جمعه 9 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عنان درباره كنفرانس سوريه به ايران اطلاع رساني مي‌كند

دبير كل سازمان ملل پس از كنفرانس سوريه ايران را از جريان كامل نشست مطلع خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاري فرانسه به نقل از مارتين نسيركي، سخنگوي سازمان ملل گزارش داد: كوفي عنان، دبير كل سازمان ملل، تهران، متحد دمشق را در تلاش‌ها براي متوقف كردن بحران سوريه حتي با وجودي كه به كنفرانس ژنو دعوت نشده است، مشاركت خواهد داد.

كنفرانس بين المللي سوريه روز شنبه در ژنو برگزاري مي‌شود. ايران و عربستان غايبين مهم فهرست مهمانان حاضر در اين كنفرانس هستند.

نسيركي به خبرنگاران گفت كه عنان پس از نشست در سطح وزيران در ژنو ايران را از جريان نشست مطلع خواهد كرد و نيز و «از تداوم تعامل آنها» در اين باره اطمينان حاصل خواهد كرد.

مخالفت‌هاي آمريكا منجر به دعوت نشدن از ايران در كنفرانس سوريه در حالي شد كه روسيه و عنان حضور ايران را يك ضرورت مي‌دانستند.

پيش از اين کوفي عنان، نماينده ويژه اين سازمان و اتحاديه عرب، مشارکت ايران را در تلاش‌ها براي بازگرداندن آرامش به سوريه خواستار شده بود.

به‌رغم مخالفت امريکا، بان کي مون دبير کل سازمان ملل و شخص عنان و همچنين سرگئي لاورف وزير امورخارجه روسيه، حضور تهران را نشست ژنو خواستار شده‎ بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابتکار صلح عنان که از ماه آوريل در سوريه اجرا شد، در پايان دادن به ناآرامي در سوريه ناکام بوده است. اين درحالي است که بنابر گزارش‌هاي سازمان ملل خشونت در سوريه تشديد شده است.

ايران با حمايت کامل از طرح صلح سازمان ملل، بارها مخالفت خود را با هر گونه مداخله نظامي در سوريه اعلام و ارسال کمک‌هاي نظامي به رهبري امريکا را براي گروه‌هاي تروريستي در سوريه، محکوم کرده‌ است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016