سه شنبه 6 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نتانیاهو پس از دیدار با پوتین: تحریم ها علیه ایران تشدید شود

راديو فردا ـ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه و پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در تل آویو گفت که دو طرف در مورد مسائل مختلف مذاکره کردند و اسرائیل خواهان تشدید تحریم ها علیه ایران شده است.

به گزارش رویترز، نخست وزیر اسرائیل گفت: «به نظرم حالا وقت دو کار است: یکی این که تحریم ها تشدید شود، دوم این که درخواست ها (از ایران) بالا رود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


درحالی نخست وزیر اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران موضع گیری کرده است که مذاکرات گروه یک بعلاوه پنج و ایران در مسکو بدون دستیابی به نتیجه ای پایان یافت.

نمايندگان گروه ۱+۵ يعنی آمريکا، فرانسه، بريتانيا، چين و روسيه، اعضای دائم شورای امنيت، به همراه آلمان در مذاکرات خود با ايران در هفته گذشته در مسکو موافقت کردند اين مذاکرات در سطح کارشناسان در سوم ژوئيه در استانبول برگزار شود.

بینامین نتانیاهو همچنین گفته است: جامعه جهانی باید توقف و پایان تمامی فعالیت های غنی سازی اورانیوم ایران را خواستار شده و همچنین بخواهد سایت فردو (در نزدیکی قم) را هم تعطیل و جمع آوری کند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه راهی اسرائیل شد تا در سفری یک روز با مقامات تل آویو دیدار و گفت وگو داشته باشد. روسیه از تحریم های یکجانبه علیه ایران حمایت نکرده و با تشدید فشارها هم همراهی نکرده است.

نخست وزیر اسرائیل پس از دیدار با ولادیمیر پوتین گفت: «ما این فرصت را داشتیم که در مورد مذاکراتی که میان جامعه جهانی و ایران می شود گفت وگو کنیم و هر دو بر این نظر هستیم که بمب هسته ای در دستان ایران نه تنها فقط برای اسرائیل که برای کل منطقه خطرناک و دردسرساز است.»

به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین به گفتن این نکته که «در مورد مسائل حساس مثل ایران وسوریه خیلی دقیق و با جزییات گفت وگو کردیم» بسنده کرده ولی جزئیات بیشتری از این مذاکرات ارائه نکرده است.

این نخستین سفر آقای پوتین به اسرائیل پس از در دست گرفتن دوباره سکان ریاست جمهوری روسیه است. وی پس از این سفر یک روزه راهی مناطق فلسطینی شده و از آن جا قرار است راهی اردن شود.

در گفت و گوهای ماه گذشته ايران و گروه پنج به علاوه يک که در بغداد، پايتخت عراق، انجام شد شش قدرت جهانی پيشنهادی را مطرح کردند که بر اساس آن، ايران غنی سازی اورانيوم در مقياس ۲۰ درصد را متوقف کند؛ بخشی از توليد اورانيوم با غنای ۲۰ درصدی خود را به خارج منتقل نمايد و فعاليت غنی سازی در تاسیسات زيرزمينی نظير فردو را به حال تعليق در آورد.

اين قدرت ها در مقابل متعهد می شدند که صفحات سوخت اتمی را برای استفاده در راکتور تحقيقاتی تهران در اختيار ايران قرار دهند، در زمينه امنيت هسته ای همکاری کنند و قطعات لازم برای هواپيماهای تجاری را به ايران بفروشند.

جمهوری اسلامی ايران می گويد که اعضای گروه پنج به علاوه يک بايد حق تهران را در زمينه غنی سازی اورانيوم به رسميت بشناسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016