چهارشنبه 30 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض به ممانعت از ورود شهروندان افغانی به يکی ازگردشگاه های اصفهان در گفتگو با مهرداد درويش پور

رحمت قاسم بيگلو ـ راديو بين المللی فرانسه - ١٥٧ تن از فعالان سياسی ومدنی ايران با انتشارنامه سرگشاده ای از مقامات ايران خواسته اند «تبعيض برعليه افغان ها وديگر مهاجران و گروهای قومی درايران را متوقف کنند».

دراين نامه با اشاره به رويداد ممانعت ازورود شهروندان افغانی به يکی ازگردشگاه های شهراصفهان می نويسند: «مراسم سيزده بدرامسال با موضع گيری تأسف انگيزی ازسوی برخی ازمسئولين نيروی انتظامی شهرستان اصفهان رخ داد که اسباب شرمندگی گرديد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امضاء کنندگان دربخشی از بيانيه خود می نويسند: «ما ازمقامات مسئول می خواهيم تا به شکل رسمی ازاتفاق نا خوشايند رخ داده عذر خواهی کنند. ازنظرما يکی ازوظايف و مسئوليت های اصلی دولت، آموزش شهروندان برای جلوگيری ازرفتارهای نژاد پرستانه و نفی هرگونه تعصب و پيش داوری براساس نژاد، زبان، جنسيت، مذهب، قوميت، گرايش جنسی و طبقه اقتصادی است.
آنان می افزايند: «ما تمايل داريم به برادران و خواهران افغان خودمان اعلام داريم که فرمان صادرشده ازسوی يکی ازمقامات محلی ارتباطی با نگرش بخش وسيعی از مردم ايران که پيگيربرابری و دموکراسی هستند ندارد و ازنظربسياری از ايرانيان اين اقدامات تبعيض آميز غيرقابل قبول است».

همانگونه که اشاره شد، ١٥٧ نفرازفعالان سياسی ومدنی ايرانی اين نامه سرگشاده را امضاءکرده اند.

[گفت‌وگو با مهرداد درويش‌پور را بشنويد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016