پنجشنبه 8 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همبستگی عليه شکايت قضايی جمهوری اسلامی از مبارزان ايرانی ‌در پاريس، کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی – پاريس

در دومين سالگرد اعدام فرزندان ايران
شيرين علم هولی، فرزاد کمانگر، علی‌حيدريان، فرهاد وکيلی، مهدی اسلاميان
چهار شهروند ايرانی به خاطر اعتراض به اعدام آنها در پاريس به دادگاه فراخوانده شده اند

همبستگی عليه شکايت قضايی جمهوری اسلامی از مبارزان ايرانی ‌در پاريس

روز ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ زندانيان سياسی، شيرين علم هولی، فرزاد کمانگر، علی‌حيدريان، فرهاد وکيلی، مهدی اسلاميان بدون اطلاع خانواده و وکلايشان توسط جمهوری اسلامی ايران اعدام شدند.

اين اعدام‌های ناگهانی، باعث بروز موجی از اعتراض آزاديخواهان در داخل کشور و در سطح جهان شد. در فرانسه، صدها تن‌از هموطنان ايرانی و شهروندان فرانسوی به صورت خودجوش مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاريس گرد هم آمدند تا مراتب اعتراض خود را از اين بيداد به گوش جهانيان برسانند و بار ديگر مخالفت خود را با اجرای حکم اعدام ابراز کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در جريان اين گردهمايی خودجوش، نام اين قربانيان بيگناه و شعارهايی عليه حکم اعدام و شکنجه بر ديوار‌های سفارت جمهوری اسلامی در پاريس حک شد. همچنين به صورت سمبليک تابلو سفارت به وسيله تظاهرکنندگان از جا کنده شد.

کمی بعد با حضور ماموران پليس فرانسه، بيش از ۲۰۰ تن از معترضان بازداشت و پس از طی ‌بازپرسی‌های مقدماتی به تدريج آزاد شدند. به دنبال شکايت سفارت جمهوری اسلامی، ۴ تن ‌از معترضان به دادگاه فراخوانده شدند و هم اکنون در انتظار برگزاری دادگاه خود هستند.

دادگاه رسيدگی به شکايت از اين چهار مبارز ايرانی (به ترتيب حروف الفبا) : مظفر ادب (فعال سياسی)، بابک داد (روزنامه نگار)، بابک فراهانی( فعال سياسی )، ياشار محتشم انصاری (فعال سياسی)، ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۱ (۶ ژوئيه ۲۰۱۲) در شعبه سيزدهم دادگاه جزايی پاريس برگزار خواهد شد.

کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی بر اين باور است که شکايت جمهوری اسلامی عليه اين چهار نفر و اين دادگاه، گامی معنادار در پروژهٔ تهديد و ايجاد وحشت در ميان ايرانيان آزاديخواه و تمام مخالفان ديکتاتوری مذهبی در ايران است که به صورت هدفمند در داخل و خارج کشور به اجرا در می آيد. بنا بر اين ما ضمن اعلام همبستگی‌کامل خود با اين چهار مبارز ضد استبداد، خود را جدای از آنها ندانسته و در روز برگزاری دادگاه در کنار آنها خواهيم بود.

ما از تمام آزادگان ساکن پاريس که خواهان پايان گرفتن اين شکايت های تهديدآميز توسط نمايندگی های جمهوری اسلامی در خارج هستند برای حضوری منسجم از ساعت ۸:۳۰ صبح چمعه ششم ژوئيه در مقابل دادگاه پاريس و همراهی با اين چهار شهروند ايرانی دعوت به عمل می آوريم.

از ايرانيان آزاده در ديگر کشورها نيز دعوت می کنيم تا با همراه کردن مدافعان آزادی و حقوق بشر و مخالفان اعدام با خود، در کشورهايی که ساکن هستند به اقدامات لازم از جمله حضور در برابر سفارت های جمهوری اسلامی دست بزنند. جمهوری اسلامی نبايد ديگر جرأت تکرار اين جسارت و پراکندن فضای تهديد و وحشت عليه ايرانيان آزاديخواه در خارج کشور را پيدا کند. تنها همبستگی همه ايرانيان و پشتيبانی نيروهای آزاديخواه کشورهای مختلف است که می تواند مانع از گسترش فضای سرکوب حاکم بر ايران به خارج از کشور شود.

بهار آزادی نزديک است و ما بيشماريم
کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی – پاريس

Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens

برای مشاهده و امضای طومار می توانيد به لينک زير مراجعه کنيد

http://www.petitionenligne.fr/petition/solidarite-contre-simulacre-proces-contre-des-opposants-iraniens-a-paris/2681
شما همچنين می توانيد به عنوان فرد و يا نهاد، موافقت خود را برای گذاشتن اسمتان در پای متن کوتاهی که در پی می آيد اعلام کنيد تا ما اين متن را با امضاها به مقامات قضايی فرانسه ارائه دهيم.

ما امضاکنندگان زير همبستگی خود را با چهار شهروند ايرانی که به خاطر شکايت سفارت جمهوری اسلامی در پاريس به دادگاه فراخوانده شده اند اعلام می کنيم.

با توجه به اينکه عمل اين چهار نفر در اعتراض به اعدام پنج مبارز ايرانی به وسيله جمهوری اسلامی بوده است، ما از مقامات قضايی فرانسه می خواهيم پرونده اين شکايت را هرچه زودتر مختومه اعلام کرده و آنها را از هرگونه پيگردی معاف سازد. ما نمی توانيم باور کنيم که در فرانسه، کشوری که در انقلاب بزرگ خود اعلاميه جهانی حقوق بشر را به جهانيان هديه کرده و سال هاست مجازات اعدام را لغو کرده است، اعتراض به نقض حقوق بشر به وسيله جمهوری اسلامی و مخالفت با اعدام آزاديخواهان ايرانی جرم محسوب شده و معترضان دچار پيگرد شوند.

لطفن امضای خود را به آدرس زير ايميل کنيد:
whereismyvotefr@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016