دوشنبه 12 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرکل اتباع خارجی استان فارس: ارائه دهندگان خدمات به اتباع خارجی غيرمجاز، جريمه می­شوند


روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرين خارجی ـ مديرکل اتباع و مهاجرين خارجی استانداری فارس گفت: با هماهنگی صورت گرفته با مجمع امور صنفی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و نيروی انتظامی و مراجع قضايی استان با فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات به اتباع خارجی غيرمجاز به شدت برخورد خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرين خارجی، غلامی با اشاره به آغاز فصل تابستان و منطقی بودن نگرانی کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی از شيوع بيماری­های مسری (واگيردار) به واسطه اتباع خارجی غيرمجاز که به علت ورود غيرقانونی، هيچ کدام از مراحل قرنطينه را هنگام ورود به کشور طی نکرده­اند، اظهار داشت: برای رفع نگرانی مردم شريف استان فارس به ويژه شهر مقدس شيراز، آمادگی کامل داريم تا با همکاری ساير دستگاه­های مرتبط نسبت به برخورد قانونی و پلمب برخی مراکز از جمله نانوايی­ها و اغذيه­فروشی­ها و مراکزی که با بهداشت مردم سر و کار دارند اقدام کنيم.
اين مقام مسئول تصريح کرد: امروز در همه کشورها قانونی اجرا می­شود که نه تنها انسان­ها بلکه حيوانات و پرنده­ها هم بايد از لحاظ وضعيت ناقل نبودن بيماری­های مسری و عفونی خطرناک در هنگام ورود به مرز، به طور کامل معاينه و قرنطينه شوند ولی اين مهم به علت دلالی برخی سودجويان در انتقال غيرقانونی اتباع خارجی به ويژه از مرزهای شرقی کشورمان، نگرانی­هايی را پديد آورده است که به شدت با آن مقابله خواهد شد.
غلامرضا غلامی در خصوص ضرورت همکاری اصناف و مردم استان در خصوص مطالبه کارت اقامت از اتباع خارجی و اجرای اين طرح اظهار داشت: حفظ امنيت روانی جامعه در خصوص فعاليت سالم اتباع خارجی و اينکه فاقد هرگونه خطر انتقال بيماری­های واگيردار باشند يکی از خواسته­های غيرقابل اغماض مردم مهمان­نواز استان فارس و خدمتگزاران آنها در بدنه دولت محسوب می­شود.
مديرکل اتباع و مهاجرين خارجی استانداری فارس در ادامه با بيان اينکه در طرح برخورد با اصناف و نهادهايی که به اتباع غيرمجاز خدمات ارائه می­کنند، سوپرمارکتی­ها و نانوايی­ها و مکان­هايی که به رعايت بيشتر بهداشت فردی و اجتماعی نياز دارند، در اولويت برخورد قرار دارند اظهار داشت: کارفرمايان و صاحبان حِرَف و مشاغل در استان فارس برای دور ماندن از عواقب قانونی اين طرح، کافی است قبل از ارائه خدمات به اتباع بيگانه، از هويت آنها با رؤيت کارت و مجوز اقامت قانونی آنها اطمينان حاصل کنند.
وی با تأکيد بر اينکه هر يک از شهروندان برای اطمينان يافتن از ناقل نبودن اتباع خارجی که در اماکن عمومی از جمله اتوبوس و وسايل نقليه و صف نانوايی­ها حضور می­يابند می­توانند مشخصات هويتی اتباع را مطالبه و رؤيت کنند و اتباع نيز ملزم به همراه داشتن کارت و مجوز اقامت قانونی خود هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016