جمعه 9 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شیوه های سرکوب مردم در ایام حمله نظامی! ناصر مستشار

هرگاه رژیم اسلامی در طول 33 ساله گذشته با بحرانهای فزاینده روبرو گردیده است با ایجاد انحراف افکار عمومی و سرکوب های اجتماعی به مقاصد شوم خود دست یافته است. حکومت اسلامی که برای ماندن بر اریکه قدرت به هر ترفندی متوسل می گردد این روزها با باب کردن مبارزه با بی حجابی و مصرف الکل ،همه آنها را به بهانه ای قرار داده است که از سرنگونی خود که این روزها در آستانه حمله نظامی مواجه شده است ، شاید جلوگیری نماید.برای سرکوب مردم بپاخاسته ایران ـ اینک حکومت اسلامی در بکار گیری شیوه های سرکوب مردم متحد نیست و نمی تواند بطور یکپارچه عمل نماید.

بطور مثال در میان کارگزاران رژیم در مورد اعترافی گیری از فعالان سیاسی و پخش اعترافات آنها از رسانه های گروهی اتحاد وجود ندارد ،چرا که ترفند اعتراف گیری و پخش همه آنها دیگر آنچنان بی آبرو شده است که مدتهاست کار آئی خود را در افکار عمومی مردم چه داخل و خارج از دست داده است.

درضمن روحانیون ارشد با صدور بیانه های قاطعانه ائی همه اعتراف گیری ها توسط شکنجه و زندان را پیشاپیش محکوم کرده و برای همه آن اعترافات هیچگونه ارزش حقوقی و قانونی قائل نشده اند.با شرحی که در بالا داده شد ،مردم نیز به افکار انقلابی علیه بیدادگاههای حکومت دست یافته اند و به هیچ وجه به برنامه های تلوزیونی رژیم اسلامی باور ندارند. در بین نیروهای امنیتی وزرات اطلاعات در بکارگیری شیوه های سرکوب مردم نظری واحد وجود ندارد که در نتیجه برای مثال به برکناری محسنی اژه ائی وزیر اطلاعات رژیم منتهی شد.

دولت احمدی نژاد به شدت ناتوان شده است و کابینه او نیز بیگمان به انزوا خواهد گرائید. مدتهاست که درشیوه سرکوب مردم در میان رهبران حکومت اسلامی اتفاق نظر وجود ندارد . در حال که دزدی ،فساد حکومتی به اوج خود رسیده است اما نظام اسلامی به جان زنان و جوانان افتاده است تا با سرکوب آنها به مردم بفهماند که هنگام حمله نظامی به فکر قیام و سرنگونی حکومت اسلامی متحد نگردند!

خرابی های اولیه حمله نظامی از زبان یک فرمانده سپاه

حکومت قرون وسطایی اسلامی باردیگر برای ایجاد وحشت و "زهر چشم گرفتن" به اعدام های بیشمار در خیابانها دست می زند تا مردم را بترساند!

حکومت ارتجاعی با توسل به قوانین اسلامی، ایران را از هر جهت به قهقرا برده است. بیکاری، فقر، اعتیاد گسترده و ممنوع بودن شادی جامعه ای بوجود آورده که سبب ناهنجاریهای گسترده اجتماعی شده است وهمه اینها در حالیست که اختلاس و دزدی و خروج میلیاردی سرمایه های کشور توسط کارکنان و منسوبین دولت و رهبر به اوج خود رسیده است و هیچ مجازاتی برای دزدان سرمایه های ملی وجود ندارد، چون دست همه پایوران حکومت اسلامی در همه اختلاس ها آلوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گرفتاری های بی پایان مردم به خصوص با توجه به گرانی های مهار نشده ی اخیر، به وضعیتی غیر قابل تحمل تر از قبل رسیده و خبر له شدن مردم زیر بار گرانی آنقدر گسترده شده که حتی صدای سابق حامیان دولت و نزدیکان رهبری را نیز درآورده و تنها معدود افرادی همچون رحیمی معاون اول احمدی نژاد هنوز اینقدر بی شرم هستند که ادعا کنند وضع اقتصادی مردم خوب است و اگر مشکلی دارند، ایراد از خودشان است که به قدر کافی زحمت نمی کشند!

