گفت: در سال سوم مجلس بنده در فراکسيون رای نياوردم و چهار روز مانده به انتخابات خيلی از دوستان اصرار کردند که کانديدا شوم ولی من تلاش کردم به تصميم تشکيلاتی متعهد باشم، شايد هم آقای حدادعادل به تصميم تشکيلاتی احترام گذاشته‌اند و خواسته‌اند اين همراهی را داشته باشند.
وی در پاسخ به اينکه فکر نمی‌کنيد همراهی جمعيت ايثار‌گران موجب خدشه به شخصيت ايشان شد، گفت: در هر صورت کار سياسی حزبی، بازی نيست. و بنده بارها اعلام کرده‌ام هنوز نظام جمهوری اسلامی نيازمند کار حزبی است و بايد احزاب شناسنامه‌دار و پاسخگو داشته باشد و اتفاقاً اگر کار حزبی حساب شده باشد بسياری از اشکالات و تصميم تند و تيز در فضای سياسی کشور تعديل می‌شود.
رفتار حزبی را به عنوان بازی سياسی قبول ندارم
وی با بيان اينکه رفتار حزبی را به عنوان بازی سياسی قبول ندارم، گفت: من معتقد هستم ما بايد دير يا زود به رفتار حزبی تن دهيم و از آنجا که براساس قانون اساسی تمامی مسئولان توسط انتخاب می‌شوند جمهوری اسلامی نيازمند چند حزب قدرتمند است و اينکه فرض کنيم آدم‌های مهم نبايد وارد حزب و کار سياسی شوند حداقل به بنده بر می‌خورد.
دبير‌کل جامعه اسلامی مهندسی در پاسخ به پرسش ديگری درباره فراکسيون جامع اصولگرايان، گفت: تحقيقاً همگی قبول داريم که اکثريت ۹۰ درصدی مجلس در اختيار اصولگرايان ولی در دل همين اصولگرايی گرايش‌های متنوعی وجود دارد که اختلاف‌نظر‌هايی نيز با يکديگر دارند و اين يک فرصت است که گرايش‌های مختلف نظرات خود را بيان کنند و در مواردی که نياز به نظرات جامع در ميان اصولگرايان هست ما می‌توانيم با يکديگر مذاکره کنيم.
وی که می‌گفت اصولگرايان در سياست خارجی و تبعيت از فرمايشات مقام معظم رهبری تفاوتی با يکديگر ندارند، گفت: قاطبه نمايندگان در اين مسايل با يکديگر اختلاف نظر ندارند و در مواردی که هم اختلاف هست شرط اصلی آن است که رعايت اخلاق بشود و ما به دنبال حذف يکديگر نباشيم و پيشنهاد می‌کنم محور رقابت اصولگرايان کار‌امندی نظام جمهوری اسلامی باشد.
از رسانه‌ها تعجب می‌کنم که سعی در توسعه دادن افراد متهم دارند
دبير‌کل جامعه اسلامی مهندسين در پاسخ به پرسش ديگری درباره نام بردن از وی در موضوع دادگاه بيمه، گفت: از رسانه‌ها تعجب می‌کنم که سعی در توسعه دادن افراد متهم دارند و اين کار درستی نيست.
وی با بيان اينکه قوه‌قضائيه در دو پرونده اخير فساد مالی خوب عمل کرده است، گفت: بنده هم به عنوان يک شهروند و نماينده مجلس اعلام می‌کنم از اين فعاليت‌ها به صورت تمام قد حمايت می‌کنيم و اعلام می‌کنيم قوه‌قضائيه نبايد هيچ خط قرمزی را برای خود قائل شود و هر کس در هر مقامی هست در قبال قوه‌قضائيه بايد پاسخ‌گو باشند. وی در عين حال گفت: بردن اسامی جديدی در اين پرونده‌ها حاشيه زدن به کار قوه‌قضائيه هست و ممکن است در روند رسيدگی اشکالاتی ايجاد کند.
۱+۵ در اين مذاکرات به دنبال وقت تلف کردن بوده است
باهنر در بخش ديگری از اين نشست خبری در خصوص مذاکرات مسکو و تفاوت آن با مذاکرات پيشين ايران با ۱+۵، اظهار داشت: اين مذاکرات آزمونی برای۱+۵ بود بايد ببينيم چقدر بحث‌های حقوقی می‌کنيم.
وی که می‌گفت جمهور اسلامی از ابتدا دو حرف اصلی داشته است، گفت: جمهوری اسلامی از داشتن حق فناوری و غنی‌سازی صرف‌نظر نمی‌کند و ما در مذاکرات و در عمل اين مساله را نشان می‌دهيم ضمن اينکه انحرافی در رفتارمان به وجود نمی‌آيد و شاهد مثال اين عمل فتوای مقام معظم رهبری در زمينه حرام بودن استفاده از صلاح‌های اتمی است.
وی افزود توقع ما از ۱+۵ اين است که در چارچوب‌های حقوقی فعاليت های صلح آميز هسته ای ايران را به رسميت بشناسند.
وی که می‌گفت ۱+۵ در اين مذاکرات به دنبال وقت تلف کردن بوده است، اظهار داشت: با اين همه ما باز هم در اين مذاکرات شرکت کرديم و پيشنهاد‌های مشخص کارشناسی خود را به کشور‌های غربی ارائه کرديم و در آينده هم تصميم مقتضی را خواهيم گرفت.
وی که گفت: همه گزينه‌های روی ميز جمهوری اسلامی است، افزود: ما برای مقابله با حرکات غير مقبول و فيزيکی آمادگی داريم ولی فکر می‌کنيم طرف مقابل آنقدر عاقل هست که منافع خود را رعايت کند ضمن اينکه گزينه‌هايی چون ادامه مذاکرات و قطع مذاکرات، ارتقاع مذاکرات و يا تنازل آن جزو گزينه‌های جمهوری اسلامی ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016