پنجشنبه 1 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی اسلامگرایان از نتیجه احتمالی انتخابات مصر

يورونيوز ـ شورای برگزاری انتخابات مصر اعلام نتیجه رقابت بر سر مقام ریاست جمهوری را به تعویق انداخته است و هواداران محمد مرسی، نامزد اسلامگرایان اظهار نگرانی می‌کنند.

در پی انحلال پارلمان که اکثریت کرسی‌های آن را اسلامگرایان حامی اخوان المسلمین و نیز سلفی‌ها در اختیار داشتند مخالفان احمد شفیق، نامزد سکولار‌ها از احتمال دخالت شورای عالی نظامیان در ارایه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سخن می‌گویند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکی از هواداران اخوان المسلمین می‌گوید: «آن‌ها می‌گویند که در حال مطالعه شکایات نامزد‌ها هستند. این موضوع بیش از ۲۴ ساعت طول نمی‌کشد و نتایج منتشر خواهد شد. آنان با اعصاب ما بازی می‌کنند اما خدا را شکر ما تا اعلام همه نتایج صبور خواهیم بود.»

در این میان دست و پنجه نرم کردن محمد حسنی مبارک، رئیس جمهوری پیشین با مرگ نیز یکی از خبرهای داغ مصر است.

شهروندی که فرزندش در جریان تظاهرات ضد حکومت پیشین مجروح شده بود درباره وضعیت جسمی آقای مبارک می‌گوید: «اگر او انسانی با شرافت بود پولی را که به خارج از کشور قاچاق کرده را باز می‌گرداند. او می‌داند که به زودی می‌میرد و خداوند به حسابش خواهد رسید. او باید درباره هشتاد میلیون مصری حساب پس دهد؛ مصرهایی که گشنه و تشنه نگه داشته شدند و از آنان دزدی کرده و در پورت سعید کشته است.»

پس از گذشت یک سال و چهار ماه از انقلاب مصر، همچنان حکومت پیشین این کشور هوادارانی دارد و شماری از علاقمندان آقای مبارک در برابر بیمارستان نظامی محل نگهداری‌اش تجمع کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016