چهارشنبه 7 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس سازمان زندان‌ها: بيانيه‌ها در خارج از زندان تنظيم و بنام زندانيان امنيتی منتشر می‌شود


رييس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينی و تربيتی کشور تاکيد کرد که بيانيه‌هايی که به نام زندانيان امنيتی منتشر می‌شود در بيرون از زندان تنظيم می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، غلامحسين اسماعيلی در جمع خبرنگاران در مشهد در مورد بيانيه‌هايی که بعضا به نام زندانيان منتشر می‌شود،‌ تصريح کرد: ‌بررسی‌های ما نشان می‌دهد که اين بيانيه‌ها توسط ديگران و به نام زندانيان امنيتی تنظيم می‌شود و اساسا در داخل زندان تنظيم نمی‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در رابطه با بحث سوء استفاده زندانيان از تلفن زندان نيز گفت: تلفن‌های زندان وسيله ارتباطی است. زندانيان نمی‌توانند از طريق تلفن با خارج از کشور ارتباط داشته باشند اما با خارج از زندان مانند تلفن‌های سطح شهر می‌توانند ارتباط برقرار کنند و ممکن است سوء استفاده‌ای از تلفن‌ها صورت گيرد اما اين به زندان ارتباط ندارد.

اسماعيلی هم‌چنين درباره روند ساخت اردوگا‌ه‌های نگهداری زندانيان گفت: اردوگاه نگهداری محکومان موادمخدر استان خراسان تقريبا آماده است و تا دو هفته ديگر افتتاح می‌شود.

وی با بيان اينکه اردوگاه استان اصفهان تا پايان تيرماه افتتاح خواهد شد، تصريح کرد: اردوگاه‌های استان‌های ديگر نيز تا پايان شهريور يا مهر ماه آماده می‌شوند.

اسماعيلی افزود: پيشرفت اردوگاه تهران خوب است اما هنوز خط انتقال آب آن مشکل دارد که اين هم دست ما نيست ولی قطعا اردوگاه‌های خراسان و اصفهان در تابستان افتتاح می‌شوند.

رييس سازمان زندان‌ها در مورد ظرفيت اين اردوگاه‌ها گفت: اين اردوگاه‌ها حدود ۳۰ هزار نفر گنجايش دارد که زندانيان به آنها منتقل می‌شوند و در اين استان‌ها اکثريت قريب به اتفاق محکومين موادمخدر را در بر می‌گيرد.

وی تصريح کرد: ‌استان‌های ديگر هم کماکان منتظر راه‌اندازی اردوگاه‌ها هستند و بنا نداريم از استان‌های ديگر محکومان را به اين اردوگاه‌ها منتقل کنيم.

اسماعيلی در پايان تصريح کرد: وقتی اين اردوگاه‌ها به بهره‌برداری برسند همه امکانات اساسی مانند قرنطينه و بهداری در آنها وجود خواهد داشت و طبق مجوزهای دريافت شده از دولت، حدود ۳۰ هزار نيروی اداری در اين اردوگاه‌ها مشغول خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016