چهارشنبه 7 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازتاب تكذیب مصاحبه خبرگزاری فارس با رئیس جمهورمنتخب مصر از نگاه ایرنا

ایرنا نوشت: در خصوص فایل صوتی محمد مرسی که در خبرگزاری فارس منتشر شده است،خبرنگار ایرنا در قاهره توضیحاتی را ارایه کرده است.

وی می گوید:از صبح روز دوشنبه خبرگزاری فارس – در بخش مسایل ایرانی در تویتر- اعلام کرد که گفت وگوی اختصاصی خود را با مرسی منتشر خواهد کرد.

پخش این مطلب پرسش هایی در مصر وبویژه در میان دست اندرکاران مسایل ایران ایجاد کرد در خصوص اینکه چرا باید اولین مصاحبه آقای مرسی با رسانه ای ایرانی که حساسیت هایی را در همان ابتدای راه ایجاد می کند،صورت گیرد.

با اطلاع از این مساله با یکی از سخنگویان مرسی تماس گرفته شد و وی تاکید کرد که چنین مصاحبه ای انجام نشده و خواست منتظر پخش این گفت وگو از خبرگزاری فارس باشیم و موضوع را پیگیری کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو ساعت بعد 'فارس' گفت وگو را به دو زبان عربی وفارسی پخش کرد که برخی مطالب مندرج در آن مارا شوکه کرد.

تلاش کردیم تا به متن کامل ان دسترسی پیدا کنیم بویژه اینکه رویترز هم این خبر را بازتاب داده بود. با پیگیری موضوع در سایت های خبری وشبکه های اجتماعی متوجه شدیم که این مساله با واکنش های گسترده ای در مطبوعات کشورهای خلیج فارس بویژه عربستان روبه رو شده است.

سپس متوجه شدیم که 'خبرگزاری فارس' فایل صوتی را بهمراه خبر فارسی آن منتشر کرده است وعربی آن این فایل را ندارد و کسانی که متن عربی را مطالعه می کنند دسترسی به فایل صوتی آن ندارند.

پس از شنیدن فایل صوتی،مشاوران مرسی ودیگر همکاران وی توجه شدند که صدا، صدای وی نیست. این فایل همچنین به سمع 'سیف الاسلام' فرزند امام حسن بنا هم رسید و همه مطمئن شدند که تقلبی است.

نکته قابل تامل این است که آقای مرسی هرگز لهجه عامیانه محاوره ای نداشته و این لهجه با شخصیت فرهیخته ی ایشان هیچ تناسبی ندارد همچنانکه تن صدا ، صدای ایشان نبود.

در اینجا بود که همه برآمدند تا این خبر را تکذیب کنند. ابتدا تلاش شد که با شخص مرسی تماس گرفته شود اما ایشان برای اولین بار به کاخ ریاست جمهوری رفته بودند وبه دلایل امنیتی از سوی گاردها حفاظت می شدند ودسترسی به ایشان امکان پذیر نبود. از همین رو انتشار خبر تکذیبیه با تاخیر صورت گرفت . 'ولید الحداد' سخنگوی مرسی خواستار تکذیب این خبر شد.در همان حال بی بی سی نیز خبر تکذیبیه دیگری را از طرف ' یاسر علی' مسوول ستاد انتخاباتی مرسی منتشرکرد و پس از آن دیگر سایت ها اقدام به این کار کردند.

تکذیب خبر از سوی سخنگویان مرسی ، کاخ ریاست جمهوری را برآن داشت تا با انتشار بیانیه هرچند باتاخیر بطور رسمی خبر را تکذیب کند و در اینجا بود که از همه اعضای ستاد انتخابات مرسی خواست تا دیگر در این زمینه سخن نگویند چون خود را تنها مرجع در این زمینه اعلام کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016