در سراسر گيتی، ايران تنها کشوری است که انسانها در ميادين ومعابر عمومی به در آويخته می شوند واز کودک خردسال گرفته تابزرگسال مجبور به تماشای صحنه های اعدام می گردند تا از مرگ عبرت بگيرند تا در جامعه رعب و وحشت ايجاد نمايند تا انسانها هرگز به فکر تمرد ونافرمانی از حکومت اسلامی وقیام علیه نظام برنخیزند! اما رژيم اسلامی در اين رهگذر نيز سخت در اشتباه است چراکه با اعدام های دائمی انسانها در خيابانها، مفهوم مرگ را در برابر چشم مردم بسیار عادی و آسان جلوه می دهد و وقتی مفهوم وپروسه مرگ برای انسانها به يک پديده بسيار گذرا وراحت جلوه کند آن جامعه در برابر مرگ بسيار بی رحم و خشن خواهند شد که آنگاه صدمات روانی جدی خواهد خورد.

در همین رهگذر ممکن هست که مردم بجای ترس از مرگ در برابر مردن بسيار دلير بشوند ،چون مردم به اين موضوع پی می برند که آخرخط همه چيز عاقبت مرگ است که کاملا ساده اتفاق می افتد. همواره در تاريخ خوانده ايم که فلان شاه يا مهاجم بیگانه در فلان شهر از کشته ها مناره ساخته است ولی اگرازآن انسانهائی که تاکنون همين رژيم اسلامی اعدام کرده است مناره ساخته می شد از اهرام ثلاثه مصر هم مرتفع تر می شد،منتها شاهان صفاک به يکباره می کشتند اما رژيم اسلامی در طی اين 33سال و به مرور کشته است!!

رژيمی که در طی اين 33 سال گذشته در جريان مبارزه به اصطلاح ضد امپرياليستی اش جامعه را به فقر وفلاکت کشانده است و همين مسکنت ها ودرماندگی های مردم آنها را به کليه فروشی وفروش مواد مخدر،تن فروشی وکودک فروشی تا سر حد صدور آن به کشورهای مختلف منطقه به اقرار سايت اينترنتی حکومت"بازتاب" که اخيرا يک باند فروش وصادرات نوزدان اصفهانی توسط ماموران کشف گرديده است!!

حکومتی که خود در ادبيات گفتاری ونوشتاری از فرهنگ منحوط اوباشان بهره جسته است و همه اين فرهنگ زشت و مبتذل در ديپلماسی خارجی جمهوری اسلامی نیز متبلور گشته است ودر همين راستا آبروئی برای فرهنگ مردم ايران نگذاشته است.

بخش وسيعی از فرهنگ و مهره های با نفوذ حاکمان ايران از جريان فدائيان اسلام می آيد که شيوه واعمال سياسی آنها، چيزی نبود به جزء آدمکشی و زورگوئی به وزراء و محققان وانديشمندان که همواره در طول تاريخ بدان دست يازده اند.

از همانروزی که بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران يعنی آيت الله خمينی در بهشت زهرا در خطاب به شخصيت فرهيخته ائی همچون دکتر شاپور بختيار، که نفس کش می طلبيد ودر جمله معروفش (من دولت انتخاب می کنم من در دهان اين دولت می زنم) بکار گرفت، پس از آن دیگر بطور رسمی ـ فرهنگ اوباش گری وتهديد و ارهاب وارعاب در سياست مرکزی ايران به کانون پيشبرد اهداف معين سياسی تبديل ونهادينه گرديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016