پنجشنبه 1 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز تأسف دبير کل سازمان ملل از ناکامی مذاکرات هسته ای در مسکو و نگرانی آژانس از پاکسازی پارچين

فواد روستائی ـ راديو بين المللی فرانسه ـ بان کی مون- دبير کل سازمان ملل متحد، طی سخنانی ضمن بيان مراتب تأسف خويش ازعدم پيشرفت دراين گفتگوها ابراز اميدواری کرد که دو طرف اراده و عزم خود را برای توافق بر سر راه حلی مسالمت آميز برای مسألۀ هسته‌ای ايران و مطمئن کردن جامعۀ بين المللی از ماهيت صلح آميز برنامۀ هسته‌ای ايران تقويت کنند. يوکيا آمانو- مدير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی، نيز در ارتباط با پارچين گفت به باور او نگرانی از آن چه که در پارچين می گذرد کاملاً موجّه است.

واکنش شخصيت های سياسی مهم جهان به ناکامی جمهوری اسلامی ايران و گروه کشورهای موسوم به (١+٥) در رسيدن به توافقی در مذاکرات دوشنبه و سه شنبۀ اين هفته در مسکو هم چنان ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بان کی مون- دبير کل سازمان ملل متحد، طی سخنانی ضمن بيان مراتب تأسف خويش از عدم پيشرفت دراين گفتگوها ابراز اميدواری کرد که دو طرف اراده و عزم خود را برای توافق بر سر راه حلی مسالمت آميز برای مسألۀ هسته ای ايران و مطمئن کردن جامعۀ بين المللی از ماهيت صلح آميز برنامۀ هسته‌ای ايران تقويت کنند.
دبير کل سازمان ملل متحد افزون بر اين دو طرف را به از سرگيری تلاش های ديپلماتيک و پايبند بودن به گام برداشتن در اين راه با نشان دادن بيشترين نرمش ممکن فراخواند.

شائول مفاذ- رهبر حزب کاديما و معاون نخست وزير اسرائيل، ديشب (چهارشنبه شب) در بيت المقدس گفت با توجه به فقدان پيشرفت در گفتگوها، آمريکا و متحدانش بايد مجازات های تصويب شده عليه جمهوری اسلامی ايران را تشديد کنند.
شائول مفاذ در عين حال بار ديگر بر اين نکته تأکيد کرد که اسرائيل هيچ گزينه ای را در اين ارتباط منتفی نمی داند.
خبرگزاری رويترز ضمن نقل سخنان مفاذ می نويسد اين گفته در زبان ديپلماتيک به معنای محتمل و ممکن بودن يک مداخلۀ نظامی است.

معاون نخست وزير اسرائيل به ويژه خواستار اعمال تحريم های نفتی و مالی عليه تهران شد.
همزمان با ادامۀ اظهار نظر مقامات کشورها و نهادهای بين المللی در مورد مذاکرات هسته اسی ايران در مسکو، "انستيتوی علوم و امنيت بين المللی"- يک مؤسسۀ پژوهشی در آمريکا، ديروز به انتشار عکس ماهواره ای تازه ای دست زد که بنا بر ادعای اين مؤسسه نشان دهندۀ ادامۀ کوشش های ايران برای پاکسازی مرکز نظامی پارچين است.

غربی ها ايران را به انجام فعاليت های هسته‌ای نظامی در اين مرکز متهم کرده و خواستار بارزسی بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی از آنجا شده اند اما تهران هنوز با اين درخواست موافقت نکرده است.

يوکيا آمانو- مدير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی، نيز به نوبۀ خود ديروز (چهارشنبه) در اين ارتباط گفت، به باور او نگرانی از آن چه که در پارچين می گذرد کاملاً موجّه است.

عکس ماهواره ای روز گذشته در هفتم ماه جاری برداشته شده و ظاهراً نشان دهندۀ عمليات پاکسازی است.

سرانجام اين که به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، شماری از کارشناسان آمريکائی ديروز در نشستی با حضور اعضای کنگرۀ آمريکا تأکيد کرده اند که ايران به آن اندازه اورانيوم غنی شده به ميزان ٥/٣ درصد در اختيار دارد که اگر بخواهد طی چهار ماه خواهد توانست به اورانيوم غنی شده به ميزان مورد نياز برای ساخت يک بمب اتمی دست يابد.

يکی از اين کارشناسان در کميسيون دفاع مجلس نمايندگان آمريکا گفت اين مسأله روشن است که ايران اگر بخواهد می تواند سريعاً به ساخت بمب اتمی دست بزند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016