پنجشنبه 8 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد صدیق کبودوند مرخصی نمی گیرد چون دادستان تهران از او خیلی عصبانی است!

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ محمد صدیق کبودوند، زندانی عقیدتی کرد که ۳۰ روز از اعتصاب غذایش می گذرد این هفته به دادسرای اوین احضار شده تا اعتصابش را بشکند. همسر این زندانی کرد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت:« معاون دادستان از همسرم خواسته است تا به اعتصابش پایان دهد. اما وقتی محمد گفته که من اعتصاب کردم تا بالاخره پس از ۵ سال زندان از حق مرخصیم که از من سلب شده، استفاده کنم، ایشان در پاسخ گفته است دادن مرخصی یک امتیاز به زندانی است و نه حق قانونی زندانی. بعد هم گفته است این امتیاز به شما تعلق نمی گیرد چون دادستان تهران از دست شما عصبانی است.»

محمد صدیق کبودوند به دستور پزشک قانونی به علت عفونت شدید کلیه باید دوشنبه ۵ تیر ۹۱ به بیمارستان منتقل می شده است اما به دلیل آنکه مسولان زندان می خواستند او را با دستنبد و پابند به بیمارستان منتقل کنند این زندانی از رفتن با این وضعیت امتناع کرده است.

پریناز باغبان حسنی درباره اینکه به چه دلیل دادستان تهران از همسرش عصبانی است، گفت:« معاون دادستان به همسرم گفته است به دلیل اینکه او در زندان هم فعال است، بیانیه امضا می کند و نامه انتقادی می نویسد دادستان تهران از دست او خیلی عصبانی است و این باعث شده تا به او مرخصی تعلق نگیرد. »



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد صدیق کبودوند، زندانی کرد که از ۶ خرداد ماه امسال دست به اعتصاب غذای (تر) زده است قبلا نیز به دادسرای زندان اوین برای شکستن اعتصابش احضار شده بود. همسر این زندانی در گفتگوی پیشین خود با کمپین درباره این احضار گفته بود، معاون دادستان ضمن اینکه از همسرش خواسته است اعتصابش را بشکند، به او گفته است: « اعتصاب و مرگ زندانیانی سیاسی برای ما مهم نیست.»

محمد صدیق کبودوند پیش از این در تاریخ ۲۵ اردبیهشت ماه دست به اعتصاب غذا زده بود که ۵ روز پس از آن به درخواست مسولان اعتصابش را شکست. مسولان از او خواسته بودند اعتصابش را بشکند تا آنها با درخواست مرخصیش موافقت کنند اما چند روز بعد به او اعلام شد که درخواست مرخصیش رد شده است. (لینک)

فرزند این زندانی دچار بیماری صعب الاعلاجی است که پزشکان دیدار با پدرش را در بهبود وضعیت او موثر دانسته اند. این زندانی برای گرفتن مرخصی به منظور دیدن فرزند بیمارش ۳۰ روز است در اعتصاب غذای تر به سر می برد و۵ تیرماه در ملاقات با خانواده اش گفته است دست از اعتصابش بر نمی دارد مگر به او مرخصی داده شود.

پریناز باغبان حسنی در خصوص آخرین وضعیت جسمی همسرش در ملاقات کابینی امروز (۵ تیرماه) گفت:« وضعیت جسمی او بسیار بدتر ازهفته قبل بود، رنگ پریده تر، نحیف تر و بی حال تر شده بود. امروز به ما گفت که روز گذشته به دلیل عفونت کلیه هایش می خواستند او را به بیمارستان منتقل کنند اما چون می خواستند با دستبند و پابند او را به بیمارستان ببرند او هم از رفتن امتناغ کرده است.»

همسرم محمد صدیق کبودوند با اظهار اینکه همسرش قبل از زندان مشکل کلیوی نداشته است گفت:« او قبل از زندان مشکل از ناحیه کلیه نداشت. در این ۵ سال زندان نیز طبق آزمایش ها و گفته پزشکان داخل و خارج از زندان ایشان مبتلا به بیماری قلیی، گوارشی و پروستات شده بودد اما عفونت کلیه بیماری جدیدی است که دیروز به او توسط پزشک، پزشک قانونی اعلام شده است. محمد در طول این یک ماه اعتصاب بارها به بهداری زندان منتقل شده بود که حالا متوجه می شویم ناشی از عفونت کلیه هایش بوده است.»

محمد صدیق کبودوند، دبیر سازمان حقوق بشر کردستان و مدیر مسول نشریه “پیام مردم” در سال ۱۳۸۶ بازداشت شد و یک سال بعد در دادگاه انقلاب تهران به جرم نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق تشکیل “سازمان حقوق بشر کردستان” و فعالیت در آن به ۱۱ سال حبس محکوم شد. او در دوران محکومیت خود از حقوق عادی یک زندانی مانند مرخصِی ، ملاقات حضوری و درمان پزشکی مناسب و به هنگام محروم بوده است . او همچنین دارای پسر ۲۲ ساله ای است که مبتلا به بیماری سرطان است.

محمد صدیق کبودوند از سال ۱۳۸۲ نشریه “پیام مردم” را به دو زبان کردی و فارسی در تهران و استان های کردنشین منتشر می کرد. و در فروردین ۱۳۸۴ “سازمان حقوق بشرکردستان” را تشکیل داد.او در مراسم سال ۲۰۰۹ “جوایز مطبوعات بریتانیا” به عنوان “روزنامه‌نگار بین‌المللی سال” برگزیده شد و در زمستان سال ۱۳۸۷ نیز جایزه “هلمن–همت” سازمان دیده‌بان حقوق بشر به او داده شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016