سه شنبه 6 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

یونس آقایان زندانی محکوم به اعدام در انتظار حکم دیوان عالی کشور

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ یک منبع محلی در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران جزئیات تازه‌ ای از انتقال زندانی سیاسی محکوم به اعدام یونس آقایان در اختیار کمپین گذاشت. بنابه گفته‌ این منبع محلی ، یونس آقایان روز چهارشنبه ۳۱ خردادماه ساعت ۵ صبح توسط نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی با دستبند، پابند و چشم بند از زندان ارومیه به ستاد نیروی انتظامی شهر مهاباد منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان شهر مهاباد از دلیل انتقال این زندان اعلام بی خبری کرده و بعد از ساعتها بلاتکلیفی نیروهای یگان ویژه ارومیه او را تحویل ستاد نیروی انتظامی شهر مهاباد داده و تا ساعت ۹ شب در ستاد نیروی انتظامی در سلولی نگهداری و بعدا یکی از مسئولین انتظامی شهر مهاباد به نام سرهنگ ولی‌زاده اعلام کرده است که او برای دادگاهی شدن به کرج منتقل شود. اواخر همان شب توسط نیروی انتظامی به بهانه‌ برگزاری دادگاه به سوی کرج انتقال داده شده و بعدا روز بعد ۵ شنبه ۱ تیرماه به دادسرای عمومی و انقلاب شهر کرج بخش جرائم خاص منتقل شده و در آنجا یکی از قضات این بخش نیز از علت انتقال این زندان اعلام بی‌اطلاعی کرده و حاضر به انتقال وی به یکی از زندانهای این شهر نشده است.

این منبع محلی در ادامه افزود: « بار دیگر این زندان را به مهاباد منتقل کرده و از آنجا نیز تحویل زندان این شهر داده شده است. روز شنبه ۳ تیرماه رئیس اجرای احکام زندان مهاباد به این زندان اعلام کرده است که آنها برای تعیین تکلیف وی از دیوان عالی کشور درخواست تعیین تکلیف کرده‌اند و در صورت قطعیت حکم، این حکم در روزهای آینده اجرا خواهد شد. با توجه به قطعیت این حکم از سوی دیوان عالی کشور هر لحظه احتمال اجرای حکم این زندانی عقیدتی وجود دارد. پدر این زندانی امروز بعد از تلاشهای چند روزه توانست برای مدت کوتاهی او را در زندان مهاباد ملاقات نماید.»

این منبع در پایان افزود یونس آقایان از پیروان آیین یاری از سال ۸۳ در سن ۲۱ سالگی بعد از احضار توسط ستاد خبری اداره اطلاعات خودش را ستاد خبری اداره‌ اطلاعات میاندوآب معرفی کرده و در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد. مهدی قاسم زاده از دیگر هم پرونده‌های این زندانی که وی نیز در سال ۸۳ بازداشت شده بود بعد از صدور حکم برای این دو زندانی در ۹ اسفندماه سال ۸۷ هر دو وی آنها به سلولهای انفرادی زندان منتقل شده و روز بعد حکم اعدام مهدی قاسم زاده ( دائی یونس آقایان ) اجرا شده و اجرای حکم اعدام یونس آقایان به دلایل نامشخص در آن روز اجرا نشد. اعدام مهدی قاسم‌زاده بدون اطلاع خانواده و وکیل تسخیری این زندان صورت پذیرفته بود و بنابه گفته‌ این منبع محلی جنازه‌ی او نیز هیچگاه تحویل خانواده‌اش داده نشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016